Шкільний портал
Четвер, 25.04.2024, 19:53
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3748
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

План -конспект  уроку   української  мови  у 5 класі  на  тему: «Пароніми. Правильне  використання  паронімів у  мовленні.
[ Викачати з сервера (882.0 Kb) ] 27.06.2017, 21:54

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 57

Назва матеріалу:

План -конспект  уроку   української  мови  у 5 класі  на  тему: «Пароніми. Правильне  використання  паронімів у  мовленні. Ознайомлення  зі  словником  паронімів.»

План-конспект  уроку  та  презентація

Мета: сформувати  в  учнів уявлення  про  пароніми; виробити  вміння   знаходити  в  текстах  і  реченнях  пароніми,  будувати  речення із  такими  словами,  виправляти  помилки у  вживанні  паронімів,  працювати  зі  словниками;  розвивати  творчі  здібності,  логіку, спостережливість,  культуру  мовлення;  виховувати  любов  до  рідного  слова.

Тип  уроку: урок  засвоєння  нового  матеріалу, формування  практичних  умінь  і  навичок.

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська  мова;  Українська  література. 5─9 класи.─К.: Видавничий  дім  «Освіта»,   2013. ─ 60 с. (зі  змінами,  внесеними  у  2015 році).

Обладнання:  мультимедійна  презентація до  уроку,  словники  паронімів, роздавальний матеріал ( сигнальні  картки  ).

Мова  вмирає,  коли  наступне  покоління

втрачає  розуміння  значення  слів

                    Василь  Голобородько

 Хід     уроку

I.Організаційний  момент

Учитель. Добрий  день, діти!  Сьогодні  на  вас  чекає  цікава  робота.

Ви  спробуєте  себе  в  ролі  редакторів, науковців,  дослідників.

 

II.Актуалізація  опорних  знань

─ Діти,  на  ваших  партах  лежать  картки  зеленого  й  червоного  кольорів.   Я

зачитуватиму   твердження,  якщо  ви  погоджуєтеся з  ним,   то  піднімаєте

червону  картку,  ні ─ зелену.

1. Лексикологія ─ це  розділ  мовознавства,  що  вивчає  словниковий  склад  мови.

2. Лексичне  значення  мають  самостійні  та  службові  частини  мови.

3. Лексичне  значення  слова  пояснюють  у  орфографічному  словнику.

4. Автобус,  киянин,  борщ ─ однозначні  слова.

5. Голова,  корінь,  зірка ─ багатозначні  слова.

6.У  сполученні  слів  м’який  характер багатозначне  слово  вжито  в  прямому  значенні.

7. У  сполученні  слів  солодке  тістечко  багатозначне  слово  вжито  в  прямому  значенні.

8.Слова,  які  вживають    в  усіх  стилях  мовлення,  називають  загальновживаними.

9. Стилістично  забарвлені  слова  вживають  лише  в  науковому  стилі.

10. Парламент,  доданок,  прийменник ─ стилістично  забарвлені  слова.

11. Палкий,  гарячий,  запальний ─ це  омоніми.

12. Слова,  які  однакові  за  звучанням  і  написанням,  але  різні  за  лексичним  значенням  називають  омонімами.

 

III. Ознайомленняз  темою,  метою  уроку(слайд 1)

Учитель.  Молодці! Ви гарно знаєте  теоретичний  матеріал, вмієте  наводити  приклади,  відрізняєте  синоніми  від  антонімів  та  омонімів.   А  тепер давайте  уважно  подивимося  на  екран  і  прочитаємо  тему  сьогоднішнього  уроку.(Учні  записують  число  та  тему  уроку).

Робота  з  епіграфом(слайд  2).

─ В.Голобородько  закликає  нас  шанувати,  любити,   а,  отже,  знати  свою  мову.   Щоб  наша  мова - калинова  звучала  впевнено,   дзвінко,  ми  будемо  збагачувати  свої  знання,  вчитимемось  правильно говорити  та  грамотно  писати.

 

IV. Сприйняття  та  усвідомлення  нового  матеріалу

1.Пояснення  вчителя(слайд 3,  4,  5).

Пароніми  ─ це  слова  близькі  за звуковим  складом  і  вимовою,  але  різні  за  значенням:  незгода ─ негода, кампанія ─ компанія,  віра ─ вірність,

ціна ─ цінність. Вони  переважно  належать  до  однієї  частини  мови,  мають  однакові  граматичні  ознаки.  Пароніми  є  активно  вживаними  словами  у  різних  мовних  стилях.  Крім  того,  вони   вживаються у  мовленні,  як  і  омоніми,  для  створення  каламбурів,  словесної  гри. Лексичне  значення  паронімів  пояснюють  у  словниках  паронімів  української  мови.

2. Дослідницько - пошукова  робота(Робота  в  групах )

─ Користуючись  словником  паронімів , доведіть,  що  слова  талант ─ талан, білити ─ біліти,  веліти ─ воліти,  ефект ─ афект, гривня ─ гривна

мають  різне  лексичне  значення(слайд 5, 6).

3.Вправа «Проблемна  ситуація»(слайд 7)

─ Прочитайте  подані  речення,  знайдіть  у  них  пароніми  та самостійно   поясніть  їхнє  значення.

Дехто  вважає  себе  дуже  освіченим, бо  обманювати  надто  досвідчений.

Страшніш  від  огненних  геєн  голодна  хіть  зажерливих  гієн (Л. Костенко).

Кристал  виблискував  на  сонці,  як  дорогоцінний  кришталь.  Наша  торговельна  кампанія  шукає  веселу,  кмітливу  компанію  для  співпраці.

 

V. Закріплення  набутих знань,  умінь  та  навичок

1. Хвилинка  мудрості(слайд 8)

Діти  зачитують  словосполучення  та  коментують  їх.

2.Пошукова  робота

─ Складіть  словосполучення  з   такими паронімами:  авторитетний – авторитарний,  людний – людяний,  континент  -  контингент,  музичний – музикальний, рідкий – рідкісний,  сердечний  -   сердешний,  тактовний – тактичний. Складіть  речення  з чотирма  словами (на  вибір).

3.  Гра  «Я ─ редактор»

─ Прочитайте  подані  речення,  відредагуйте  їх  та  запишіть  правильні

відповіді.

1.Зачекай  пару  мінуток,  я  запишу  її адрес  і  телефон.

2.Лікар  назначив  мені  лікарство,  але  воно  оказалось  неефектним.

3.Він  не  мав  ніякої  уяви  про  те,  що  сталося.

4.Громадяни  України  називають  свої  гроші  гривнами.

5. Виконуючи  домашнє  завдання,  я  мимохідь   згадав  про  літній

відпочинок.

6.Надія  купила  для  своєї  бабусі  сердешні  ліки.

7.Голова  виборної  дільниці  повідомив  про  порушення.

8. Нещодавно  в  моєму  місці  відкрилася  музикальна крамниця.

VI. Підсумок  уроку

 «Мікрофон»

─ На  уроці  я дізнався….

─ На  уроці  я  навчився…

VII. Домашнє  завдання(слайд  13)

1.З’ясуйте  значення  поданих  слів (за  словником),  із  двома  словами 

(на  вибір)  складіть речення.

Цінний, ціновий; особовий,  особистий; заповіт,  заповідь;  тактовний, тактичний;  гриб,  грип;  квартира, кватирка.

2. Творче  завдання  (за  бажанням)

Скласти  сенкан  на  тему: «Пароніми»

 

 

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 13261 | Завантажень: 734 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.2/5
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 droga_79 • 19:22, 01.10.2019
ok
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024