Конкурс "Педагог-новатор 2017"
Конкурсний матеріал № 67
Назва матеріалу:
Урок і презентація з математики на тему «Додавання круглих чисел. Розв’язування рівнянь. Задачі.», 3 клас
Мета: закріпити уміння учнів додавати круглі числа, розв’язувати задачі тарівняння;
сприяти розвитку обчислювальних навичок , уваги, пам’яті, мислення;
виховувати любов до рідного краю, традицій українського народу.
Обладнання: Мультимедійна підтримка.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Наш урок проходитиме дещо в незвичній формі – у формі ярмарку.
ЯРМАРОК - періодичні торги, що здійснюються у певному місці. Одна з найдавніших форм торгівлі, започаткована у європейських країнах приблизно у Х ст. Згодом набули великого поширення як яр-марки-виставки. В Україні найбільш вдалими були у Львові, Харкові (Хрещенський), Полтаві (Іллінський), Кролевці, Сорочинцях, щорічний Хрещенський у Києві тощо. На ярмарках представлявся широкий асортимент продовольчих і непродовольчих товарів з наданням продавцям і покупцям широкого кола послуг. Я. бувають сільські, районні, міські. регіональні, міжрегіональні, міжнародні, оптові (гуртові) і роздрібні.
-Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочинці ярмарку. Він став називатися так за назвою селища -«Сорочинський ярмарок». Що тільки не побачиш на ярмарку: і багатий урожай з колгоспних полів та садів, і народні промисли.
Тут можна торгуватися, купувати, веселитись, зустрітись зі старими знайомими, завести нових друзів. Але не кожен має можливість побувати на цьому видовищі. А дуже хотілося б. Ось ми сьогодні побуваємо на такому
Гей, на ярмарок хутчіше,
І не пішки, а бігом!
Тож збирайтесь веселіше
Всі на ярмарок – гуртом!
Та мерщій додайте ходу,
Просинайтеся, не спіть!
Вже на ярмарку народу!
Тож і ви сюди біжіть!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати уміння додавати круглі числа, розв’язувати задачі тарівняння.
ІІІ . Актуалізація опорних знань
- Каліграфічна хвилинка
Скільки людей поспішає на ярмарок. Сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах, автобусах.
А колись в далекі давні часи з’їжджалися на ярмарок на возах, запряжених волами.
Ось і ми відправимося туди, як в давні часи на возах. Але ми не сядемо на вози поки не напишемо гарно каліграфічну хвилинку.
5 10 15 - доповніть далі.
2. Усний рахунок
Жоден ярмарок не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто дістанеться до вершечка, той і забере приз. А змагання вже тривають. Ви також зі своїм рядом швиденько до жердин підійдіть і разом приклади розв’яжіть, який ряд переможе, той і приз забере.
230+50= 340+20= 140+30=
300+500= 100+400= 200+330=
120+400= 260+200= 820+100=
600+200= 300+300= 400+500=
Молодці. Ви гарно працюєте. Я думаю, що без подарунків ви з ярмарка не повернетесь.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1.Математичний диктант
- Для того, щоб на ярмарку щось купить потрібні гроші. Ось і подивимось
скільки грошей ви заробите.
До суми чисел 400 і 20 додай 500;
Суму чисел 300 і 70 зменш на 40;
Суму чисел 500 і 40 більш на 50;
Суму чисел 600 і 30 зменш на 400.
- Робота з книгою
Задача 374.
Тато з сином теж хочуть завітати на ярмарок. Допоможемо їм?
-Скільки грошей зняв тато?
- Скільки у нього було в кошельку?
- Скільки всього у нього було грошей7
- Скільки він витратив?
- Скільки залишилося?
Молодці. Ви багато грошей заробили.
- Ой. Я ось нам зустрілася господиня яка не зрозуміти, яких тварин вона продала. Допоможемо їй? Вона продала тих тварин, де всі відповіді вірні.
Коза Свиня Корова
170+200=370 160+400=640 220+40=260
350+40=390 240+130=370 170+320=490
Які ви молодці.
V. Фізкультхвилинка
Ви гарно працювали. Тепер давайте відпочинемо. Бо який же ярмарок без відпочинку.
VІ. Систематизація опорних знань
- А тепер нумо купувати.
- Але нам нічого не продадуть , якщо ми не розв’яжемо рівняння.
- Рівняння 370
- А тепер кожен може купити щось собі сам. ( Діти купують повітряні кульки.)
- Приклади 369 (самостійно)
- Але який же ярмарок без коштування страв? (Діти коштують кашу.)
- Задача 373
V. Підсумок уроку
- Чим ми займалися на урощі?
- Що вам найбільше сподобалося?
А ось і наш подарунок.
Нам його переслали з Сорочинського ярмарку Новою поштою.
(Отримують яблука та бублики.)
VІ. Домашнє завдання
№ 376, 377.
|