Матеріал № 14
Назва матеріалу: Використання блок-схем та алгоритмів при розв’язуванні текстових задач. Посібник.
Щоб навчитися розв’язувати задачі, потрібно уважно вивчити її умову, виділити, що в задачі дано та те, що потрібно знайти, встановити взаємозв’язок між окремими елементами задачі та висновком.
Я пропоную використовувати математичну модель задачі у вигляді схеми, яка б: - відображала структурні зв’язки між величинами, - показувала всі прості задачі, з яких складається складена дана задача, - дозволяла проводити будь-який аналіз, не переробляючи при цьому схему самої задачі, - і головне: підказувала дію, з допомогою якої можна знайти величину.
На наступному етапі навчання пропоную використовувати алгоритм розв’язування задач, тобто поелементного навчання розв’язування задач . Дана методика використовується для організації початкового етапу навчання розв’язування текстових задач. На наступних етапах учням необхідно пропонувати задачі, які не поділенні на запитання.
Уміння розв’язувати задачі є основним із показників рівня математичної освіти учня. Розв’язування задач в школі має на меті навчити учнів логічно мислити. Розвитку логічного мислення сприяє побудова математичної моделі задачі, яка повинна відображати тільки суттєві властивості об’єкта,структуру його зв’язків і відносин. Для математичної моделі задачі головним є те, що вона відображає кількісні відношення запропонованої в ній ситуації. Дослідження показали, що одні учні вникають в процес розв’язування задачі, стараються зрозуміти сутність задачі, шукають прийоми і методи розв’язування, вивчають задачу. Інші, на жаль, не задумуються над цим, стараються лише якнайшвидше розв’язати задачу. Такі учні не аналізують в повній мірі умову задачі, не виділяють із розв’язку загальні прийоми і методи. Задачі частіше розв’язують лише заради отримання відповіді.Тому важливим на певному єтапі є алгоритмізація, яка може бути використана для організації самостійних робіт всього класу, групової форми роботи, а також для індивідуальної роботи, як у класі, так і вдома.
Посібник містить методичні рекомендації, які допоможуть навчити учнів розв’язувати задачі, застосовуючи блок-схеми та алгоритми.
Алгоритмізація може бути використана для організації самостійних робіт всього класу, групової форми роботи, а також для індивідуальної роботи учнів як у класі, так і вдома.
Рекомендовано учителям математики, батькам, учням.
Щоб переглянути чи завантажити матеріали, перейдіть за посиланням:
https://yadi.sk/d/fxy0nBtSsc4fv
|