Шкільний портал
П`ятниця, 28.07.2017, 08:41
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 2974
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 1
Користувачів: 2
larochka, antochkiv
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Конспект уроку з використанням міжпредметних зв’язків (математика, природознавство, літературне читання та музика)
[ Викачати з сервера (14.28Mb) ] 27.06.2017, 21:57

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 62

Назва матеріалу:

Конспект уроку з використанням міжпредметних зв’язків (математика, природознавство, літературне читання та музика) з мультимедійною презентацією.

Урок-гра з математики,з використанням міжпредметних зв'язків ( читання, музики та природознавства) для 2 класу

Тема уроку. Вправи на закріплення таблиць множення та ділення. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа в кілька разів. Україна – моя Батьківщина.

Форма проведення: інтерактивний мультимедійний урок-гра міжпредметних зв’язків;

Автор: Біла І.І., вчитель початкових класів НВК №13, м. Кам’янське

Предмети: математика, природознавство, літературне читання, музика

Мета уроку:

закріплювати знання табличного множення чисел; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів; розширити знання про Україну та рідне місто; розвивати когнітивну сферу дітей ( психічні процеси, що виконують функцію раціонального пізнання), інтерес до навчання, пошукові здібності, вміння розкривати суть певної проблеми, стисло і коротко висвітлювати її, конкретно відповідати на поставлені питання; формувати вміння давати оцінку своїм знанням, аналізувати; виховувати почуття патріотизму, бажання більше дізнаватися цікавого про свою Батьківщину та про рідне місто.

Методично-дидактичне забезпечення: таблиця: «Україна-моя Батьківщина, кросворд, український віночок, картки-тести, сигнальні прямокутники, картки парної та індивідуальної роботи, , підручник, комп′ютер, телевізор, мультимедійна презентація, магнітофон.

 

Хід уроку

I.Організація учнів до уроку.

 1. Музичне привітання.« Вхід в урок »   Слайд 1,2

          Доброго ранку! Доброго ранку!

          Без перестанку! Доброго ранку!

Доброго ранку, країно! Рідна моя Україно!

Вирушаємо ми нині

В подорож по Україні!

 

  2. Налаштування на урок.

      Я - учень. Я ходжу до школи. Мене вчать вчитися. Я все розумію.Я хочу все знати, щоб корисним Україні стати.

 3. Ознайомлення з девізом.   Слайд 3

А тепер девіз згадаймо

І урок наш починаймо!

Учень: Очі дивляться - діти: та все бачать.

Учень: Вуха слухають – діти: та все чують.

Учень: Голова – діти: думає.

Учитель: Яким буде урок діти: – цікавим!

Які у мене діти? –    діти: найкращі!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 В країні знань наук багато,

Але цариця в них одна

Їй перевагу дати варто

Найбільш важлива є вона.

Це - … (Наша улюблена математика). Кажуть, що математика – цариця наук, вона супроводжує нас на кожному кроку в житті. Сьогодні у нас урок, коли поруч зустрічаються науки математики, читання, музики та природознавства.  Що необхідно для того, щоб урок пройшов цікаво і ми з вами впорались з усіма завданнями? Якими повинні бути учні на уроці? ( Діти відповідають по одному слову)

ІІІ. Повідомлення теми та мети урок

  • Над чим ми будемо сьогодні працювати?  (Діти читають тему уроку).     Слайд 4

 Що ви очікуєте від цього уроку?

Так, сьогодні я подарую вам урок, на якому будемо закріплювати знання таблиць множення та ділення, будемо розв'язути  цікаві задачі, зміст яких  пов'язаний з нашою  Батьківщиною та рідним містом.

Учень на фоні музики: Слайд 5

Ми українці - велика родина,

Мова і пісня у нас солов’їна,

Квітне в садочках червона калина,

Рідна земля для всіх нас –Україна.

(учні за бажанням читають напам'ять декілька віршів про Батьківщину, вивчених на літературному читанні)

  Якщо ви добре попрацюєте, то на вас чекає сюрприз… Та про це дізнаємося в кінці уроку.

IV. Актуалізація опорних знань.  Слайд 6

    1.Логічна вправа «Знайди зайве».

  • Махаон, шуліка, дельфін, калина.

- Доведіть, що зайвим є калина?

(Всі слова – це назви тварин, а калина - кущ, рослинний символ України.

  • Київ, Запоріжжя, Харків, Україна, Бердянськ

- Так, це Україна, отже, на математиці ми сьогодні будемо говорити про Україну. Ви впоралися з першим завданням.  І для вас з'являється буква.  Р  

2. Бліцопитування.   Слайд 7

    - Які дії ми з вами знаємо?

    - Назвіть компоненти дії додавання, віднімання, множення, ділення.

    - Як знайти невідомий доданок? Множник?

  3. Гра: «Покажи дію» ( діти імітують руками дію) Слайд 8

· Добуток

  • Частка
  • Сума
  • Різниця
  • Збільшити У
  • Зменшити У
  • Збільшити НА
  • Зменшити НА                                                О

V. Робота над матеріалом уроку 

1. Гра «Розв’язати ланцюжок прикладів». Слайд 9

УСНО (промовляємо: ДОБУТОК чи ЧАСТКА  чисел і обов’язково треба з кожною відповіддю назвати будь-яке місто України.)

( Дніпро , Кам’янське , Запоріжжя, Вільногірськ, П’тихатки , Донецьк, Жовті Води, Канів , Київ, Кіровоград, Львів…)

2.Усний рахунок.

4·5   10:2   3· 6    24:4   2·7   12:3   2·9   21:3   7·5   (35)

- Кінцевий результат число 35.

- Презентація числа 35.

- Що ви знаєте про це число?

3.ГРА « модуль «ТАК-НІ» ( хибне чи істине висловлювання?) Слайд 10

-35 - це одноцифрове число? (ні), двоцифрове? (так)                                                                                                      

- воно більше  за 33? (так) , менше за 40 ? (так)                                                                                                      

- воно ділиться на 2? (ні)  , а на 5? ( так)    

- у написанні двох цифр цього числа верхня частина - спільна ( НІ), нижня- ( так). Тож, напишіть каліграфічно це число

4.Каліграфічна хвилинка числа 35

 З’являється наступна буква - З                                                                                                                                                    

5. Математичний диктант.

Робота з індивідуальними картками

- Щоб дізнатися, який музичний інструмент в Україні найбільший , треба швидко думати та обводити 1 правильну відповідь.

1.-Знайдіть третину числа 15.

2.-Ділене 20, дільник 2. Знайдіть частку.

3.-Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.

4.-Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках?

5.-Знайдіть половину числа 50.

6-Перше число 10, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.

7.-Знайдіть суму чисел 20 і 15.

8.-Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.

Перевіремо і розв’яжемо вузлики  Слайд 11

Обміна картками. Перевірка за записом на слайді  в парах. Запис  отриманого слова з іншої сторони аркуша.

- Ви швидко міркували і дізналися, який музичний інструмент в Україні найбільший.      Слайд 12                                    

         Найдовший музичний інструмент у світі - це українська трембіта. Її довжина може досягати чотирьох метрів, а її звуки чутні більш ніж за десять кілометрів. Мені пощастило бути у Львові та тримати власноруч справжню трембіту.                                      У

- Увага, питання: Скільки метрів буде, якщо скласти 5 таких трембіт? (20)

  • Подивіться уважно на відповіді диктанту і скажіть, яку закономірність має цей ряд чисел? (Результати таблиці множення 5).

6. Вправа: « Мікрофон - віночок». Слайд 13                                     

( звучить українська музика , діти передають вінок , музика зупиняється , кому дістався віночок,то його вдягає та відповідає на питання):

  • Які особливості в таблиці множення числа 5?
  • Усі добутки закінчуються на 0 або на 5.
  • Якщо 5 помножити на парне число, то…добуток закінчується на 0.
  • Якщо 5 помножити на непарне число, то… добуток закінчується на 5.
  • Розкажи таблицю способом «Як солдат, який крокує».
  • Розкажи таблицю способом «Стрибаюч з однієї ноги на другу»   М

VІ. ФІЗПАУЗА «Музична таблиця множення»

Закріпимо вивчені таблиці способом «Співаючи»

VІІ. Оперування знаннями та способами діяльності різних ситуаціях

   1. Завдання від знатоків

   Продовжуємо дізнаватися більше про Україну. Повідомлення учнів на фоні мультимедійної презентації.           Слайд 14                                    

  1.Станція метро «Арсенальна» у Києві — найглибша у світі. Вона проходить під землею на глибині 105 м. (зменшіть це число на 100)

  2.На конкурсі краси мов в Парижі в 1934 році українська мова за мелодійністю зайняла друге місце, після італійської. (з цих цифр оберіть  найбільше та знайдіть його третину ) Слайд 15     Н                               

3.Пам’ятники відомому українському поетові Тарасу Шевченку встановлені в 1200 місцях по всьому світу.( знайдіть число  у 100 разів менше) Слайд 16                                                              

2. Гра “Пташка видзьобала число” Слайд 17                                   

Яка пташка є символом таланту, свободи , радості? Так, це соловей. Вставте число, яке видзьобала ця пташка.

2 стовпчики самостійно.

… · 4 = 16           4 · … = 32                    

3  ·  5 = …           5  · … = 45                 

…: 4 =7               … · 8 = 40                       

24:  …= 8            3  · ….= 30

3.Змагання між хлопчиками та дівчатками 

Позмагаємось, хто краще впорався з завданням хлопчики чи дівчатка. Запишіть на дошці тільки відповіді         Слайд 18                                   

1 стовпчик- хлопці, 2 стовпчик- дівчата.               И

4. Робота в парах. Завдання на картках.  Слайд 19                                   

Без верби і калини - нема України, - говориться в народній приказці. Важко уявити нашу землю без верби. Люди давно помітили: де ростуть верби, там чисті джерела. На всій Землі існує 500 видів верби, а скільки припадає на Україну ви дізнаєтесь, розв'язав ланцюжок прикладів. Кожен отримав картку Перевірте один одного в парах.

8:2=… +4=… ×5=…:4=… ×5=… -20=      Яку відповідь отримали? (30)

Отже… 30 видів верби припадає на Україну.       К

 4. Робота над задачами

    4.1. Самостійна робота

Символом якого міста України є каштан? Так, каштан – це квітучий символ Києва.)

 а) З 7 гілочок упало по 4 каштанових листочка. Скільки всього каштанових листочків упало на землю? Це задача проста чи складна?. Запишіть рішення задачі самостійно.    Слайд 20                                  

    4.2. Робота в групах

_ Як називається запальний український народний танок? Так, « Гопак». Отже, для виступу артистам необхідні костюми.

б) Було 40 метрів тканини. Пошили 9 костюмів. На пошив одного українського костюма пішло 3 м тканини. Скільки метрів тканини залишилось?

Біля дошки: 1гр.- 1 дію.  2гр. - 2 дію. 3гр.- вираз

   4.3. Творча робота над задачею про рідне місто   Слайд 21                                   

- Назвіть основні площі нашого міста Кам’янського.

(Майдан Петра Калнишевського – колишня площа Дзержинського.

Майдан Героїв, колишня площа Леніна, де поклали квіти до меморіального знака та вшанували хвилиною мовчання пам’ять загиблих за Україну.Соборна площа з композицією «Голгофа»).

- Біля якого майдану знаходиться міський парк?

(Біля майдану Петра Калнишевського.)

Зараз там відбувається капітальний ремонт.Після цього міський парк зміниться до невпізнання і стане сучасним.Тут з'являться нові дитячі, ігрові, спортивні майданчики, розважальні та прогулянкові зони, окремі місця для пікніків. Фонтанів стане набагато більше: замість одного їх буде п'ять. Штучний ставок також буде відновлений. Пішохідні доріжки та алеї будуть викладені тротуарною плиткою, і по них можна буде кататися на роликах. Наше місто, справді гідне сучасного, красивого парку європейського зразка.

Складіть задачу на цю тему за виразом   3 ∙ 8 + 5      Слайд 22                                   

   На розважальній зоні поставили 3 атракціони по 8 карусель . Також установили 5 фонтанів. Скільки всього споруд зробили робітники у місті Кам’янському?

  • З чого складається задача? Що відомо? Що треба знайти?
  • Задача проста чи складна? На скільки дій?

Розв’яжіть задачу виразом. Ця задача взята з життя нашого міста.

5. Робота з геометричним завданням     Слайд 23                                   

Знайти периметр спортивного майданчику у місті Кам’янському, якщо його довжина 30 метрів , а ширина 20 метрів.

Як знайти периметр прямокутника?   - И

6. Робота з буквами.

  • Що за сюрприз чекав на вас?

(Діти складають із букв слово розумники).

-  Ви і справді розумники - впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно. Оцінювання (учні аналізують свої відповіді та відповіді однокласників)

VІІІ. Підведення підсумів уроку

1. Інтерактивна вправа « Репортер »     Слайд 24                                   

 Що таке множення?

Про що нове довідалися? ( про трембіту, про найглибшу станцію метро в Києві, про проект міського парку…

Що повторили? ( міста України, майдани нашого міста Кам’янського…)

На протязі всього уроку що ми закріплювали ? ( таблиці )

Люби, шануй свій рідний край,        Слайд 25                                   

Вивчай таблицю множення,

Про Кам’янське не забувай,

Бо – це місто твого народження.

Збіг урок наш, як коротка мить.        Слайд 26                                     

Дуже швидко час біжить.

Та попереду у нас багато кроків, 

Багато веселих, цікавих уроків…

ІХ. Домашнє завдання.

Скласти задачу, використавши цифри – факти про Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 29 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Copyright MyCorp © 2017