Шкільний портал
Четвер, 14.12.2017, 02:44
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Чи сподобалось Вам КА ПЗНО?
Всього відповідей: 2478
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Розробка ігрової програми «Еко-мікс»
[ · Скачати дистанційно (31 МБ) ] 28.06.2017, 22:12

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 82

Назва матеріалу:

Розробка ігрової програми «Еко-мікс»

Обгрунтування ігрової програми.    Один із всесвітніх законів природи- закон збереження   та перетворення енергії. Вона скрізь, вона в усьому і її не вистачає. У ХХІ століття людина прийшла із дефіцитом енергії та надлишком проблем відносно її отримання, переробки, транспортування, раціонального використання. Чим частіше та доступніше діти будуть знайомитися з енергетичними проблемами, тим швидше вони будуть залучатися до їх вирішення.  Людина краще засвоює те, що розуміє; гра допомагає «побачити» енергетичні проблеми і стимулює до їх вирішення.

Мета:  створення ігрових ситуацій, під час яких діти знайомляться з різними видами енергії та галузями її застосування; вчити дітей берегти енергію та застосовувати енергозберігаючі технології; обґрунтовуватизв’язки енергетичних проблем з екологічними; залучатидо свідомого вибору способів спілкування з природою через енергоефективні технології; вчити прогнозувати наслідки своєї діяльності у природі.

Обладнання: мультимедійна презентація, завдання для команд,картки для оцінювання завдань членами журі, картки для відповідей бліц-туру та  із завданнями для різних конкурсів.

Вік учасників: 14-17 років.

Організація учасників:  під час входу до зали запропонувати учасникам вибрати одну із 4-х квадратних фішок ( блакитна, жовта, біла, зелена).

У різних кутках зали прикріпити 4 великих ( А4) зразки, біля яких збираються команди.

Частина завдань оголошується усно, а частина роздається на картках чи висвітлюється на екрані.

Із присутніх обирається журі, яке фіксує результати проведених турів та підводить підсумки.

 Ігрова програма проводиться  в декілька турів.

Хід заходу

Придумати назву команди, яка б була пов’язана з  певним кольором ( блакитний – вода, зелений – трава, жовтий – Сонце, білий – вітер) та видом енергії. Презентувати її.

 «Бліц»-тур

Слайд 1. Ведучий повідомляє про перебіг ігрової програми.

Слайди 2-12.  На обдумування кожного із 10 завдань дається 1 хвилина.  Коротка відповідь записується на папері і передається журі для підведення підсумків.

1). Міністерство енергетики Сполучених штатів вважає, що і  через 10.000 років, коли зникнуть усі сучасні мови, потужні земляні насипи із гранітними колонами та  прикріпленими на них картинками, нагадуватимуть мешканцям планети про небезпеку. Що знаходиться під насипами? ( ЯДЕРНІІ ВІДХОДИ).

2). Назвіть паливо, яке не лише не забруднює довкілля, а й може сприяти його очищенню (ДРОВА. Попіл є гарним добривом для рослин, деревне вугілля - адсорбент).

 

3). Який винахід  людини кожного року стає причиною смерті більш як чверті мільйона мешканців планети? ( АВТОМОБІЛЬ).

 

4). Одне із улюблених місць відпочинку мешканців Форт-Провіденс на північному заході Канади – сучасний басейн, що добре захищений від арктичних вітрів. А ось платня за його відвідування дещо незвична. Чим розраховуються відвідувачі басейну?  (СМІТТЯМ. Вони повинні принести із собою певну кількість сміття, зібраного на вулицях міста. Таким оригінальним способом у місті підтримується чистота).

 

5).  Мешканці Сонячного міста із роману Миколи Носова «Незнайко у Сонячному місті» використовували для цього газовану воду із сиропом. А що використовували  для цього одразу після створення першого екземпляру? ( ДРОВА. Перший автомобіль заправляли не бензином, а саме дровами).

 

6). Потужний ураган 1854 року сприяв загибелі під Балаклавою завантаженого золотом  корабля «Чорний принц». Це сприяло появі нової науки, яка могла б попереджувати подібні катастрофи. Яка наука повинна завдячувати цій події?  (МЕТЕОРОЛОГІЯ).

 

7). У місцях, де буває торнадо, вибухають консервні банки, велосипедні та автомобільні камери, закриті бідони.  А що відбувається з цієї ж причини з  птахами? ( СТАЮТЬ ГОЛИМИ, бо їх пера пусті у середині і вибухають).

 

8). Екологи світу б’ють на сполох через значні викиди фреону в атмосферу. Будапештський інженер Палмер знайшов екологічно нешкідливий і досить дешевий його замінник в аерозольних балончиках. Чим він запропонував замінити його? ( ПОВІТРЯ).

9).Коли у Пенсильванії у 1759 році почали їїдобувати, суттєво знизилося полювання на китів. Назвіть її. (НАФТА. Її стали використовувати для освітлення замість китового жиру).

10). Узбережжя Латинської Америки від Еквадора до Чілі через вирубування лісів було перетворено на пустелю. Для повернення життя цим прибрежним територіям вчені ЮНЕСКО вирішили відновити ліси. Для цього прісну воду із 1981 року там добувають  за допомогою  незвичного пристрою. Назвіть його.  ( СІТКА. Нею ловлять тумани ( конденсат) і збирають у спеціальні цистерни).

«В гостях у казки»

Слайди 13-16. Команди шляхом жеребкування обирають назви казок, по яких їх аналізують.

  1. Який будинок  з вашої точки зору є екологічним? (комфорт, матеріали з яких побудований будинок, можливі втрати тепла, що можна зробити, щоб будинок став теплішим…) .

«Рукавичка», «Зайчикова хатка» (Оселились біля річки сірий зайчик та лисичка. Зайчик - в хатці луб’яній, а лисичка - в крижаній. Ось постукала в віконця тепла сонячна весна, і розтанула на сонці біла хатка крижана), «Три поросятка»,  «Іван царевич та баба Яга» (хатинка на курячій ніжці).

 

  1.  «Тихо їдеш-далі будеш». В багатьох казках головні герої активно переміщуються, використовуючи незвичайний транспорт. Проаналізуйте види транспорту, паливо на яких вони працюють та шкоду яку вони, можливо, наносять довкіллю. Чи можливі такі види транспорту у наш час? Чому?

Представники команд жеребкуванням обирають завдання: килим-літак, гуси-лебеді,  ступа Баби Яги,  пропелер Карлсона, чоботи-скороходи.

 

  1. Проаналізуйте  екологічні проблеми на прикладах  уривківіз казок.Чи зустрічаються такі проблеми у сучасному житті? Як ви пропонуєте їх вирішувати? ( на вибір).

 

«Іванко говорить:- СестрицяОленка, сил не має: вип’ю води з копитця!- Не пий, братику, козеняткомстанеш! Не послухав Іванко та й випив з козлячого копита і став козенятком».(Російська народна казка).

 

   «Раз я взувся в чобітки, одягнувши кожушину, сам запрігся в саночки і  поїхав по ялину. Ледве я зрубати встиг, ледве став ялину брати, а на мене зайчик–плиг! Став ялину віднімати». (О.Олесь «Ялинка»).

 

«Над його головою на деревах висіли винні ягоди–спілі, м’ясисті, соковиті. Карлик заліз на дерево, зірвав кілька ягід та з’їв їх із задоволенням. Потім йому захотілося пити. Він підійшов до ставка, нахилився над водою і похолов: з води на нього дивилася величезнаголова з ослячими вухами та довгим-предовгим носом». (В.Гауф «Маленький Мук»).

 

«…. у Києві над Дніпром...живе такий собі Микита-кожум’яка. Як вийде на Дніпро мочити кожі, то не одну несе, а дванадцять разом, і як набрякнуть вони водою з Дніпрі, то я візьму та й учеплюсь за них, чи витягне-то він їх? А йому байдуже…» ( Українська народна казка).

 

« Вони підійшли до річки, роздягнулися і кинулися у воду. А коли вилізли, Гена заволав:

  • Чебурашка, що з тобою? Ти з увесь синій!
  • Може я перекупався,- відповів Чебурашка.
  • Та ні, це вода тут така, як чорнило.

І насправді, Чебурашка виглядав як листок  старого шкільного промокального паперу. Гена чихнув і з носа у нього вилетіла синя хмара.

  • Так це і є та сама річка Березайка, про яку нам написали листа діти.– Ну, пам’ятаєш, у них ще жабенятка сині. ( Едуард Успенський « Відпустка крокодила Гени»)

«Довкілля»

Слайд 17-18.«Гуляй, та природі не заважай». Уважно прочитайте оповідання та знайдіть помилки, допущені учнями під час прогулянки в лісі. (Учні отримують текст, у якому визначають помилки протягом часу, що звучить музичний фрагмент. Потім помилкивисвітлюються на екрані.)

Збираючись до лісу, ми запаслися харчами, узяли компас та не забули про транзистор. Веселою музикою ми оповістили ліс –ми прибули!

   Знайома дорогавивела нас до березового гаю. Дорогою нам зустрічалися гриби: білі, підберезники, сироїжки. Хто зрізав їх, хто викручував, а хто й виривав – урожай був ого-го! Ті гриби, яких ми не змогли розпізнати – збивали палицями.

Привал. Швидко наламали гілки та розклали вогнище, заварили у  горщику чай.  Перед уходом Петро викинув банки та поліетиленові пакети зі словами: «Мікроби все одно усе зруйнують!» Гарячі вуглинки від вогнищапідмигували нам у слід.

В кущах ми натрапили на гніздо якоїсь пташки. Роздивившись у руках  теплі блакитні яйця  поклали їх на місце – ми ж не вороги природі!

      Сонце усе вище піднімалося над виднокраєм, ставало дедалі жаркіше. На галявині ми побачили маленького їжака і вирішили, що його покинула мати, тому  узяли його із собою  до шкільного живого куточка.

      Коли нам зустрівся мурашник, Петро вирішив продемонструвати, як добувають мурашину кислоту: він настругав паличок та почав ними лізти до мурашника і  через декілька хвилин ми із задоволенням обсмоктували мурашині палички.

     Поступово почали збігатися хмари, потемнішало, з’явилася блискавка та загуркотів грім. Потім і сильний дощ не забарився. Але нам не було боязко, бо ми встигли добігти до поодинокого дерева та сховатися під ним.

      Жваві та веселі ми поверталися на станцію, збираючи оберемки квітів, коли дорогою проповзла змія. Петро упізнав у ній гадюку та вдарив палицею. І лише потім ми побачили на її годові дві жовті плями – змія виявилася звичайним вужем.

     Скоро ми повернулися до міста. Весело пройшов день!

ПОМИЛКИ, ЩО ЇХ ДОПУСТИЛИ ШКОЛЯРІ:

  1. У лісі голосна музика розлякує птахів та звірів.
  2. Зривати гриби або збивати їх, навіть неїстівні, не слід: руйнується грибниця,  зникають ліки для тварин, порушується  угруповання « гриби-рослини».
  3. Для вогнища слід збирати сухі гілки, а не ламати свіжі, а якщо жарко, то розводити їх взагалі забороняється.
  4.  Поліетилен мікроорганізми руйнують досить повільно, банки також іржавіють не менш як сто років.
  5. Вогнище не можна залишати не прибраним: слід його закидати землею або залити водою до повного припинення горіння.
  6. Чіпати пташині яйця не можна, бо птах може не сісти на них.
  7. Забирати звірят із лісу не можна, бо вони можуть загинути, навіть і у живому куточку.
  8. Не слід будь-що встромляти у мурашник – цим ти порушуєш стосунки у цьому складному угрупованні.
  9. Ховатися під час грози під одиноким деревом не можна – у нього може втрапити блискавка.
  10. Ні в якому разі не можна бити змій, навіть гадюк.
  11. Квіти з лісу чи луків недовговічні, крім того, у букети можуть потрапити рідкісні або зникаючі рослини.

 «Енергетика»

Слайди 19-21. Команди почерзі обирають завдання на екрані і відповідають на них.

1. «Загадкові речовини». Кожній команді пропонується відгадати, про яке джерело енергії йдеться у  загадці та які його перспективи використання людиною. Для цього необхідно обрати завдання,  оголосити  відповідь і перевірити її, натиснувши на текст завдання.

  1. ЦарицяСавськазапропонувала царю Соломону відгадати загадку: «Ізземлівиходить, землею харчується, ллється як вода, розливаєсвітло» (нафта).
  2. Антуан - де СентЕкзюпері про цюречовину писав: «…У тебе немаєні смаку, нікольору, ні запаху, тебе не можнаописати, тобою насолоджуються, не відаючи, щотитаке. Не можнасказати, щотинеобхідна для життя: тисамежиття…» (вода).
  3. Я – метал, мене всізнають, міцьвелетенська у мені.

Моє ядро як роз`єднають – Земля сховається в пітьмі(уран).

  1. Велика кількістьречовинутворюється в результатіхімічноїпереробкицієїречовини. Серед них штучнийшовк, вибухівка, спирти, папір …(целюлоза).
  1. «Ланцюжок». Скласти ланцюжки перетворень слів, а при поясненні обов’язково використати поняття «енергія».

Варіанти завдань:1) пісок …. ліки;

 2) насінина…. калькулятор;

 3) річка…. свято;

4) корова – світло.

Наприклад:пісок-скло- ампула-ліки

Пісок добувають завдяки використанню механічної енергії,а перетворюють на скло, використавши енергію теплову та хімічну. Завдяки механічній енергії із скла виготовляють ампули і заповнюють ліками, виготовленими за допомогою хімічної енергії, теплової…

Слайд 22. Оголошення результатів роботи журі.  Підведення підсумків гри.

 

Оціночний лист для журі

Назва команди

 

Назва конкурсу

 

 

 

 

Презентація назви команди

 ( до 5 балів)

 

 

 

 

Бліц-тур ( до 10 балів)

 

 

 

 

В гостях у казки 1.

( до 5 балів)

 

 

 

 

В гостях у казки 2.

(до 5 балів)

 

 

 

 

В гостях у казки 3.

(до 5 балів)

 

 

 

 

Довкілля ( до 11 балів)

 

 

 

 

Енергетика 1. (до 5 балів)

 

 

 

 

Енергетика 2. (до 5 балів)

 

 

 

 

Разом балів

 

 

 

 

 

 
 
Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 147 | Завантажень: 46 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 4.4/8
Всього коментарів: 8
avatar
1
Дуже цікаво, хоча можливо на 17 років завдання можна й поскладніші дати
avatar
3
Дякую за зацікавленість.
avatar
5
Замечательный материал! Методически безупречный, подробно изложенный и очень полезный для работы с детьми
avatar
2
Цікавий матеріал і поданий у доступній формі. Молодці!!!
avatar
4
Дякую.
avatar
6
Цікаво, повчально. Дякую.
avatar
7
Очень благодарна за интересный материал!
avatar
8
Матеріал ігрової програми сучасний, цікавий, повчальний. Буду використовувати у своїй роботі.. Дякую!
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2017