Шкільний портал
Субота, 18.11.2017, 19:49
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 2995
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Конспект уроку з образотворчого мистецтва в 3 класі «Зображення тварин і людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної характеристик
[ Викачати з сервера (3.36Mb) ] 28.06.2017, 22:34

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 120

Назва матеріалу:

Конспект уроку з образотворчого мистецтва в 3 класі «Зображення тварин і людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа.

Мета. Поглиблювати знання учнів про ілюстрацію; навчити самостійно обирати сюжет і композиційне рішення; вдосконалювати вміння зображати людину в русі; розвивати навички роботи в групах, художньо-практичні вміння, уяву, мислення, спостережливість,креативність; виховувати інтерес до занять образотворчою діяльністю, любов до книги, естетичне ставлення до творів художників-ілюстраторів, робіт своїх ровесників.

Обладнання, матеріали: аудіозапис звуків природи; альбом, олівець, гумка, фарби, пензлі, посудина для води, палітра, серветки;
зоровий ряд: демонстраційний матеріал - схеми поетапності зображення живописної ілюстрації до казки «Івасик-Телесик» , таблиці з відтінками кольорів, крейдяний малюнок на дошці,дитячі книги з ілюстраціями, слайди з зображенням ілюстрацій до  українських казок; відеоматеріал про художницю  Катерину Штанко.

Хід уроку

  1. Організація класу

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

  1. Актуалізація знань
    Колись у Стародавній Греції люди з допомогою рухів рук показували свій настрій (великий палець догори-символізував позитив і гарний настрій, донизу палець вказував на невдоволення, а  розташована рука вповздовж символізувала байдужість і нейтралітет).

 

Казок чимало є на світі Веселих і сумних

Питання поляга лиш в тому,

Чи можна жить без них.

Казка стукає у двері,

Привітаємо її,

І що б там не говорили

Ми впізнаємо її.

Ми на шляху у світ казок!

Бесіда – «Чи любите ви казки?» На які групи поділяються казки? (народні та літературні; за жанром: побутові, про тварин і чарівні).

Вікторина “Що я знаю про казку?”

 • Якими словами розпочинаються казки? (Жили – були… Десь – колись…)

 • Як одним словом називають початок казки? (Зачин)

 • Де найчастіше відбувається дія казки? (За тридев’ять земель, у тридесятому царстві…)

 • Які числа часто повторюються в народній казці? (3,7,9 – три брати, три завдання, три загадки, сім братів…)

 • Окрім дійових осіб у казках діють і чарівні предмети. Назвіть їх. (Дзеркальце, килим – літак, скатертина – самобранка, жива та мертва вода, лялечка, чарівний клубочок, каблучка, яблучко, сокира…)

 • У казках зустрічаємось із героями як реальними, так і фантастичними. Кого з фантастичних героїв ви б могли назвати? (Баба – Яга, Змій Горинич, золота рибка, джин, Чудо – Юдо…)

 • А як зазвичай казки закінчуються? (Перемогою добра над злом, здійсненням бажань головного героя…)

 • Доповніть речення : (“І стали вони жити – поживати, добра наживати”, “Хто слухав казку, тому бубликів в'язку”, “Вам казочка, а мені бубликів в'язочка”, “Ось і казці кінець, а хто слухав - молодець”)

Гра «Вгадай реквізит»(називаючи предмети: вказати, як називається предмет і з якої казки він взятий:   (булава –«Котигорошко»; курочка і яйце - «Курочка ряба»; рукавиця – «Рукавичка»; гніздо з качкою – «Кривенька качечка»; ключ – «Пригоди Буратіно» і т.п.)

Загадка:

«  Виріс цей хлопчина

З малої деревини.

У печі Зміючку спік,

Сам на дерево утік.

Його гуска врятувала,

На крилечка свої взяла.

Принесла до тата й мами

Частуватись пирогами. »   (Івасик-Телесик)

 

 Вгадайте, з якої казки ці предмети: хатинка, вудочка і човник?)

-А хто може заспівати пісеньку з цієї казки?

III. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда з елементами розповіді.
— Діти, вам подобаються казки? Приємно, коли в книзі є багато гарних малюнків, чи не так?
IV. Оголошення теми уроку

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.
Сьогодні ми малюватимемо ілюстрацію до казки «Івасик – Телесик».

Ілюстрація  - в перекладі з латин.- освітлюю,пояснюю.Це різновид мистецтва, книжкової графіки.Ілюстрації  до літературного твору допомагають  читачеві краще зрозуміти його зміст. Це малюнки до казок, віршів, оповідань, які розкривають і доповнюють їх зміст,   допомагають краще уявити героїв, зрозуміти і запам`ятати їх.

Нас у книзі цікавить не лише зміст, а й малюнки , які там зображені. Оскільки ви сьогодні спробуєте бути художниками-ілюстраторами, то  ви повинні знати, як зробити ілюстрацію цікавою і як правильно підібрати кольори. А щоб збагатити свої знання деякими прийомами, проглянемо з вами роботи відомої художниці Катерини Штанко, яка зробила багато ілюстрацій до казки «Івасик-Телесик». Порівняємо роботи інших художників-ілюстраторів. (перегляд відеоматеріалу про К. Штанко)

Робота з підручником. (с.122-124)

Робота в групах (аналіз ілюстрацій до казки «Івасик-Телесик»)

VI. Практична робота
Виконання ілюстрації  до української народної казки "Івасик-Телесик" ( 25 хв.)

    1. Тренувальні вправи:забрати зайвий колір.

   2 .Групова робота. Доберіть кольорову гаму.

 

Поетапне виконання сюжету ілюстрації

 

1.Уявіть сюжет.

2.Намалюйте спочатку невеликий ескіз.

3.З`ясуйте  розміщення деталей малюнка.

4.Передайте образ  головних героїв через зовнішній вигляд, одяг,вираз обличчя.

5.Пам`ятайте, що головне треба виділяти розміром та тоном, розміщенням  на аркуші паперу.

6.Зобразіть  місцевість, на якій відбувається дія.

7. На закінчення роботи промалюйте  деталі з акцентуванням на головному.

8.Завершітьроботу в кольорі.

 9.Учні виконують творчу ілюстраційну  роботу за уявою.

 

Фарби сьогодні дуже втомились.

Гарно вони на уроці трудились.

Казкову фантазію фарби творили,

Вас малювати фарби учили.

Фея керувала своїми синами,

Багато сьогодні було поміж нами.

Пензлі старались, щоб вам в подарунок

Вийшов чудовий «казковий» малюнок.

 

VII. Підсумок уроку

  • Що є ілюстрацією?
  • Що є важливим  для вдалого виконання ілюстрації?          

   ( Важливе  значення має вибір технічних засобів зображення.)

Інтерактивна вправа «Сонечко»

- Діти, я вами задоволена. Намалюйте на сонечку ротик який скаже про ваш настрій на уроці.

Байдужий

Сумний

Веселий

Аналіз та  оцінювання учнівських малюнків ( акцентую увагу на композиційне розміщення  малюнка, особливості створення казкових образів, художніх засобів, використаних при створенні ілюстративної композиції, допомагаю їм помітити свої помилки, ставлячи відповідні запитання.)

Організація виставки  кращих дитячих робіт.

 

Інформаційні джерела використаної літератури:

1. Рубля Т.Є.Образотворче мистецтв.:Підруч.длязагальноосвітніх навч. закл. ./Т.Є.Рубля, С.І.Федун. - К.: Ірпінь: ВТФ «Перун»,2005. – 144с.: іл.

2. Пасічний А.М.Образотворче мистецтво. Словник-довідник.

    Тернопіль: Навчальна книга –Богдан. – 2003.

4.Камишан Ю.І.Наочність як невід`ємна складова формування художньо-практичної компетентності учнів уроках образотворчого мистецтва // Мистецтво в школі – 2011.- №4

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 78 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2017