Шкільний портал
Субота, 23.09.2017, 00:30
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 2981
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Конспект уроку з  літературного читання у 3 класі  «Вишиванка – святиня, оберіг, національна гордість українського народу.
[ · Скачати дистанційно (17 МБ) ] 28.06.2017, 22:22

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 99

Назва матеріалу:

Конспект уроку з  літературного читання у 3 класі  «Вишиванка – святиня, оберіг, національна гордість українського народу.  Оксана Караванська  «Вишиванка»

Мета: познайомити учнів з життям та творчістю української письменниці та дизайнерки Оксани Караванської;

 удосконалювати навички правильного й виразного читання та навички літературного аналізу твору;

розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, уяву, творчі здібності;

розвивати уміння  аналізувати, виділяти головне, робити висновки;

формувати мовленнєву компетентність;

сприяти вихованню ціннісного ставлення до українського народу,

бажання продовжувати та зберігати звичаї та традиції українців; плекати в дітей почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю.

Обладнання: портрет О.Караванської, аудіозапис твору, аудіо запис пісні «Україна -  це ти» у виконанні Тіни Кароль, зразки вишиванок на манекенах, аркуші для групової роботи, аркуші з тлумаченнями слів, які закріплені на дошці скотчем та зверзу закриті чистими аркушами на магнітах; ноутбук, проектор, екран, хрестоматії для 3 - 4 класів

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

  1. Організаційний момент                                              СЛАЙД  ЗАСТАВКА

За порадами астрологів зорі в сьогоднішній день радять всім старанно і творчо працювати. А ще вони кажуть, що це надзвичайно сприятливий день для набуття нових знань і вмінь.

 Мотивація навчальної діяльності

  1. Прослухування уривку пісні  «Україна -  це ти» у виконанні Тіни Кароль

Сьогоднішній уроку ми почнемо з прослуховування уривку пісні у виконання Тіни Кароль та її команди в проекті «Голос. Діти».

ЗВУЧИТЬ ПІСНЯ ТІНИ КАРОЛЬ «Україна – ЦЕ ТИ»

  • Про що ця пісня?
  • Які почуття виникли у вас, коли ви  прослухали уривок з пісні?
  • Мене, як і вас, переповнює почуття любові та поваги до рідної країни.
  1. Робота зі скоромовкою
  • З метою розвитку артикуляційного апарату, як завжди, працюємо зі скоромовкою.

Сорока сороченятам

Сорочки строчила,

Вишиванки шила.                                                          

СЛАЙДИ 2-7

Читання скоромовки кілька разів з підвищенням швидкості читання та заучування скоромовки  способом поступового витирання по одному слову.

  • Чим схожі уривок пісні та ця скоромовка?                                                
  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
  1. Вступна бесіда
  • Що таке вишиванка?

СЛАЙД 8

Вишиванка належить до найдавнішого одягу наших предків. Ще з давніх часів довга сорочка  була одягом  жінок і дівчат. У жіночої сорочки рукава довгі і широкі, оздоблені вишивкою. Матеріалом для  українських сорочок завжди було біле лляне чи конопляне полотно, або бавовняна тканина. Білий колір сорочок – це найстаріша і найхарактерніша їх особливість; другою особливістю української сорочки є вишивка. А вишита сорочка є оберегом від хвороб та усіляких негараздів.

Вишиванки є у багатьох людей України і зараз. Наприклад, є вишиті сорочки у вас та ваших батьків. Впізнаєте себе?

СЛАЙД 9

Носять вишиванки  співаки, актори, спортсмени, диктори.

СЛАЙД 10

 Бачимо у вишиванках і наших політиків.

СЛАЙД 11

  1. Оголошення теми уроку

На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з твором сучасної української письменниці та дизайнерки Оксани Караванської «Вишиванка».

СЛАЙД 12

  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
  1. Слово про автора

Вона народилася і живе у Львові.

ВІДЕО ПРО О.КАРАВАНСЬКУ

 Вона  вважає, що повсякденна вишиванка має бути в гардеробі у кожної дівчини.

Створює Оксана різні види вишиванок, оскільки вони є святинею, оберегом, національною гордістю українського народу. Вишивка кожного народу – це його душа. Вона для українського народу завжди була одним з найулюбленіших способів прикрашати одяг.

З тієї книжки, яку ми бачили на відео, «Стильна книжка для панянки», ми будемо читати уривок, який називається «Вишиванка».

В тексті зустрінуться, можливо для когось, незнайомі слова. Тож проведемо словникову роботу.                                                    

 

  1. Словникова робота (робота в групах: зєднати слово і його тлумачення)

Працюватимете в групах. Треба зєднати слово з його тлумаченням. Візьміть кольорові аркуші і приступайте до роботи. На цю роботу вам відводиться 1 хвилина.

Реліквія   -  річ, яку особливо шанують і зберігають як пам'ять про минуле.

      Енергетика - сила, що наповнює людину зсередини
Оберіг - предмет, що оберігає, охороняє від чого-небудь 
 Унікальний -  рідкісний, винятковий
Регіон - територіальна одиниця (район, область, зона), що вирізняється з-поміж інших.
Колоритний – той, що відзначається майстерним співвідношенням фарб, кольорів (про картину, вишивку) 
Дефіцит - мала кількість, нестача чого-небудь порівняно з потребою
Коралі  - намисто
Прочитайте пояснення слів. У групах були різні слова, тому слухайте уважно.
Що значить слово «реліквія»?...
Зустрінеться ще слово, яке незнайоме не лише для дітей, а, можливо, й для дорослих. Слово «АВТЕНТИЧНИЙ»   
 Автентичний - справжній, дійсний       
Ще зустрінеться слово «орнамент». Давайте згадаємо з уроків образотворчого мистецтва, що Орнамент -  це  візерунок,  елементи  якого  ритмічно повторюються.

СЛАЙД 13


 
  1. Прослухування тексту в аудіозапису

Тож послухаємо сам текст.

АУДІОЗАПИС ТЕКСТУ

СЛАЙДИ 14-20

- До якого розділу ви б віднесли цей текст: «Українські народні казки», «Школа ввічливості», «З любов’ю до рідної землі», «Поетична світлиця».

СЛАЙД 21

А мені б хотілося додати про нашу, Харківську вишивку.

 СЛАЙД 22

Різноманітності візерунків можна тільки позаздрити.

Кожен регіон України має свої кольорові гами та візерунки, які народні майстрині вправно відтворюють на полотні рушника чи сорочки.

 ПРЕЗЕНТАЦІЯ Україна ВИШИВАНА СЛАЙД 23

Фіхкультхвилинка

Настав час відпочити. Проведемо фізкультхвилинку

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ЗАПИС

  1. Читання тексту учнями (по одному реченню)

Продовжімо роботу над текстом. Завдання: читати ланцюжком по одному реченню. 

- Зупинимося на цьому місці.                                                                             

 

  1. Вибіркове читання

Тепер уважно слухайте мої питання, а відповіді на них шукайте у тексті.

  • Про яку родинну історію йдеться в першому абзаці тексту? (У багатьох…від своєї мами)
  • Для чого важливо знати, хто саме вишивав сорочку? (Важливо знати, хто саме вишивав цю сорочку, бо вона здатна…)
  • Чому жінки вигадували все нові й нові узори? (У давнину найбільшою цінністю було мати …)

- Від чого залежать особливості техніки вишивання? (Особливості техніки вишивання залежать від регіону…                                                  

Тепер перегорніть аркуш, на сторінці 132 самостійно прочитайте другий абзац знизу та поставте по його змісту запитання.

ХТОСЬ ЗАДАЄ ПИТАННЯ,  А ХТОСЬ ВІДПОВІДАЄ

Молодці! Ви дали правильні відповіді на поставлені питання.                   

  1. Робота з прислівями

Далі працюватимете в парах. На партах візьміть скріплені скрепками аркуші. З розсипаних слів вам треба скласти прислівя. На цю роботу даю вам 1 хвилину. Про закінчення роботи – сигнальте.

  • Хочеш сорочку мати –  треба працювати. (про працю)
  • Рукава,  як писанка, а личко, як маківка. (про красу)
  • З миру по нитці — голому сорочка. (про допомогу)
  • Хоч сорочка одна, та біленька щодня. (про охайність)

СЛАЙД 24

Прочитайте прислів’я, які ви склали.

Хто працював з прислів’ями, надрукованими синім кольором? Про що ваше  прислів’я? …

Дійсно, прислів’я нас чомусь вчать, схвалюють, до речі, передаються, як і вишиванки, з покоління в покоління.                                                                    

  1. Бесіда про свято День вишиванки

Більшість з вас, а можливо, і всі ви, знаєте про те, що в нашій країні проводиться День вишиванки.

  • Знаєте ж?
  • Започатковне це свято було в 2006 році в місті Чернівці. Спочатку вишиванку  одягли кілька десятків людей, та вже протягом наступних років свято розрослося до всеукраїнського рівня.

Свято вишиванки покликане єднати весь український народ. В цьому  році День вишиванки буде відзначатися 18 травня. Я думаю, що ви одягнете свої вишиванки і станете учасниками свята.       

СЛАЙД 25    

  1. Складання сенкану

Сьогодні ми з вами поновили знання та дізналися нове про вишиванку. Тепер я вам пропоную об’єднатися в групи та скласти сенкан за матеріалом сьогоднішнього уроку. На виконання роботи я вам даю 3 хвилини.               

Читають діти сенкани

Наприклад

Вишиванка                                                        Вишиванка

Красива, яскрава                                                   Барвиста, різнокольорова

Вишивати, прикрашати, зберігати                    Вишивати, старатися, оберігати

Моя  мама вишиває сорочки                               У мене є вишиванка

Реліквія                                                                    Оберіг

  1. Домашнє завдання

Дома: читати текст с.130-133, за бажанням, знайти вірші та пісні про українську вишиванку

  1. Підсумок уроку
  • Чи сподобався вам урок?
  • Чим саме?

Сьогодні наша уява мандрувала чудовою країною народного мистецтва. Минають роки й століття, змінюється мода, але ніщо не за­тьмарить краси вишитих речей. Вони житимуть поряд із нами завжди, милуючи наше око.

Нехай ніколи у вас не зникає бажан­ня зберігати та продовжувати звичаї та традиції українського народу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 125 | Завантажень: 28 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 4
avatar
1
Мне нравится
avatar
2
Дякую за відгук! Я провела урок за цим конспектом на семінарі директорів. Все вдалося!
avatar
3
Спасибо, интересный материал.
avatar
4
Замечательный урок!!! Спасибо!!!
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2017