Шкільний портал
Четвер, 28.03.2024, 17:44
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Чи подобаються Вам наші конкурси
Всього відповідей: 629
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Міні-проект «Краплина» або «Де ми втрачаємо воду?».
[ · Скачати дистанційно (21 МБ) ] 28.06.2017, 22:59

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 156

Назва матеріалу:

Міні-проект «Краплина» або «Де ми втрачаємо воду?»

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ

Обґрунтування вибору проблеми: самостійно діти рідко зверта­ють увагу на об'єкти та явища неживої природи. Їхню увагу зазвичай привертають цікаві своїм зовнішнім виглядом та поведінкою тварини і рослини. Тож завдання вчителя — допомогти дитині помітити і хма­ри в небі, і землю під ногами, і камінці.

Необхідність даного проекту полягає в тому, щоб показати чарів­ну силу звичайної води, яка кожного дня тече вдома з кранів.

Проект «Краплина» або «Де ми втрачаємо воду?» має і велике виховне значення, адже кожен п’ятикласник зрозуміє, що зможе взяти участь у збереженні ресурсів планети. Крім того, робота учнів над проектом спонукатиме і їх батьків заощаджувати воду.

 

Мета проекту: продовжувати формувати в учнів уявлення про воду як природну речовину, її значення для живих організмів, по­казати вплив діяльності людини на стан водойм, спонукати дітей до економного використання води у власних оселях; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я; розвивати спостережливість, вміння порівнювати, аналізувати, комунікативні навички; розширювати знан­ня дітей про воду як природний засіб оздоровлення.

 

Завдання проекту

  1. Зробити висновки про значення води для людини.
  2. Провести спостереження витрат води у своїй оселі.
  3. Скласти поради щодо економного використання води.
  4. Зробити за даною темою малюнки, фотографії.
  5. Зібрати матеріали проекту в тематичну папку.

Характеристика проекту

  • за кінцевим результатом: теоретико-практичний;
  • за змістом: монопредметний;
  • за кількістю учасників: колективний;
  • за тривалістю: міні-проект;
  • за ступенем самостійності: дослідницький;
  • за характером контактів: внутрішній.

Учасники проекту

    1. Учні п’ятого класу.
    2. Батьки.
    3. Учитель.

Термін реалізації проекту: 3—4 тижні

 

Прогнозований результат: учні зрозуміють цінність води для жит­тя людини та інших живих організмів, переконаються в тому, що воду потрібно берегти. Разом із батьками візьмуть участь у заощадженні сімейного бюджету, якщо будуть економити воду. Діти, дбаючи про здоров'я, будуть замислюватися, яку воду вони п'ють.

 

Ресурси:

  • людські;
  • матеріально-технологічні: фотоапарат, комп'ютер, принтер;
  • інформаційні: доступ до мережі Інтернет, довідкова література; відеосюжет;
  • потреби: кольорова фарба для принтера, 10 аркушів паперу фор­мату А-4; кольорові олівці, папір для малювання."

 

II. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ

Відбувся на попередніх уроках. Учні об’єдналися в п’ять груп, отримали завдання для домашніх досліджень.

Організація діяльності учнів

Учитель. Урок починається.

Учні усміхаються.

Від нових пригод ніхто не ховається.      

Учитель. Чекають нас стежки природи,

Учні. Не завдамо природі шкоди.

Вчитель читає вірш, закликаючи учнів до роботи:

Погода добре нам сприяє,

Тож у похід за знаннями рушаєм.

Екіпажі по місцях?

В країну Знань продовжим шлях.

 

ІІІ. ДІЯЛЬНІСНИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ

Повідомлення теми та мети уроку

Учитель. На минулих уроках ми подорожували по царстві води. Сьогодні продовжимо цю подорож. Недаремно, діти, у вас було завдання дослідити витрати води, її значення. Адже без цієї чарівної рідини неможливе наше життя, а її так безжально використовують люди.

(Слайд1)

Отже, тема нашого уроку:  міні-проект: «Краплина» або «Де ми втрачаємо воду»

(Слайд2)

 Проблемне запитання: чому наш міні-проект має саме таку назву?

Не будемо змінювати наш вид транспорту—корабель. Ви об'єдналися в команди, тож представстесь, будь ласка, командири.

Представлення команд

 1група - «Чарівний струмок»

 2 група – «Н2О»

 3 група – «Дніпро»

 4 група – «Кораблик»

 5 група – «Водограй»

Сьогодні в командах зібралися секретарі, науковці,  економісти, художники та літератори.

Давайте позмагаємося, чий корабель пропливе більшу відстань.

Показником активності кожного учня і його команди буде кількість краплинок, отриманих від хмаринки знань.

Чим більше стане в нас води,

Тим легше буде нам пливти.

Ми зберемо краплинку до краплинки

З цієї щедрої хмаринки.

В кого крапель більше буде,

Той оцінку знань здобуде.

Повторення правил роботи в групі. Завдання командам

Кожна група отримує план роботи над проектом.

Група 1

  1. Дайте відповідь на запитання: «Яке значення води в природі?».
  2. Обговоріть свої дослідження витрат води вдома.
  3. Складіть поради щодо економії води під час чищення зубів.
  4. Зробіть плакат (малюнок) за темою «Збережемо воду ‒ збережемо  природу».
  5. Складіть сенкан за темою «Вода».

 

Група 2

1. Дайте відповідь на запитання: «Яке значення води для рослин?».

2. Обговоріть свої дослідження витрат води вдома.

3. Складіть поради щодо економії води під час миття посуду.

4. Зробіть плакат (малюнок) за темою «Збережемо воду ‒ збережемо  природу».

5. Складіть сенкан за темою «Вода».

 

Група 3

1. Дайте відповідь на запитання: «Яке значення води для тварин?».

2. Обговоріть свої дослідження витрат води вдома.

3. Складіть поради щодо економії води під час миття тіла.

4. Зробіть плакат (малюнок) за темою «Збережемо воду ‒ збережемо природу».

5. Складіть сенкан за темою «Вода».

 

Група 4

1. Дайте відповідь на запитання: «Яке значення води в житті людини?».

2. Обговоріть свої дослідження витрат води вдома.

3. Складіть поради щодо економії води під час миття рук.

4. Зробіть плакат (малюнок) за темою «Збережемо воду ‒ збережемо  природу».

5. Складіть сенкан за темою «Вода».

 

Група 5

1. Дайте відповідь на запитання: «Від чого забруднюються водойми?».

2. Обговоріть свої дослідження витрат води вдома.

3. Складіть поради щодо економії води під час приготування їжі.

4. Зробіть плакат (малюнок) за темою «Збережемо воду ‒ збережемо  природу».

5. Складіть сенкан за темою «Вода».

 

Робота в групах

Учні виконують отримані завдання.

Виступи науковців

(Слайд3-7)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Учитель. Прибуваємо у порт, вибігаємо на борт.

Виправляєм плечі й спинку,

Щоб провести фізкультхвилинку.

Капітани. На борт по трапу вибігаєм. (Біг на місці)

Всі вітрила підіймаєм (Підняти руки вгору)

Рульовий, вперед дивись! (Нахил тулуба вперед)

На мілину не наштовхнись! (Нахил тулуба вниз)

Вітрила вітер надимає. (Стати рівно)

Хвиля корабель гойдає. (Нахили тулуба вправо-вліво)

Ми вітрила опускаєм. (Стати рівно)

І за весла всі сідаєм. (Сісти за парти)

 

Учитель. Якщо всю воду Землі налити у 100 літрові бочки, то біля кожної бочки буде стояти чашка води. Це прісна вода, якої на Землі дуже мало і з кожним роком стає менше, тому боротися потрібно за кожну краплину.

- А де ж витрачається вода щодня, крапля за краплею?

- Чи економлять у вашій родині воду?

- Запропонуйте правила щодо використання води, що стануть у нагоді мешканцям нашого міста.

- Обговоріть свої дослідження витрат води вдома. Презентуйте  результати досліджень.

(Слайд8-9)

Продовження роботи в групах

(Слайд10-11)

Виступ економістів

(Слайд12)

Забруднення води. Виступ екологів.

(Слайд13)

  • Чи впізнаєте цю водойму нашого міста? У якому стані річка? Чому так сталося?
  • Обговоріть у групах, що нам,жителям міста, слід зробити, щоб зберегти водойми. Презентуйте  відповіді ,скориставшись своїми малюнками.

Робота в групах.

УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП

Захист проектів групами

   Кожна група дає поради жителям міста щодо економного використання води, охорони водойм.  Учнідемонструють свої плакати (малюнки), зачитують складені сенкани про воду.

Оцінювання роботи груп

Кожна команда має на столі фішки у вигляді краплинок води для оцінювання. Оцінюється робота груп та кожного учасника за листами оцінювання роботи команд.

Вода зробила повний круг,

А ми пройшли лиш половину.

Але давай візьмем до рук

Усі зароблені краплини.

У кого трюми повні знань?

Не соромся, дружно встань.

Підсумок проекту

Учитель.

Дайте відповідь на проблемне запитання: чому наш міні-проект має саме таку назву?

За умови щоденного ощадливого викоритання води збережеться така її кількість, що може утворитись утворитися нова водойма, яку з гордістю назвемо нашою річкою.

(Слайд14)

Сьогодні природі рідного краю потрібна наша допомога. А великі справи починаються з маленьких вчинків: посадженого дерева, очищеного джерела.

(Слайд15)

Добром наповнимо серця,

Наповним розум свій знаннями.

Щоб рідний край спочатку й до кінця

Дзвенів прозорими струмками.

Збір матеріалів проекту в тематичну папку

Завдання 1. Поділитися вдома з батьками отриманою інформацією.

Завдання 2. Обрати із запропонованих дій щодо економного використання води такі, які цікаво виконувати. Почати їх виконання з себе.

Завдання 3. Кожній групі   написати лист-звернення до жителів міста.

Завдання 4. 22 березня – Всесвітній день водних ресурсів. Взяти активну участь в охороні та захисті водойм.

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 3105 | Завантажень: 352 | Рейтинг: 4.5/11
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024