Конкурс "Педагог-новатор 2017"
Конкурсний матеріал № 163
Назва матеріалу:
Бінарний урок ( Літературне читання. Музичне мистецтво). 3 клас. Тема: Улюблені казкові образи. Сила уяви. І. Жиленко «Вечір гномів».
Мета: вдосконалювати навички виразного читання;
вчитися характеризувати вчинки персонажів;
активізувати пізнавальну діяльність учнів;
розвивати образність сприйняття, творчу уяву,творче мислення
і мовлення учнів;
збагачувати словниковий запас слів;
висловлювати власне ставлення до прочитаного;
виховувати любов до художнього слова,до музики
Обладнання: підручники, казки про гномів (виставка книжок), малюнки
гномів, ноутбук, презентація до уроку, запис мультфільма
«Гноми та гірський король»,музичні записиЕ.Гріга, малюнки дітей, ліхтарики,скульптурагнома,шаблони гномів
Тип уроку: бінарний (Літературне читання,Музичне мистецтво),
подорож у казку
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок,
Треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Повні відповіді дати
В казку вирушим всі разом
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати
Із собою не візьмем.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Уважно послухайте уривок музичного твору Е.Гріга.
- Які малюнки постають у вас перед очима?
ІІІ. Мовленнєва розминка.
- Гра «Угадай слово»
(перша перешкода – прочитай слова за таблицею)
- Загадка.
На скрині сидів – хто б ви думали?
«Справжнісінький чоловічок у чорному каптанці з білим мереживним коміром, у коротких штанях і в крислатому капелюсі. Панчохи в нього були підв’язані нижче колін пишними бантами, а на черевиках виблискували срібні пряжки. Обличчя в нього було старе, зморшкувате. На зріст він був завбільшки з палець.»
Гном – це казкова істота, дух у вигляді потворного карлика, що ніби жив у надрах землі й охороняв підземні багатства.
- Робота над скоромовкою (друга перешкода).
«Спить старий, сердитий гном
Гному сниться смачний сон
Сонце спить, світанок спить,
Гном смачним сніданком снить».
ІV. Перевірка домашнього завдання.
ЗахаріасТопеліус «Казка про старого гнома».
Тести
- Де жив гном? 2. Гном був
а) у замку Обу а) добрий
б) у печері б) жадібний
3.Скільки йому було років ? 4. Хто бачив гнома ?
а) 700 а) МатсМюрстен
б) 300 б) правнучка Матса
5. Гном проживав у підземеллі 6.Чи боявся МатсМюрстен гнома?
а) з кішкою а) так
б) із собакою б) ні
7.Хто відремонтував замок 8. Хто надів молодій на палець
перед весіллям? каблучку?
а) гном а) гном
б) сторож б наречений
9. Чи прийшов гном на весілля? 10. Чи згодні ви з вчинком Матса
а) так Мюрстена?
б) ні а) так б) ні
V. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці мова піде про гномів.І.Жиленко написала дуже цікавий вірш «Вечір гномів»,а Е.Гріг склав музику .Також ми переглянемо мультфільм «Гноми та гірський король»
- Розповідь учителя та дітей.
- Ірина Жиленко народилася 28.04.1041 р. в Києві – українська поетеса, дитяча письменниця, журналітка.
- Народилася під час Другої світової війни у Києві. Стала сиротою. Виховувалася у родичів у Звенигороді.
У 1064 році заочно закінчила Київський державний університет імені Т.Шевченка
- Працювала в редакціях газет і журналів. Перший свій вірш написала у восьмирічному віці.
- Авторка низки дитячих творів і повістей для дітей.
«Двічі по два дорівнює кульбабці», «Новорічні історії про двері, яких немає…», «Достигають колосочки»,
- Так, дуже багато цікавих віршів і оповідань зустрічаються в книжках «Казки про буфетного гнома», «Вулички мого дитинства», «Пори року». «Вночі, коли ти спиш».
Померла Ірина Жиленко 3 серпня 2013 року.
- Гра «Передбачення» (третя перешкода)
- Якими бувають гноми?
- Якого хотіли б зустріти? Чому?
- Про що йтиме мова у вірші «Вечір гномів»?
VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Опрацювання вірша І.Жиленко «Вечір гномів»
- читання вчителем а учні повинні:
- прислухатися до звучання слів
Чи можна цей вірш назвати казковим?
- Словничок:
конфеті -
шастають -
чудернацькі –
смішки -
чалапають –
- Читання луною слів
Сонна
Чудні
Чудернацькі
Капелюхи
Образа
Пробурмочуть
Смішки
- Гра «Бджілки» ( сам.мовч. чит.) (четверта перешкода)
- «Працюємо разом»
- Чому гноми невдоволено сопуть?
- Що вони носять у торбинках ?
- Шо у вірші казкового ?
- Хто хоче уявити себе гномом ?
VIІ. Продовження роботи
- Читання «ланцюжком»вірша.
- Вибіркове читання
- На що схожі їх капелюхи?
- Яка мода у гномів
- Як їм живеться?
- Які слова допомагають почути чалапання і сопіння стомлених гномів?
- Дібрати синоніми до слів: чудернацька (незвичайні), смішки (жарти),
- буркотун (незадоволення).
3. Знайдіть риму
Сопуть – путь ті – конфеті
Гном – буркутун чудна – вікна
Вуха капелюхи смішки - шишки
4.Робота над ілюстрацією у підручнику
- розгляньте малюнок
- Кого ви на ньому бачите ?
- Який вираз обличчя у гнома ?
- Що у них за плечима ?
- Яка пора року зображена ?
- А частина доби ?
- Чому ви так вирішили ?
VIII.Фізхвилинка
Перегляд мультфільма «Гноми та гірський король»
ІХ. Робота в парах.
А ви знаєте, що в кожнім домі живе гном, невірите ?(вчитель дістає із шафи гнома)
- Прочитати вірш «Гном у буфеті».
Тизнаєш, у нашомудомі,
в старому буфеті, давно
живемійдобрийзнайомий –
старенькийбуфетний гном.
Він знав щедідусяхлоп’ям,
а маму — малимдівчатком,
гукавпустунам: «Ай-яй!»,
Слухняним давав шоколадки.
Замкнувши буфет на гачок,
золотить на свята сервізи.
Багрієйогоковпачок
заскломсередвазочокрізних.
Він любить какао пить,
смоктатим’ятнігостинці.
Так довго і солодко спить
встаріймузикальнійскриньці.
Навчивсявінчемних манер
водноїмаркізи з фарфору.
Сказала маркіза: — Тепер
дружитиіз вами не сором.
Ви просто — франтом, хоча
втягніть у петлицютроянду.
І прошу до мене на чай
Разом з цвіркуном-музикантом;
Століття, і друге, і третє, —
прислухайся! — чуєш? – завжди
клопочеться гном у буфеті,
бормоче, зітха, шарудить.
І тупа, і плямка в куточку,
ідзвонить в буфетні шибки.
І в довгізасніженіночі
нашіптуєдітямказки.
- Підкреслити у вірші рядочки:
- Як гном лякав пустунів ?
- Що робив із слухняними дітками?
- Що гном любить ?
Х. Робота в групах
До нас завітали гноми, які вам дали завдання(МАЛЮНОК ГНОМА ДО ЯКОГО ПРИКРІПЛЕНЕ ЗАВДАННЯ)
1 гр. скласти пазли (утвориться малюнок гнома)
2 гр. знайти і зачитати рядки вірша до малюнка за підручником.
3 гр. прочитати вірш «Вечір гномів» із жестами
4 гр. скласти кінець вірша
Тишком - нишком,
Тишком - нишком…
ХІ. Рефлексія
Перед вами на столі лежать шаблони гномів.
Будь ласка розфарбуйте їх,передаючи свій настрій на уроці.
- Чи сподобався вам урок?
- Що найбільше сподобалося ?
- Що нового дізналися?
ХІІ. Домашнє завдання
Виразно читати вірш,намалювати малюнок до вірша
|