Шкільний портал
П`ятниця, 19.04.2024, 10:04
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Чи подобаються Вам наші конкурси
Всього відповідей: 632
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Досвід методичної роботи  з формування гуманної соціально-активної особистості молодшого школяра через інтегративно-діяльнісний підхід
[ · Скачати дистанційно (337 МБ) ] 27.06.2017, 21:58

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 64

Назва матеріалу:

Досвід методичної роботи  з формування гуманної соціально-активної особистості молодшого школяра через інтегративно-діяльнісний підхід.

Розробка уроку. Клас: 4

Тема: Спостереження за зв’язком прикметника з іменником уреченні. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами.

Мета: поглиблювати знання учнів про роль прикметників у мовлення; розширювати і узагальнювати знання про граматичний і смисловий зв'язок прикметника з іменником;  закріплювати знання про науково-популярний текст; вдосконалювати вміння розпізнавати прикметники, виділяти прикметники з тексту,  ставити до них питання,визначати рід і число прикметників; удосконалювати навички редагування тексту;

               Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, пізнавальну активність,  інтерес  до теми,  що вивчається; вміння  аналізувати, порівнювати, робити висновки та  узагальнення; поповнювати словниковий  запас учнів;

Виховувати любов  до рідної мови, мовленнєву культуру  учнів;

бережливе ставлення до природи.

 

Учні знають:

 Слова, що означають різні ознаки предметів відносяться до прикметників;

 

Учні вміють:

  • Змінюють прикметники за числами  і в однині за родами;
  • Визначають рід і число прикметника за родом зв’язаного з ним іменника.

 

Учні повинні досягти конструктивного та творчого рівнів знань.

 

Тип уроку:компетентнісно- орієнтований урок з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: Підручник для 4 класу .загальноосвіт.навч.закл./ М.С. Вашуленко, С.Г. Дубовик, О.І. Мельничайко . – К.: Видавничий дім «Освіта», 2016.; електронний конструктор уроку,  картки, таблиця до мовної вправи, тлумачний словник,замітка для словникової роботи, ілюстрації, «сходинки успіху», відеозапис «Тайга», аудіозаписи.

Технологічна картка уроку

І. Емоційне налаштування.

Знайомство.

Привітання.

  • Урок української мови сьогодні у вас проведу я, Стокалюк Валентина Володимирівна.

- Сподіваюсь на вашу підтримку і співпрацю. Мені подобається ваш бадьорий настрій  і я знаю, що ви всі  допитливі, розумні, працьовиті.

  • Я впевнена, що ви всі дуже любите українську мову.

Вправа з мовного етикету «Комплімент»

  • Користуючись табличкою «Комплімент» , скажіть приємні слова товаришу по парті. Зліва – компліменти, справа – відповідь на них.

ІІ. Організація класу.

Всім! Всім! Всім! Учні й вчителі! Всі мешканці школи! Увага!  Несподівано і загадково загубилися школярі «Лісової школи».  Організувала пошуки сорока  Скрекекулія!  Це Колько Колючка – їжачок, зайчик Кося Вухань.

  • Діти, ви впізнали їх?
  • Так, це ж герої  Всеволода Нестайка з «Дивовижні пригоди в лісовій школі».

ІІІ.Повідомлення теми,  формування мети та завдань уроку. Мотивація навально-пізнавальної діяльності.

Тема нашого уроку:

Спостереження за зв’язком прикметника з іменником у реченні. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами.

Прикметник. Вслухайтесь в слово. Яке інше слово ви чуєте в ньому?

(Прикмета)

  • Отже, назва цієї частини мови говорить, що слово вказує на ознаку якої іншої частини мови?(Іменника)

Мовна вправа «Влучне слово»

- Щоб допомогти  знайтинаших героїв, нам потрібно назвати їх особливі прикмети.

Кося Вухань Колько Колючка

- Вухатий                                - колючий

- Високий                               - низенький

  • Боягузливий                       - сміливий

Наша мова була б дуже бідною, якби ми нічого не знали про предмет, окрім його назви.

 Наприклад: ми говоримо КЛАС і в нашій уяві одразу ж виникають слова-ознаки (Який?) світлий, просторий, великий, затишний.

А якщо мова йде про ваш 4 клас (який?) дружній, веселий, товариський….

Отже, прикметники потрібні, щоб збагатити нашу мову, зробити її барвистою, гнучкою, збагачувати свій словниковий запас, розвивати його і вміти передавати характеристику предметам, явищам.

 

Станція «ДЧЦМП» «Для чого це мені потрібно?»

Діти, розкажіть один одному, що ви сподіваєтесь одержати від уроку?

 

ІV. Актуалізація  опорних знань.

Діти, пропоную гру «Хто більше»

Завдання: За 1 хвдібрати до іменника якомога більше прикметників.

А дібрані прикметники ви запишите на стікерах.        

           Іменник:                         кавун

           Прикметники:                зелений, смугастий, солодкий, стиглий,       

                                                   соковитий, червоний, великий, маленький,

                                                   круглий, недозрілий, несмачний, водянистий

Визначте усно рід та число поданого іменника. А прикметника?

Чи допоможемо ми зайчику та їжаку?

  • Але це буде непросто, бо попереду нас чекає багато труднощів. Бо протягом уроку ми будемо підніматися сходинками успіху. В кінці уроку ви оціните результати своєї роботи, рівень своїх знань и визначите місце на сходинках успіху.

V. Осмислення, узагальнення й систематизація знань

Робота з підручником.  Вправа 171(коментоване письмо)

  • Перепусткою до завдань буде код!  Він означає число і вид нашої роботи.
  • Відкриваємо зошити і записуємо число, класна робота.

На нашому шляху першою  перепоною є стара сосна. Карпо Карпович Ворон приготував для  вас завдання. Відкрийте підручники ст..89, вправа 171.

Запишіть посередині слово вправа 171

Поки діти пишуть:

Всі речення цієї вправи є загадками. Народ склав їх багато. В них відображалася життєва мудрість і мораль. В загадці приховано предмет, а що допомагає відгадати його?

(прикметники називають ознаку і допомагають відгадати)

Прочитайте завдання вправи.

Давайте їх відгадаємо.

Випишемо з кожної загадки прикметники. Над кожним визначимо число і рід.

А ви знаєте загадки, побудовані на прикметниках?

Каліграфічна хвилинка

Чи сподобалися вам наші герої?  Вони гарні на вроду? Як ви розумієте цей вислів?. Правильно, красиві. Отже, записуємо каліграфічну хвилинку: Гарний на вроду – красивий.

Відео-трансляція «Тайга»

А хто це так стукає в лісі?

Так, це дятел.

Надійшла телефонограма, що жителі тайги хвилюються за своїх далеких родичів, Колька та Вуханя, та шлють слова підтримки. Діти, що  таке тайга?

Перегляд відео «Тайга», коментар учителя.

Тайга –  природно-кліматична зона, де переважають хвойні ліси.

Який житель тайги зображений на ст.. підручника?

(Сова)

Прослухайте текст вправи.  Запитання до тексту.

Що допомагає звірям вижити у суворих умовах півночі?

Яку роль відіграє сніг? Відповідь зачитайте з тексту.

Робота за варіантами. Вправа 172.

Опорним  завданням для роботи варіантів буде вправа 172.

У варіанти об’єднуємось за рядами.

Завдання 1 варіанта: виписати сполучення  іменників з прикметниками, вставивши пропущені закінчення.

Завдання 2 варіанта: Дібрати і записати синоніми до прикметників суворий, сильний.

Завдання 3 варіанта: знайти слова зі знаком м’якшення і пояснити його вживання.

Презентація кінцевого результату

Фізкультхвилинка

(Згідно Державних санітарних правил і норм)

Кося Вухань та Колько Колючка дуже втомилися. Давайте разом відпочинемо. Тим паче, ми на великій галявині. А це означає, що незабаром  вже Лісова школа!

Комплекс вправ ФК для молодших школярів на уроках з елементами письма

  1. Вправа для покращення мозкового кровообігу.

В.п. – сидячи, руки на поясі.1 – поворот голови направо, 2 – в.п., 3 – поворот голови наліво, 4 – в.п., 5 – плавно нахилити голову назад, 6 – в.п., 7 – голову нахилити вперед. Повторити 4-6 разів, темп повільний.

2. Вправа для зняття стомлення  дрібних м’язів кисті. В.п. – сидячи, руки підняти вгору, стиснути кисті в кулак, 2 – розтиснути кисті. Повторити 6 разів. Потім руки розслаблено опустити вниз і потрясти кистями.

Біля кривої берези труднощі. Лист. Це завдання вправи 173.

Хто бажає прочитати завдання?

Я прочитаю для вас текст. Ви ж доберіть до нього влучний заголовок.

Щоб ви ще хотіли дізнатися про дуб?

Або поділіться цікавими знаннями про це дерево.

Дуб черешчатий, ботанічнапам'яткаприродимісцевогозначення. Вік - 400 років. Охороняється законом.

Чи співпадає фотоілюстрація і текст?

Словникова робота. Рубрика «Слово про слово».

Робота з тлумачним словником.

Демонструю тлумачний словник. Діти, якщо вам не зрозуміле значення будь-якого слова ви звертаєтесь до тлумачного словника. Сьогодні також працювало довідкове бюро. Розтлумачте значення слова.

Жорсткий – який має тверду, нерівну поверхню.

Доберіть з тексту слова, що описують дерево на фото.

Диференційоване домашнє завдання з попереднім інструктажем.

На цьому робота з вправою не закінчується.

2 завдання – домашня робота.

Знайдіть і випишіть прикметники за зразком.

Спостерігайте за їх змінами  у Н.в. одн.., поясніть.

Виконавши ці завдання, ми дійшли до тисячолітнього дуба, під яким знаходиться Лісова школа.

VI. Підсумок уроку.  Самооцінювання.

Давайте оцінимо роботу на уроці за допомогою сходинок успіху.

Шкала  починається з 1 бала до 12. Заштрихуйте ручкою відповідний прямокутник. Сходинки успіху успіху залишите у себе, і вдома поділитеся досягненнями з батьками.

Рефлексія. Вправа «Незакінчені речення».

Я знаю…. Я вмію…..  Я навчився….Було цікавим… Було складним…. Розповім вдома батькам….

 

Картка 1

Утвори, дібравши до наведених іменників, прикметники. (Павутинка)

Серце       Хвиля                      Воля                    Руки              Погляд

 

Холодний      чистий           сталевий                золотий         срібний   

Картка 2

Шафа з дерева  (яка?) – дерев’янашафа

Річка в горах –

Сова з півночі –

 Листочок з дуба –

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 837 | Завантажень: 307 | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024