Конкурс "Педагог-новатор 2017"
Конкурсний матеріал № 83
Назва матеріалу:
Урок і мультимедійна презентація з української мови на тему «Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом», 2 клас
Мета: закріпити знання учнів правил про вживання апострофа, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів з апострофом, читати слова за фонетичною транскрипцією; розширювати лексичний запас слів; формувати навички самоконтролю, вміння виправляти граматичні помилки; розвивати творчі здібності, увагу, навички каліграфічного письма, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання; сприяти формуванню дружніх стосунків серед учнів класу
Обладнання: карта морської мандрівки з відповідними островами-зупинками під час подорожі, прапорці, паперові кораблики, картки із завданнями, мультимедійний супровід
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Сіли всі зручненько
І приготувалися дружненько.
Команди мої виконуйте вміло,
Отже, до діла сміло!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності(слайд 2)
Не дивлячись на холод за вікном, сьогодні я хочу, щоб ви пригадали літній відпочинок і запрошую вас у морську мандрівку. Сьогодні ви працюєте у парах на кораблях. Кожна пара отримує свій корабель і карту морської мандрівки із зазначеними островами-зупинками. На зупинках ви долаєте певні перешкоди. За кожне правильно виконане завдання команда прикріплює на свій корабель прапорець. В кінці уроку ми підрахуємо ваші прапорці і визначимо, який корабель проявив себе у мандрівці найкраще за всіх.
— Настав час перевірити вашу готовність.
На нас чекають вітрила!
Ви чули про парусник дивний,
Незвичайний і чарівний?
Цей парусник попливе за вітром,
Чекають нас випробування, діти.
Руки на плечі одне одному поклали,
Вліво качнулися, а потім вправо,
Як на хвилях нас на морі качає,
Вітер морський нас всіх обдуває.
— А тепер відгадайте загадку.
Я такий же, як знак розділовий,
І відомий шкільній дітворі,
Та в словах української мови
Я пишусь не внизу, а вгорі. (Апостроф)
— Головне завдання нашої мандрівки — повторити і закріпити знання правил про вживання апострофа.
Отже, приготувалися до старту!
ІІІ Закріплення знань та вмінь учнів з вимови та написання слів з апострофом
- Острів каліграфічний (слайд 3)
Відкрийте свої судові журнали, тобто зошити і запишіть дату нашого відправлення у мандрівку. Всі записи необхідно вести охайно і чітко, щоб будь-хто міг їх прочитати. Сядьте рівно, перевірте правильність тримання ручки в руці.
Погляньте на карту - перший острів, до якого ми підпливаємо називається каліграфічний.
— На цьому острові живе абориген(слайд 4), який не вміє писати. Ми повинні навчити його писати буквосполучення з апострофом. Команда, яка виконає творче завдання першою, матиме право прикріпити свій прапорець на карту.
1) Письмо буквосполучень з апострофом: м’я, в’ю, п’є, р`я
2) Письмо слів з апострофом: сім’я, любов’ю, солов’ї, пір’я
3) Творче завдання
Скласти речення зі словом з апострофом
2. Повторення правил про вживання апострофа
Ми веселі моряки,
Мандрувати мастаки,
Дуже любим ми пригоди,
Не боїмся непогоди
А щоб вдало мандрувати,
Правила правопису апострофа
Треба згадати.
— Зараз перевіримо ваші знання про вживання апострофа у словах української мови.
— Що таке апостроф? (Це знак.)
— Наведіть приклади інших знаків мови. (Кома, крапка, тире, знак оклику, знак питання)
— З якою метою вживається апостроф у словах? (Щоб показати роздільну вимову приголосних звуків.)
— Після яких приголосних букв пишеться апостроф? (Після букв «бе», «пе», «ве», «ем», «еф», «ер»)
— Які звуки вони позначають? (Тверді).
— Перед якими буквами пишеться апостроф? (Перед я, ю, є, ї)
— Які звуки вони позначають? (Два звуки [йа] [йу] [йе] [йї])
- Словникова робота
- Наш абориген послухав всі правила та здається так нічому і не навчився. Допоможете йому?
1)Вставити, де потрібно, апостроф (слайд 5)
Пір..я, зілл..я, Мар..яна, п..ятниця, їдаль..ня, портф..ель.
2)Виправити помилки (слайд 6)
Св’ято, соломяний, компютер, гор’ючий, Л’юда, цв’ях.
4. Острів Звуко – буквений (слайд 7)
А ми всі на парусники сідаєм,
Знов у подорож рушаєм,
У біноклі зазираєм,
Новий острів не минаєм.
— Ми стали на якорі біля Звуко-буквеного острову. Прошу його знайти на карті. На цьому острові для нас підготував завдання найсправжнісінький пірат (слайд 8)
За фонетичною транскрипцією записати слова(слайд 9)
[мйакий], [ласт`івйата], [голубйата], [мйасо],[соловйі], [румйан`і]
Учень зачитує слово і записує на дошці, всі інші за ним у зошит.
5. Острів відпочинку(музична фізкультхвилинка) (слайд 10 - 11)
6. Острів підручників (слайд 12)
— А ми піднімаємо якір і вирушаємо за вітром у напрямку до наступних випробувань.
Знов на парусники сідаєм,
У біноклі зазираєм.
Новий острів споглядаєм,
Ми його не обминаєм
- На цьому острові вас зустрічають його мешканці. Давайте подивимося хто ж вони ? (слайд 13)
Робота за підручником с. 58 вправа 1 ( прочитати загадку, відгадати, записати слова з апострофом)(слайд 14)
Поясніть правопис виділеного слова та слова-відгадки (ці слова пишуться з апострофом)
7. Острів Колективний (слайд 15)
Ми на парусник сідаємо,
У біноклі зазираємо.
Новий острів нас стрічає
І зійти повеліває.
— На цьому острові ми подивимося, чи всі команди дружні, чи всі можуть працювати у колективі.
Кожний корабель отримує завдання на картці (скласти речення зі сплутаних слів та зробити звуко-буквений аналіз слова з апострофом).
Яблука, рвав, Дем’ян, дідусь.
У, заспівали, солов`ї, гаю.
Ходить, клас, Льоня, у, дев`ятий.
П’ять, мене, є, братів, у.
Працює, мій, Валер’ян, брат, лікарем.
Дружна, наша, велика, сім’я, і.
IV. Підсумок уроку
— Ось і закінчилася наша мандрівка. Прошу ще раз нагадати після яких же букв ми ставимо апостроф і перед якими (обрати серед букв-табличок).
Всі команди дійшли до фінішу. Зараз перевіримо, хто переміг. Давайте порахуємо наші прапорці і визначимо команду-переможця.
— Що повторили на уроці ?
— На якому острові вам сподобалося найбільше?
V. Домашнє завдання(слайд 16)
Виконати вправу на с. 59
|