Шкільний портал
П`ятниця, 28.07.2017, 08:43
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Чи сподобалось Вам КА ПЗНО?
Всього відповідей: 2470
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 1
Користувачів: 2
larochka, antochkiv
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Уроки каліграфії з презентаціями. 1 клас.
[ Викачати з сервера (2.45Mb) ] 27.06.2017, 21:51

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 53

Назва матеріалу:

Уроки каліграфії з презентаціями. 1 клас.

Урок 1.  «Орієнтування на площині: сторінці альбому, книжки, зошита, парти, стола тощо (знаходження центру, середини, лівої, правої, верхньої, нижньої сторони, кутів)».

Урок 2. Вправи на формування оптико-просторового орієнтування. Малювання доріжок.

 

 

 Урок 1.

Тема уроку. Орієнтування на площині: сторінці альбому, книжки, зошита, парти, стола тощо (знаходження центру, середини, лівої, правої, верхньої, нижньої сторони, кутів).

Мета уроку: вчити учнів орієнтуватися на площині, знаходити центр, середину, кути, праву, ліву, верхню та нижню частини сторінок в альбомі, зошиті, підручнику; точку початку письма на рядку; обводити предмети простої форми, орієнтуватися в зошиті у клітинку; правилами масажу рук та пальців рук; закріплювати правила правильного сидіння за партою, вчити правильно тримати олівець і ручку; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; виховувати старанність, акуратність, любов до школи.

Обладнання: картки, кольорові олівці, зошит, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Ось до класу всіх скликає

Голосистий цей дзвінок,

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на … (Урок)

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

          Сьогодні на уроці ми ознайомимося з шкільним приладдям, будемо вчитися орієнтуватися на площині, сторінці зошита, будемо розвивати дрібну моторику руки, виконувати нескладні письмові завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Вступне слово вчителя.

            На уроках каліграфії ми потрапимо з вами в країну Письмоляндію, де будемо вчитися красиво і правильно писати. У цій країні живе дуже багато різних мешканців. І править ними Королева Письма. І всі вони щасливі, бо вміють гарно писати. А чи хочете ви стати жителями країни Письмоляндії? Для цього вам слід навчитися читати і писати. Для початку я вам допоможу. Зараз я проведу чарівною паличкою — і кожен з вас стане маленьким чарівником-фантазериком.

                              (Звучить музика. Вчитель проводить чарівною паличкою.)

Ось ви і стали маленькими чаклунами. Але не простими чарівниками, а чарівниками країни Письмоляндії. А кожен чарівник країни повинен мати те, що необхідно для каліграфії. А чи знаєте ви, що необхідно мати для уроків каліграфії? Відгадайте загадки.

  1. Відгадування загадок про навчальні предмети.

 

Довгі палички, кругленькі –

Сині, жовті, червоненькі,

На папері походили, кольори свої лишили.

Звуться палички оці

Кольорові…  (олівці)

 

Сонце, небо, ляльку, м’ячик,

Вправно водить олівець

Наш художник молодець.

Він потрібен всім сьогодні,

Бо вам стане у пригоді,

Тут підкаже з казки гном,

Що потрібен вам... (Альбом)

 

Хутко стрибне на папір,

І, хоч вір, а хоч не вір,

Враз напише нове слово.

 Ось і речення готове.

Вправно пише у руці,

Бачать всі старання ці. (Ручка)

 

Книжечки маленькі,

Аркуші біленькі.

В них вчимося ми писати,

 І складати, і віднімати. (Зошит)

 

— Давайте зазирнемо у чарівну скриню Королеви

                                                    (Учитель дістає ручку.)

  1. Ознайомлення з ручкою

— Мабуть, кожний з вас знає цей предмет. Так, це — ручка. Вона нам знадобиться на уроках, а особливо на уроках каліграфії. Це наша чарівна паличка. Бо ми — чарівники, а у кожного чарівника повинна бути чарівна паличка.

— Перш ніж почати виконувати наступне завдання, нам необхідно навчитися користуватися цим предметом. А для цього виконаємо декілька нескладних практичних вправ.

  1.  Вправи для дрібної моторики руки.

Вправа 1. Згинання й розгинання пальців при «письмі» прямих штрихів у повітрі.

 Вправа 2. Коливання ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальцями; вказівним і середнім та ін.

 Вправа 3. Обертання ручки пальцями правої (або лівої, якщо вона є робочою) руки.

 Вправа 4. Поставити ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім «спуститися» пальцями до кульки.

 Вправа 5. Піднімання й обертання у повітрі ручки так, щоб кулька опинилася вгорі (при цьому пальці будуть біля кульки).

 Вправа 6. Не випускаючи з рук, поставити ручку на парту вже протилежним від кульки кінцем і «спускатися» пальцями від кульки вниз (декілька разів).

 Вправа 7. Тримаючи ручку великим та середнім пальцями, піднімати вказівний.

 Вправа 8. Колові оберти кистю.

 Вправа 9. Покладіть ручку на парту і знову візьміть її.

А ось і перше випробування від Королеви. Нам необхідно зачарувати прямокутники так, щоб вони перетворилися на ручки. (Домальовування кольоровими олівцями. Картки у кожного учня.)

            http://moj-rebenok.com/wp-content/uploads/2014/12/321.jpg

  1. Рубрика «У світі цікавого».

Історія зошита

Зараз зошит — звичайна річ, його може мати кожна дитина. А сталося це тільки після того, як винайшли великі машини, що роблять папір. У кожній країні тепер є великі паперові фабрики, де всі операції виконують розумні машини. Вони беруться за діло з самого початку, коли ще в лісі ростуть ялинки та сосни. Дерева спилюють електричною пилкою. Трактор-лісовоз везе деревину до річки. Потім поліна пливуть по річці. Коли вони допливають до фабрики, їх з води виловлює та складає на березі велика машина-кран. На фабриці за деревину беруться інші машини: на станку поліна розпилюються на менші частини, інша машина знімає з них кору, рубильна машина рубає на шматки. Конвеєром ці шматки подаються до котла, у якому деревина очищується та відбілюється. Далі ця сировина потрапляє до млина, який ще більш її роздрібнює і роздавлює в паперову кашу. Ця каша потрапляє до останньої машини. Це дуже великий агрегат, який займає величезну кімнату і складається з кількох менших машин: перша — віджимає з паперу воду, друга — прасує папір, щоб той був гладенький і сухий, а потім накручує його на котушку у великі рулони. Далі ці котушки відправляють на картонно-паперові комбінати, на яких цей папір ріжуть, лініють, зшивають у зошити. Після цього ці зошити надходять у магазини, де ми можемо їх купити. І ось перед нами цей зошит.

 

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Орієнтування на площині зошита. Виконання завдань учителя.

- Розгорніть робочий зошит.

- Покажіть верхню (нижню) частину сторінки зошита.

- Покажіть ліву (праву) сторінку зошита.

- Покажіть центр сторінки.

2. Зарядка для пальчиків.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Вийшли пальці погулять.

 Оцей палець – найсильніший,

Він найбільший, найтовстіший.

(Розминаємо великий палець.)

Оцей палець нам для того,

Щоб показувать відоме.

(Розминаємо вказівний палець.)

Палець цей середнім зветься,

Він найдовший, як ведеться.

(Розминаємо середній палець.)

А цей палець безіменний,

Вередливий і неслухняний,

(Розминаємо безіменний палець.)

А мізинчик, хоч маленький,

проте вдатний і спритненький.

(Розминаємо мізинчик.)

  1. Виконання письмового завдання у зошиті у клітинку. Графічний диктант.

Відрахуйте згори зошита 2 клітинки, вправо 2 клітинки. Поставте крапку. Це старт. Починаймо з цієї клітинки!

Знайдіть лівий нижній куточок клітинки. Будемо обводити по лініях клітинок. Намалюємо простим олівцем ланцюжок.

Проведіть одну клітинку вгору, вправо, вниз, вправо, вгору…..

 

V. Закріплення знань. Розвиток зв’язного мовлення.

  1. Орієнтування на площині (мультимедійна презентація). Групування предметів.
  • Які шкільні речі ви бачите справа?
  • Які шкільні речі ви бачите зліва?
  • Що знаходиться в центрі?
  • Який предмет знаходиться вгорі (внизу) над (під) ранцем?
  • Який предмет ви бачите у правому верхньому кутку?
  • Який предмет ви бачите у лівому верхньому кутку?
  • Який предмет ви бачите у правому нижньому кутку?
  • Який предмет ви бачите у лівому нижньому кутку?
  • В яку групу можна об’єднати ці речі? (Шкільне приладдя.)
  1. Складання речень.

Розкажіть, які шкільні речі лежать у вас у портфелі. Починайте так: У моєму портфелі лежать…

Чи подобається вам у школі? Чим саме?

VІ. Підсумок уроку.

—Ось і добігла кінця наша перша подорож до чарівної країни Письмоляндії.

— Вам сподобалось мандрувати? Що було цікавого? Що було нового? З чим ви познайомилися на уроці? Чого навчились?

Не забувайте, як слід тримати ручку чи олівець, як правильно сидіти за партою під час роботи.

 І ще запам’ятайте одне просте правило: зошит після уроку необхідно обов’язково покласти до папки, а ручки й олівці — до пеналу.

— Дякую вам за роботу на уроці!

 

 

 

 

 Урок 2

Тема уроку. Вправи на формування оптико-просторового орієнтування. Малювання доріжок.

Мета уроку: вчити координувати рухи очей і кисті руки та впевнено рухатися по площині, вздовж рядка при виконанні графічних завдань; розвивати зорово-моторну координацію учнів способом маркування початку письма – з лівого верхнього кута, аркуша; виробляти вміння автоматизованих рухів зліва направо шляхом малювання доріжок; вчити писати рукою в повітрі з контролем зору; закріплювати вміння орієнтуватися в зошиті у клітинку, правильного сидіння за партою, вчити правильно тримати олівець і ручку; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; виховувати старанність, акуратність, вчити турбуватися за своє здоров¢я.

Обладнання: альбом, люмографи, кольорові олівці, зошит, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

 Працювати час настав.

 То ж і ми часу не гаймо,

 Працювати починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Промовляння чистомовок.

Ла-ла-ла: Алла дівчинка мала.

Ли-ли-ли: В гості ми до неї йшли.

Ло-ло-ло: В Алли тісто підійшло.

Ла-ла-ла: Пирогів вона спекла.

Л’є-л’є-л’є: Чаю Аллочка нал’є.

Лі-лі-лі: Ось лимони на столі.

Лю-лю-лю: Дуже кисле не люблю

Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора.

Ар-ар-ар: Ми поїдем в зоопарк.

Ро-ро-ро: Доберемось на метро.

Ру-ру-ру: В зоопарку кенгуру.

Ру-ру-ру: Риє кріт собі нору.

Ру-ру-ру: Заєць обдира кору.

Ра-ра-ра: Закінчилася в нас гра.

Рі-рі-рі: Що ти бачиш угорі?

Рю-рю-рю: Бачу ясную зорю.

Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?

Ря-ря-ря: Небо синє, як моря.

Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?

Ри-ри-ри: Там літають комари.

Ра-ра-ра: З комарами мошкара.

 

  1. Гра «Магазин».

Мета. Вчити розуміти просторові відносини в групі реальних предметів, словесно позначити місце розташування предметів на полицях.

  • Як називається магазин, у який ми потрапили?
  • Які іграшки знаходяться на верхній (нижній) поличці?
  • Яка іграшка знаходиться у правому верхньому кутку?
  • Яка іграшка знаходиться у лівому нижньому кутку?
  • Яка іграшка знаходиться між ведмедиком та пірамідою?
  • Між якими іграшками знаходиться м’яч?
  1. Розвиток зв’язного мовлення. Складання речень.
  • Чи є у вас улюблена іграшка? Яка саме?
  • Починайте так: Моя улюблена іграшка…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

            Продовжуємо нашу подорож у країну Письмоляндію, Королева Письма приготувала для нас багато цікавого і пізнавального. Тож, рушаймо!.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися координувати рухи очей і кисті рук, розвивати зорово-моторну координацію способом маркування початку письма – з лівого верхнього кута клітинки, будемо малювати доріжки у зошиті; писати рукою в повітрі з контролем зору; вчитися турбуватися за своє здоров’я.

V. Робота над темою уроку.

1. Відгадування загадок про овочі і фрукти. Малювання відгадок рукою у повітрі.

           Королева Письма пропонує вам побувати сьогодні художниками. Але у неї є умова – малювати ви будете руками у повітрі. Для цього вам необхідно розгадати загадки і, не промовляючи словами, намалювати відгадки.

 

Маленька, червоненька,

 Із хвостиком тоненьким.

 На городі мене рвуть

І до столу подають.

                         (Редиска)

Довгий, зелений,

 Добрий і солоний,

 Добрий і сирий.

 Хто він такий?

              (Огірок)

 

Сидить Марушка в семи кожушках.

 Хто її роздягає, той сльози проливає.

                                (Цибуля)

Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі.

                    (Морква)

 

Сам червоний, а чуб зелений.

                            (Буряк)

 

На городі виріс дужий,

 Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

 До капусти і квасолі.

 Хто цей гордий карапуз?

 Здогадалися?...

                                (Гарбуз)

 

Лампочка вгорі висіла,

 Стала смачна, пожовтіла.

 Діти лампочку зірвали,

 З апетитом скуштували.

                              (Груша)

 

Зелені сережки

На гіллі висіли,

 На сонечці підсмажились

І почервоніли!

                   (Вишня, черешня)

 

Соковите, червоненьке,

 Круглобоке, солоденьке.

                         (Яблуко)

 

2. Рубрика «У світі цікавого».

           Вітаміни – активні сполуки, які необхідні організмові для нормального повноцінного життя. Вітаміни надходять в організм людини з їжею рослинного та тваринного походження, але, на жаль швидко там розкладаються. Тому необхідно постійно вживати продукти, що містять вітаміни. Найбільше вітамінів у свіжих фруктах та овочах.

          За відсутності вітамінів у нашій їжі, в організмі виникають захворювання – авітамінози. Недостатнє забезпечення організму овочами, фруктами, ягодами та іншими рослинними продуктами, що містять у собі захисні речовини – природні ліки, призводить до скорочення життя. На сьогодні відомо близько 50 вітамінів.

           Вміст вітамінів у їжі з різних причин зменшується. Найбільше вітамінів втрачається під час варіння. Почищені овочі не можна довго тримати на повітрі, бо руйнується вітамін С. Тому овочі потрібно очищати та нарізати перед самим варінням і класти в емальовану каструлю з гарячою водою. Кришку каструлі під час варіння треба закривати. Добре зберігаються вітаміни при низькій температурі. Овочеві страви треба їсти зразу після приготування.

           Кожна людина повинна щоденно одержувати з їжею всі необхідні вітаміни. Взимку джерелом вітамінів є яблука, сира морква, капуста, цибуля.

          Отже, вживайте кожного дня свіжі овочі та фрукти! Турбуйтеся за своє здоров’я змалечку!

  1. Фізхвилинка

У садку зеленому

Яблук нарвемо. (Тягнуться вгору руками.)

В кошики великі

Ми їх складемо. (Присідають, скаладють яблука в кошик.)

Ручки хай потрудяться —

Буде  нам нелегко. (Згинають та розгинають руки.)

Вправними, бадьорими,

Дружними ростемо. (Крокують на місці.)

  1. Побудова предметів (овочів та фруктів) за допомогою люмографів у альбомі. Штрихування за зразком.
  • Яке за формою яблуко? (Кругле.)
  • Які овочі та фрукти мають круглу форму?
  • За допомогою люмографа намалюйте яблучко, домалюйте хвостик та листочок. Заштрихуйте його похилими лініями зверху вниз.

Мета: вчити рівномірно штрихувати похилими лініями.

  1. Гімнастика для пальців.

 На руці моїй п’ять пальців, (Показують пальці.)

П’ять тримальців, (Зжимають пальці в кулак.)

П’ять стругальців, (Розжимають по черзі пальці.)

П’ять писальці-малювальців. (Роблять колові рухи кистями рук.)

Щоб тримати, (Зжимають пальці в кулак.)

Щоб стругати, (Розжимають по черзі пальці.)

Щоб писати, малювати; (Роблять колові рухи кистями рук.)

Один, два, три, чотири, п’ять. (Розжимають по черзі пальці.)

 

V. Закріплення знань.

1. Виконання письмового завдання у зошиті у клітинку. Графічний диктант.

Відступіть від попередньої роботи 4 клітинки вниз, вправо 2 клітинки. Поставте крапку. Це старт. Починаймо з цієї клітинки!

Знайдіть лівий нижній куточок клітинки. Будемо обводити по лініях клітинок. Намалюємо простим олівцем ланцюжок.

Проведіть одну клітинку вгору, дві вправо, одну вниз, дві вправо, одну вгору…..

2. Гра на розвиток дрібних м’язів пальців руки «Що в мішечку?»

Мета: вчити дітей розпізнавати предмети на дотик, визначати їх форму, матеріал, з якого зроблений предмет, розвивати дрібні м’язи рук.

Матеріал: дитячі іграшки.

Завдання: впізнати іграшку на дотик, з’ясувати з якого матеріалу вона зроблена.

VІ. Підсумок уроку.

  • Чи сподобались вам завдання від Королеви Письма? Що було цікавого? Що було нового? З чим ви познайомилися на уроці? Чого навчились?

— Дякую вам за роботу на уроці!

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 51 | Завантажень: 15 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.5/8
Всього коментарів: 1
avatar
1
Уважаемые коллеги! Пожалуйста, будьте внимательны при выставлении оценки. Одна (первая) звездочка - это один балл. Последняя (пятая) - пять. Не может такая работа оцениваться одним баллом.
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Copyright MyCorp © 2017