Шкільний портал
Середа, 24.04.2024, 00:24
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Чи подобаються Вам наші конкурси
Всього відповідей: 634
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

«Як виховати чуйну дитину в егоїстичному світі».  (Творчий проект - робота з батьками)
[ · Скачати дистанційно (36 МБ) ] 27.06.2017, 21:42

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 47

Назва матеріалу:

   «Як виховати чуйну дитину в егоїстичному світі».  (Творчий проект - робота з батьками).

Мета проекту: Сприяти духовному зростанню батьків щодо впливу біблійних принципів у вихованні дитини, сформувати розуміння того, що виховання моральних якостей дитини — це одна з важливих ланок формування компетентної особистості.

Завдання:

  • сприяти зближенню батьків і дітей;
  • спонукати батьків у задоволенні потреб дитини в емоційно – особистісномуспілкуванні;
  • активізувати батьків щодо забезпеченняоптимальних умов дляповноцінногорозвитку дитини;
  • збагачувати досвід батьків з зазначеної теми;
  • залучити до використання біблійних принципів виховання;
  • сформувати у батьків уявлення про роль, можливості та способи духовного  виховання;
  • зацікавити кожну дитину та її батьків тематикою проекту й, упродовж його реалізації, підтримувати стійкий інтерес до цієї проблеми;
  • спонукати батьків до створення цілеспрямованого процесу формування духовно - моральних якостей в умовах сім'ї;
  • збагатити виховний досвід батьків з зазначеної проблеми «Як виховати чуйну дитину в егоїстичному світі».

 

Учасники проекту : педагог, батьки, діти.

Очікувані результати:усвідомлення батьками що безсумнівно, виховувати дітей важко. Але без дисциплінування це робити ще важче. Чому? Тому що без виховних заходів: діти стають некерованими і цим виснажують батьків, а батьки діють непослідовно і цим спантеличують дітей. Якщо дисциплінувати дітей врівноважено і з любов’ю, це може формувати їхнє мислення і зрощувати в них цінні риси характеру, допомогти почуватися впевненіше і ставати більш відповідальними на шляху до дорослого життя. Лише в Біблії можна знайти надійні поради щодо виховання, яке приносить добрі плоди.

«Дитинство – найважливіший період життя; не підготовка до майбутнього життя, а справжнє, яскраве, самобутнє, неповторне життя. І від того як пройшло дитинство, хто вів дитину в дитячі роки, що ввійшло в її розум і серце з оточуючого світу, від цього залежить, якою людиною стане сьогоднішній малюк».В.О. Сухомлинський

Тривалість проекту: 1 місяць.

 

Етапи реалізації проекту

І. Підготовчо-організаційний етап:

Мета:

•        обґрунтувати доцільність створення проекту та його пізнавальне значення для батьків і дітей;

•        використати духовний потенціал батьків для навчання і виховання дітей.

•        через анкетування, спілкування, виявити рівень обізнаності батьків щодо значення духовно – морального виховання для гармонійного розвитку дітей;

•        провести організаційну роботу щодо підготовки до реалізації проекту.

РОБОТА З БАТЬКАМИ:

•        Анкетування батьків «Моральні цінності», з метою виявлення знань про моральне виховання в родинах та виявлення інтересів щодо запропонованої проблеми.

•        Бесіди з батьками щодо визначення рівня усвідомленості значення духовно - морального для гармонійного розвитку дитини.

•        Пошук і аналіз літератури, інтернет-джерел для використання в роботі з батьками з зазначеної теми.

•        Залучити  батьків до створенняв  презентації  «Як виховати чуйну дитину в егоїстичному світі».

РОБОТА З ДІТЬМИ:

•        Розгляд та бесіда за ілюстраціями про Бога та створений ним світ.

•        Читання та обговорення  оповідань  з дитячої Біблії.

 

ІІ. Практичний етап:

Мета:  сприяти зближенню батьків і дітей; розширювати у дітей і батьків уявлень про духовно моральні цінності; виховувати відчуття гордості за свою сім'ю, спонукати до виявлення пошани до наявних родинних традицій; розвивати уміння організовувати спільну діяльність в сім’ї .

РОБОТА З БАТЬКАМИ:

•        Анкетування батьків «Моральні цінності».

•        Круглий стіл «Як виховати чуйну дитину в егоїстичному світі».

•        Пам’ятка для батьків «Виховання, яке приносить добрі плоди».

•        Сімейна фотовиставка «Щасливе дитинство».

 

РОБОТА З ДІТЬМИ:

•        Ознайомлення дітей з поняттям Бог та творіння Боже.

•        Слухання біблійних оповідань.

•        Малювання  «Творіння Боже».

 

СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ:

•        Створення сімейної фотовиставки «Щасливе дитинство».

 

ІІІ Аналітико-підсумковий етап:

Мета:

•        Спонукати батьків до обміну досвіду щодо духовно – морального виховання.

•        Визначити результативність проекту.

•        Уточнити і узагальнити отриману інформацію.

 

РОБОТА З БАТЬКАМИ:

•        Обмін досвідом: «Як виховати чуйну дитину в егоїстичному світі».

•        Перегляд фото виставки «Щасливе дитинство».

 

РОБОТА З ДІТЬМИ:

•        Проведення виставки малюнків "Творіння Боже".

 

СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ:

•        Створення міні-музею сімейних традицій та захоплень.

Формувати і розширювати уяву дітей про Бога, про роль кожного члена сім'ї в житті один одного і суспільстві.

За участю батьків в міні- музей зібрати родинні фото «Щасливе дитинство»; міні-вигадування, фото-розповіді, експонати ручної роботи. У розділ «художня література» - християнську літературу.

 

Анкета «МОРАЛЬНІ  ЦІННОСТІ»

  1. Ваша сім'я — це...

 

 

  1. Які якості є необхідними Вашій дитині як людині?

 

 

  1. Якою ви б хотіли бачити свою дитину?

 

 

  1. Яке із захоплень підтримує ваша дитина?

 

 

  1. Які риси, на Вашу думку, притаманні хорошій сім’ї?

 

 

  1. Що з домашніх справ ви виконуєте разом?

 

 

  1. Без чого неможна прожити?

 

 

  1. Що б Ви вчинили, знайшовши скарб?

 

 

  1. Якби Ви все могли, то що зробили б, що створили б, що виправили б?

 

 

Круглий стіл

«Як виховати чуйну дитину      в егоїстичному світі».

Вступне слово вихователя.Добрий вечір, шановні батьки! Ми дякуємо вам, що у круговерті справ, праці, зайнятості ви знайшли час і прийшли до нас на зустріч. Ми раді бачити вас за нашим круглим столом. Листочки і олівчики допоможуть вам записати якусь думку або питання, з яким ви хотіли б звернутися до нас.

Отже, тема нашої зустрічі «Як виховати чуйну дитину      в егоїстичному світі». Для початку обговорімо анкети, які ви заповнили заздалегідь (обговорення анкетування).

1. Перегляд презентації: «Як виховати чуйну дитину в егоїстичному світі»

2. Гра «Питання - відповідь»

У мене в руках квітка - ромашка, на кожній пелюстці якого питання для обговорення. (Батьки по черзі відривають пелюстку, читають питання, і ми разом обговорюють відповідь).

Уявіть собі такі ситуації:

  • Ви живете за принципом: «Все заради дітей». Після школи і на вихідних ви возите їх на всілякі заняття – аби ваша дитина вела активне життя. Ви міркуєте: «Я падаю з ніг. Зате мої діти знають, що вони моє життя і що заради них я готова на все. Хіба не такою має бути добра мама?»
  • Чого насправді вчаться ваші діти, коли бачать, як ви виснажуєтесь лише заради того, щоб вони були чимось зайняті?
  • Чи не почнуть ваші діти з часом думати, що дорослі – в тому числі батьки – існують лише для того, щоб задовольняти потреби своїх дітей?
  • Вас виховував суворий і різкий батько, тож ви вирішили бути його повною протилежністю. При кожній нагоді ви хвалите своїх дітей – навіть якщо вони не зробили нічого гідного похвали. Ви кажете собі: «Важливо, щоб вони були доброї думки про себе. Якщо вони будуть вважати себе особливими, то матимуть впевненість, необхідну для досягнення успіху у житті».
  • Чого насправді вчаться ваші діти, коли їх хвалять без причини – аби лиш підвищити їхню самооцінку?
  • Яку шкоду тепер і в майбутньому може принести дітям надмірна зосередженість на їхній самооцінці?
  • Ви – мама двох дітей, п’яти і шести років. Старший син схильний до імпульсивності. Буквально вчора у гніві він вдарив кулаком свого молодшого брата. Ви роздумуєте, чи правильно повелися: «Я вирішила не сварити його, а порозмовляти з ним. Я сказала, що він скоїв щось погане»
  • Чи для шестирічної дитини достатньо лише розмови?
  • Чи зашкодить йому покарання за поганий вчинок?

3. Вправа « Ідеальна людина».

Хоч ми всі знаємо, що ідеальних людей не існує, але ми можемо, щоденно наближатися до ідеалу. Складання правил ідеальної людини.

Ідеальна людина :

- добра,

- чесна,

- справедлива,

- любляча,

- дружна,

- приємна,

- виявляє повагу,

- турботлива та ін. (Пропозиції батьків).

 

4. Гра «Сім’я»

  Зобразіть членів своєї сім'ї кругом або овалом на аркуші паперу.

- Тепер ви можете самі розшифрувати свої роботи.

Той, кого ви вважаєте у будинку головним, важливим зображений вище за інших або в центрі. Зверніть увагу, де ви самі. Спробуйте відповісти самі, що це означає.

- Хто знаходиться нижче інших, чому, як думаєте?

 

5. Вправа «Галявина доброти»

Учасники діляться на чотири команди, вибирають колір. І склеюють квітку (доброти, поваги, чесності, турботи), пишуть на пелюстках ознаки цих почуттів. З квітів робиться галявина доброти.

Свій виступ закінчу віршем з Біблії:«Любов … будує» (1 Коринфян 8:1)Батьки, які щиро виявляють любов до своїх дітей, наслідують Творця, Бога. Батькам довірене нелегке завдання – навчити дитину мисленню Бога (Ефесян 6:4). Наш Творець знає, що це вимагає багато зусиль, але вони того варті. Адже якщо ваша дитина стане зрілим християнином, то це принесе славу Богові, а вам – безмежну радість (Прислів’я 23:24)

Домашнє завдання:зробити сімейну фотовиставку «Наші сімейні традиції»

Пам’ятка для батьків

«Виховання, яке приносить добрі плоди».

Сама Біблія каже, що є корисною «для того, щоб навчати, докоряти, виправляти і повчати» (2 Тимофія 3:16). Біблія – це щось набагато більше, ніж посібник з виховання дітей. Також вона містить практичні принципи, які служать керівництвом для всієї сім’ї.

  • «Що людина посіє, те й пожне» (Галатів 6:7)

   Це природно і правильно, що батьки прагнуть захищати своїх дітей. Але й тут потрібна рівновага. Ви не зробите дітям добра, якщо будете «рятувати» їх від наслідків їхніх помилок або захищати, коли вчитель чи інший дорослий вкаже вам на їхню неправильну поведінку. Сприймайте цих людей як своїх союзників. Так ви навчите своїх дітей поважати владу – в тому числі вашу (Колоссянам 3:20)

 

  • «Кожна людина повинна бути швидкою до слухання, повільною на слова» (Якова 1:19)

Без сумніву, ви хочете бути доступними для своїх дітей. Для них важливо знати, що ви завжди готові вислухати їх. Підтримуйте теплу атмосферу в сім’ї, щоб син чи донька охоче відкривалися вам (Якова 3:18) Якщо ви будете суворими і критичними, навряд чи вони підуть на відверту розмову. Виявляйте до дитини терпіння і постійно запевняйте її у любові (Матвія 3:17; Коринфян 8:1)

 

  • «Хто вникає в суть справи, матиме успіх» (Прислів’я 16:20)

Інколи потрібна проникливість, аби зрозуміти, які почуття криються за словами дитини. Для дітей характерно перебільшувати або говорити те, що вони насправді думають. «Якщо хтось відповідає, не слухавши, то це безглуздо» (Прислів’я 18:13). Не сприймайте слова дитини дуже емоційно (Прислів’я 19:11).

 

  • «Прислухайся, мій сину, до повчання батька і не відкидай настанов своєї матері» (Прислів’я 1:8)

Бог доручив виховання дитини як батькові так і матері. Вчіть свого сина чи доньку поважати і слухати вас (Ефесян 6:1-3). Діти помічають коли батьки не мають «цілковитої єдності у своїх думках» (1Коринфян 1:10). Не з’ясовуйте непорозумінь у присутності дітей, адже це може підірвати ваш батьківський авторитет.

 

 

  • «Навчи хлопця дороги, якою він має іти» (Прислів’я 22:6)

Щоб добре виховати дитину, треба наполегливо трудитися. Продумуючи методи виховання, батькам слід не забувати і про напоумлення (Псалом 127:4; Прислів’я 29:17). Напоумлення – це не просто покарання. Мудрі батьки допомагають дитині зрозуміти, чому вони встановлюють певні правила (Прислів’я 28:7). До того ж вони вчать дітей любити Слово Боже та цінувати Його принципи (Псалом 1:2). У такий спосіб батьки допомагають сину чи доньці розвинути чутливе сумління (Євреїв 5:14)

 

  • «Дітоньки, любімо не словом і не язиком, а ділом і правдою» (1 Івана 3:18)

Привчайте дітей допомагати вам. Даючи дітям завдання відповідно до їх віку, ви допоможете і собі, і їм. Так вони навчаться відповідальності і набудуть трудових навичок. А це придасться їм у дорослому житті.

 

  • «Дитина, полишена на себе саму, приносить своїй матері сором» (Прислів’я 29:15)

   Батьки ніколи не повинні зловживати владою. Проте їм також слід уникати іншої крайності – поблажливості. У книжці «Ціна успіху» говориться: «Діти поблажливих батьків не розуміють, що владу в домі мають дорослі». Якщо ви не будете виявляти свою владу, дитина може подумати, що вона керманич у вашій сім’ї. Це неодмінно призведе до того, що вона прийматиме немудрі рішення, які принесуть біль і їй і вам (Прислів’я 17:25; 29:21)

 

  • «Глупота прив’язана до серця дитини» (Прислів’я 22:15)

Іноді зворушує те, наскільки добрими та уважними до потреб інших є діти. Але вони також схильні до немудрих вчинків. Ось чому діти потребують дисциплінування (Прислів’я  13:24). Усвідомлення цього допоможе вам добре виконувати батьківські обов’язки.

 

  • «Батьки, не дратуйте своїх дітей, щоб вони не занепали духом» (Колоссянам 3:21)

 Покарання, яке не відповідає серйозності провини, і надто сувора критика викликають у дитини протест. Коли доводиться картати дитину, обов’язково говоріть логічно і переконливо, робіть це з любов’ю (Приповістей 13:24).

Дітей дратує, коли батьки говорять одне, а роблять інше. Це дратує їх навіть більше, ніж дорослих, яким не подобається, коли так чинять ті, хто має владу. Тож чому б вам не спитати себе в кінці кожного дня: якби я сьогодні не сказав жодного слова, то чого б навчили дітей мої вчинки? Чи не розходяться вони з моїми словами?

 

 

  • «Нехай ваше слово «так» означає «так», а «ні» - «ні» (Матвія 5:37)

Будьте послідовні

 

  • «Не залишай дитину без покарання» (Прислів’я 23:13)

   Вам не слід боятися, що помірковані виховні заходи зашкодять вашим дітям , або через них діти будуть ображатися на вас все життя. Якщо дисциплінувати дітей з любов’ю, вони навчаться смиренно приймати виправлення. Це знадобиться їм навіть у дорослому житті (Євреїв 12:11)

 

  • «Покараю до належної міри» (Єремії 30:11)

Будьте розсудливі

 

  • «Похвала має бути заслуженою» (Матвія 25:19-21)

Якщо ж дитину хвалити лише заради її доброго самопочуття, то в неї розвинеться викривлений погляд на себе. Біблія влучно каже: «Коли ж хтось думає, ніби є чимось, будучи насправді нічим, то обманює самого себе» (Галатів 6:3). Коли потрібно, звертайте увагу дитини на її помилки і хваліть її, якщо вона цього справді заслуговує. Незаслужена похвала навряд чи дасть дитині почуття задоволення собою. Справжня впевненість у собі з’являється тоді, коли дитина розвиває свої здібності і вчиться чогось нового, а не тоді, коли їй кажуть, що вона надзвичайна лише тому що вона є.

 

  • «Не відмовляйтеся повчати дитину, адже коли і покараєш її різкою, - не помре» (Приповістей 23:13)

Біблія не схвалює фізичної, або емоційної наруги над дітьми (Ефесян 4: 29,31;6:4). Мета виховних заходів – навчати дитину, а не давати волю батьківському гніву. Звичайно, щоб покарання принесло бажані результати, його не слід здійснювати у гніві. У Біблії говориться : «Відкиньте всіляку озлобленість, гнів, лютість, крик, та образливу мову» (Ефесян 4:31)

 

  • «З кожним трапляється щось лихе» (Екклезіяста 9:11)

Оберігати своїх дітей – цілком природно, однак надмірна опіка вселяє в них хибну думку, що вони не мусять відповідати за свої вчинки. Деяким дітям не дають можливості зрозуміти, що можна подолати розчарування і при цьому набути певного досвіду. Вони стають надзвичайно егоїстичними, вважаючи, ніби весь світ та їхні батьки щось їм винні. Діти, які вчаться долати труднощі, розвивають витривалість і впевненість у собі.

 

  • «Терпеливо зносьте один одного і продовжуйте з готовністю прощати, якщо маєте підстави на когось поскаржитись» (Колосян 3:13)

 Дітей можна вчити прощати. Як? У цьому нам теж потрібно подавати приклад. Нехай діти бачать, що ви готові прощати інших. Здатність залагоджувати суперечки і прощати знадобиться дитині у дорослому житті.

  • «Любов до грошей – це корінь усіх нещасть. Плекаючи таку любов, декотрі… завдали собі величезних страждань» (1 Тимофія 6:10)

Боже Слово визнає, що гроші потрібні (Екклезіяста 7:12) та заохочує нас задовольнятися необхідним, а не гнатися за багатством (1 Тимофія 6:7,8). Чимало дітей виростає в сім’ях, де матеріальному достатку надають першочергової ваги. Батьки бажають щастя своїм дітям, а діти бажають матеріальних речей. Тож батьки купують ім. матеріальні речі. І діти щасливі, але недовго. Потім вони вимагають більше речей. Не використовуйте матеріальні речі як чудодійну таблетку для лікування сімейних недуг. Завалювати проблеми купою матеріальних речей – найгірший спосіб їхнього вирішення. Для вирішення проблем потрібні проникливість, уважність і співчуття, а не сумочки чи телефони. «Ті, хто має мету розбагатіти, потрапляють у пастку й піддаються спокусі та багатьом безумним і шкідливим бажанням» (1 Тимофія 6:9)

  • «Для всього свій час … час реготати… і час танцювати»                        и(Еклезіяста 3:1,4)

Для розумового і фізичного розвитку дитина мусить мати вільний час і добре відпочивати. Коли батьки відпочивають разом з дітьми, зміцнюються сімейні узи, діти почуваються захищеними.

 

  • «В останні дні» більшість дітей будуть «неслухняні батькам»                                           (2 Тимофія 3:1,2)

Пам’ятайте, що коли діти розуміють, чого від них вимагають батьки, це покращує їхні стосунки та зменшує стрес. Правила мають бути конкретними, і їх слід чітко висловлювати. Тоді в сім’ї буде менше напруження. Як встановити такі правила? Послідовність, непохитність і поміркованість у поєднанні з вашим добрим прикладом допоможуть вам встановити чіткі правила що зробить ваш дім надійним прихистком для дітей

 

  • «Чоловік приліпиться до своєї дружини і вони обоє стануть одним тілом» (Матвія 19:5)

   Згідно з Біблією, до зачаття дітей чоловік і жінка вже мають бути подружжям. Вони повинні залишатися разом і після того, як діти виростуть та покинуть дім(Матвія 19:5,6). Звідси випливає, що ви – передусім подружжям. Якщо ж усе навпаки, то дитина може почати думати про себе «більше, ніж належить» (Римлян 12:3). У сім’ї, де все обертається навколо дітей, подружні стосунки слабшають.

  • «Не бійся, я з тобою – бо Я … Зміцню Я тебе, і тобі поможу» (Ісаї 41:10)

Біблія не лише дає нам керівництво. З нею ми дізнаємося про чудову особистість Бога і те, як сильно він нас любить. Бог хоче, аби ми переконалися у дієвості його порад і в тому, що він щиро зацікавлений у вашому благополуччі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 860 | Завантажень: 299 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 3.7/7
Всього коментарів: 3
avatar
0
1 hapok90 • 19:15, 08.07.2017
Робота високого рівня!!!
avatar
0
2 seruy • 22:32, 10.07.2017
Варто над оформленням попрацювати.
avatar
0
3 Людмила Мудрак • 09:37, 16.07.2017
Цікавий і повчальний матеріал у презентації!
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024