Шкільний портал
Четвер, 25.04.2024, 04:25
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Чи подобаються Вам наші конкурси
Всього відповідей: 634
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Методична розробка інтерактивного уроку з елементами міжпредметної інтеграції «Розповідні речення.
[ Викачати з сервера (10.05 Mb) ] 27.06.2017, 21:58

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 63

Назва матеріалу:

Методична розробка інтерактивного уроку з елементами міжпредметної інтеграції «Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення. Життя птахів взимку»

Мета: Розширити уявлення учнів про речення; розпочати ознайомлення з типами речень за метою висловлювання; ознайомити учнів з розповідними реченнями, їх характерними ознаками,  оформленням на письмі; домогтися засвоєння учнями поняття «розповідне речення», навчати аналізувати навчальний матеріал, виокремлювати головне; розвивати вміння визначати розповідні речення в мовленні, вміння самостійно застосовувати правило, збагачувати словниковий запас учнів, домагатися посилення комунікативних властивостей мовлення(виразності), розвивати, мислення, уяву; виховувати пізнавальний інтерес.

виховувати любов і небайдуже ставлення до природи,

розуміння краси в природі.

Учні знають:

 - характеристику речення за його основними ознаками;

- розрізняють на слух завершене і незавершене речення;

- виділяють на слух окремі речення у висловлюванні;

- мають уявлення про зимові явища в неживій та живій природі;

Учні вміють:

- характеризують речення за його основними ознаками;

- дотримуються розстановки розділових знаків у кінці речень;

- правильно відтворюють інтонацію розповідних речень у яких виражено сильні почуття (з додатковою окличною інтонацією);

- називають зимуючих та осілих птахів своєї місцевості; ознаки зими в неживій та живій природі

Тип уроку: Компетентнісно – орієнтований урок

 Інтерактивний урок з елементами міжпредметної інтеграції.

 

Обладнання: підручник «Українська мова. 2 клас» М.С. Вашуленко, С.Г. Дубовик, Київ. Видавничий дім «Освіта» 2012; «Розповідні речення. Презентація Microsoft PowerPoint.ppt» сигнальні картки

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА УРОКУ

І. Організація дітей до уроку

ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ

1.Вправа – енергізатор «Снігова гірка»

Цільове завдання: створити позитивний емоційний настрій уроку.

- Діти, станьте, закрийте  очі, зробіть глибокий вдих і уявіть, що разом з вдихом ви піднімаєтеся вгору по гірці, а видихаючи – «з’їжджаєте»  з снігової  гірки, промовляючи « Ха!»

- Вдих! Видих – ха!(Повторити 4 рази)

- Чи сподобалася вам вправа? Який у вас зараз настрій?

Скористайтесь, будь ласка, сигнальними картками.

! – Я задоволений

? – Я стурбований

. – Я спокійний

Ці знаки знадобляться нам протягом уроку для оцінювання вашої діяльності.

Наприкінці уроку  ми з вами  знову піднімемось на «Снігову гірку успіху».

2. Послухайте вірш і докажіть словечко.

— Доню! Доню! — кличе мати,

Швидше вийди-но із хати!

Дивина! Щезла стежка ...

Де вона?

Зникла десь і огорожа ...

Сад на себе чом не схожий?

Що за диво? Все кругом

Білим пухом занесло...

Дива зовсім тут нема —

Це гостює в нас ... (Зима).

- Красуня зима ходить луками, лісами, полями, містами та селами. Пролетіла вона і над нашим містом. Прикрасила нашу кімнату. Залишила нам послання

 Що це? Срібна зірка  біла-біла

На мою долоню сіла.

І як сіла, то й розтала,

Голуба водиця стала.(Сніжинка)

Де ж вона?

На дошці  сніжинка і запис: 8 лютого

                                              Класна робота

 (Лютого — слово правильно пишеться тільки так. У слова «лютий», існує тільки один варіант написання і вимови.

Сьогодні 8 лютого

Завтра буде 9 лютого

17 лютого

Доки діти записують дату

У давнину цього дня побоювалися заметілі, оскільки вона вказувала на поганий урожай майбутнього року: “Заметіль на хати — будуть погані харчі”.

 

 

3. Каліграфічна хвилинка

 ( Під час каліграфічної хвилинки учні слухають музику П.І. Чайковського).

—Розгляньте дерево.

- Що ви знаєте про стан дерев узимку?

Яке незвичайне дерево!

На його гілочках букви та буквосполучення. (картки з літерами та буквосполученнями) Запишіть їх каліграфічно у зошит.

І І Іі іі ій

іній

4. Словникова сторінка.

—Чим воно вкрите?

Іній — тонкий шар кристалів льоду, що вкриває поверхню предметів при їх різкому охолодженні.

—Запишіть нове словникове слово. Запам’ятайте його вимову і написання. Вимовте звуки ([і], [н], [і], [й]).

—Назвіть букви (і, ен, і, ій).

—Скільки складів у слові?

—Чи можна його перенести з рядка в рядок? Чому?

—Доберіть до слова його ознаки. Запишіть.

Іній (який?) сріблястий, легкий, ніжний, іскристий, пухкий.

"Вийшли вранці ми" - вірш Павла Тичини

 Сад весь убрався в іній, проти сонця він — як синій.  

-Зробіть самооцінку нашої каліграфічної хвилинки. На полях зошита зафіксуйте  знаком-символом результат виконання завдання.

( на полях зошита).

ІI. Актуалізація опорних знань.

Цільове завдання: активізувати опорні знання  учнів про текст та речення, щоб полегшити процес сприйняття нового матеріалу.

Загадка:

Не боїться ця пташка зими,

Сало любить вона так, як ми.

Жовта грудка та сивії крильця

Здогадалися, хто це?(Синиця)

1) Мозковий штурм.  Гра «Так - ні».

Разом з синицею погляньмо на таблицю. Якщо ви якісно засвоїли попередній матеріал, то швидко визначите тему нашого уроку. У квадратики, що відповідають порядку питань, вставте букви.

  1. Зв’язані за змістом речення утворюють текст.

Р – Так.      Т – Ні.

2.   У тексті речення розміщені у будь-якому порядку.

Е – Так.     О – Ні.

3.  До тексту можна дібрати заголовок.

З – Так.      П – Ні.

4.  Речення складаються із слів.

П – Так.     Р – Ні.

5.  Речення виражає закінчену думку.

О – Так.     А – Ні.  

6. Слова в реченні не зв’язані між собою.

Д – Так.     В – Ні.

7.  Слова в реченні пишуться окремо.

І – Так.       У – Ні. 

8.  Перше слово у реченні завжди пишеться з великої букви.

Д – Так.     Т – Ні.

9. В кінці речення завжди ставиться розділовий знак.

Н – Так.     М – Ні.

10. За інтонацією речення бувають окличні і неокличні.

І – Так.       У – Ні.

Прочитаймо разом тему уроку.

ІІІ. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів.

       Мотивація навчальної діяльності. 

Цільові завдання: сформувати пізнавальні мотиви навчання.

Імя уроку

 Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень.     

             Життя птахів взимку.

 

Дізнаємося:

  • Які речення називаються розповідними?
  • Як правильно пишеться і вимовляється слово: “іній”

 

Навчимося:

  • Розпізнавати в тексті розповідні речення.
  • Самостійно складати розповідні речення.
  • Ставити розділові знаки в кінці  розповідних речень.
  • Правильно відтворювати інтонацію розповідних  речень відповідно до розділових знаків.

Дослідимо:

 

  • Життя птахів взимку

Помилуємося

  • природою Карпат.

А) Цілевизначення. Робота в парах

Вправа «Снігова куля»

Будем знати                                                  Будем вміти

 

(Передаємо сніжну кулю)

Мовно-логічне завдання

 (Слайд     )  гарно , Як, в, зимовому, лісі

Ø пора року, Яка, зображена

Ø одяглися, сріблясте, Дерева, у, вбрання

(Слайд     ) Як гарно в зимовому  лісі!

  • Яка пора року зображена?
  • Дерева одяглися у сріблясте вбрання.

 – Зверніть увагу, на те, що у нас вийшли різні за інтонацією речення.

         Проблемне запитання. Прочитайте останнє речення слайду та запишіть його. (Дерева одяглися в сріблясте вбрання).

  • З якою метою вжито у мовленні речення?
  • Про що воно розповідає?

Гімнастика для очей(Згідно державних санітарних правил і норм)

«Оченята роблять вправи»

У середньому темпі проробити 3-4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само у лівий бік. Розслабивши очні м'язи, подивитися вдалечінь - на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

ІV. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

Цільові завдання: ознайомити учнів з розповідними реченнями; створити умови для сприйняття та усвідомлення дітьми нового матеріалу.

Загадка:

У червонім фартушку

Птах стрибає по сніжку

І запитує синичку:

Де найближча годівничка?(Снігур)

Крісло автора «Опис снігура», Міркування «Чому цю пташку так назвали»

Снігурі   приносять користь рослинам - поїдаючи ягоди не з'їдають  все насіння, м'якоть впускають на землю і зернинки, що залишилися проростають навесні.

Снігур приніс для нас завдання: виконати вправу 231.

1)  Колективна робота.

(Вправа 231, ст. 90, завдання 1,2,3 – усно.

Вправа 232 - завдання 2 - усно, 3 – письмово).

231(ст. 90)

На слайді з’являється запис: Вправа 231. Попрацюйте разом.
Прочитайте вірш Олеся Лупія мовчки.

  • Підготуйтесь до виразного читання  вірша вголос.
  • Полічіть, зі скількох речень складається перша строфа вірша?(Перша строфа складається з двох речень.)
  • Прочитайте їх з відповідною інтонацією.(Вчитель слідкує, щоб учень під час читання робив паузи, відповідно до розділових знаків і кінець кожного речення позначав зниженням голосу.)
  • Розкажіть про що розповідається в першому реченні?(В першому реченні розповідається про сніжок, який стомився і зупинився)
  • А в другому(Сніжок поглядає на ліс і поля)
  • Яким словом у другому реченні замінено слово сніжок (Слово «сніжок» замінено словом «він»)
  • Снігур  написав для вас правило.

На слайді:  запис «Запам’ятай»:

Речення, в якому про щось розповідається або   повідомляється, називається розповідним.

  • Про один із знаків, який  може стояти в кінці речення ви дізнаєтеся із загадки:

     Маленька, менша від мачини,
      Ні з ким не стану на борню,
      А при читанні, коли треба,
      Й людини мову зупиню.(Крапка)

На слайді:     

    В кінці розповідного речення ставиться крапка.

Читання та аналіз правила (ст. 90).

Вивчення правила(ст..90)

  • Прочитайте  двічі мовчки правило. Хто бажає розповісти першим нове правило?  (Один з учнів розповідає правило)

Ознайомлення з окличним реченням.

  • Прочитайте другу строфу вірша. З скількох  речень вона складається? ( З двох речень)
  • Які це речення? Доведіть свою думку. (Це розповідні речення. В першому розповідається про те, що все чисте і іскристе. В другому реченні повідомляється,  що наша рідна земля гарна)
  • Прочитайте, передаючи своїм голосом любов до рідної землі, захоплення її красою.(Два учні по черзі читають)
  • Погляньте на запис речень. Чи вони  відрізняються від попередніх? (В кінці стоїть знак оклику)
  • Для чого використано знак оклику?(Діти відповідають, вчитель пояснює)
  • Деякі розповідні речення вимовляються з особливим почуттям: із захопленням, радістю.

На слайді: Якщо розповідне речення вимовляється з особливим

почуттям (захопленням, радістю) – в кінці ставиться знак    оклику(!).

  • Запишіть це речення.
  •  Фізкультхвилинка(Згідно державних санітарних правил і норм)

Щось горобчик наш замерз,

Крильця притомились.

Він тремтить маленький весь,

Силоньки згубились.

Тож, вставайте не сидіть, не сидіть,

Горобчика будем гріть.

Ніженьками плиг, скік,

То вперед, а то убік. (Вправи виконати по 2 рази)

Крильцями затріпотіли

І горобчика погріли.

А тепер присіли й встали,

Щоби ніжки сили мали. (Вправи виконати по 2 рази)

А тепер угору руки,

Щоб не знав горобчик муки.

1, 2, 3, 4, 5 – треба гарно політать! (Вправи виконати по 2 рази)

Вже горобчик пожвавішав,

Пурх! – і гратись полетів.

Ну, а учень тихо сів.

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення та систематизація знань.

Цільові завдання: розвивати вміння визначати розповідні речення у мовленні, навички інтонування розповідних речень з крапкою чи знаком оклику.

На слайді анаграма «ськіаїнукр ртипака» на фоні зимових Карпат.

  • Діти, розгадайте анаграму «ськіаїнукр ртипака»(Українські Карпати»)

Хвилинка – милування «Зимові Карпати»

  • Хто з вас відпочивав у Карпатах?
  • Взимку Карпати особливо гарні.  Гори одягли білосніжні шапки, полонини вкрилися сніжними ковдрами. Маленькі села, мов намальовані,  причаїлися між гір.

Тихо в Карпатах. Зимова пора.

Сонце сміється і сяє!

Тихо. Ні вітру, ні звуку не чуть.

Сонні ялиці дрімають.(М. Стумок)

  • Карпатські річки взимку не замерзають. Вони летять бурхливими потоками з гір у долини.

-   В Карпатах лине дивний звук:

Тук-тук-тук! Тук-тук-тук!

Гострий дзьоб, як молоток:

Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!

Буде ялицям  помагати

Працьовита пташка… (Дятел).

Диференційована робота над вправою 233

  • Прочитайте завдання до вправи.
  • Прочитайте вірш мовчки.
  • Прочитайте виразно вірш, не забувайте про інтонування речень

(Викликати одного учня.)

 1 варіант: Запишіть вірш красиво, каліграфічно, правильно.

Прочитайте друге завдання до вправи.

  • Чому в кінці третього речення стоїть знак оклику?

(Тому що треба передати голосом захоплення автора красою Карпат)

2 варіант : Прочитайте  та виконайте третє завдання. Складіть і запишіть розповідні речення про природу взимку.

-   Сорока – обережний птах. У разі небезпеки починає стрекотати, попереджаючи інших пташок. Це всеїдний птах. Взимку харчується насінням та зерном, може збирати харчові відходи.

-   Сорока- білобока знатна балакуха. Вона приготувала для вас завдання. Але так поспішала. Що речення місцями поміняла.

Інструктаж щодо виконання домашнього завдання:

     вправа 234 (ст..91), вивчити правило на ст.. 90.

Слайд № 10

  • Прочитайте друге завдання  до вправи 234.
  • Запишіть вдома текст красиво, каліграфічно і правильно.
  • Вивчіть правило на ст.. 90.

Оцінювання за допомогою знаків.

 

 

VІ. Підбиття підсумків навчальної діяльності.

Цільові завдання: формувати ціннісне ставлення учнів до ново засвоєних знань, залучити учнів до самоаналізу навчальних досягнень, їх оцінювання та само оцінювання.

Пропоную розповісти про сьогоднішній урок. Будьте уважні, кожен приготуйтеся відповідати.

Рефлексія

Омелюх пропонує розповісти про сьогоднішній урок.

- Які відкритя ви зробили для себе на уроці?

- З яким настроєм завершуємо наш урок?

Діти піднімають розділові знаки:

Оцінювання.

? – не все зрозумів, потрібна допомога;

. – урок сподобався;

! – все зрозумів, було цікаво.

Давайте оцінимо роботу на уроці за допомогою «Снігова гірка успіху».

Шкала  починається з 1 балу до 12.

Гра «Спіймай розповідне речення»

Урок сьогодні

Урок сьогодні був цікавим.

Усі діти працювали старанно.

За урок ми одержимо гарні бали!

 

 
 
 
 
 
 
 
Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 1186 | Завантажень: 35 | Рейтинг: 4.2/6
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024