Шкільний портал
Середа, 18.10.2017, 09:14
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Програми [10]
Підручники та посібники [31]
Розробки уроків [284]
Виховні заходи [18]
Реферати [0]
Презентації [14]
Навчальне відео. [65]
Інше [47]
Заявки [8]
Тестові завдання [1]
Конкурс "Знай наших!" [0]
Натисніть, щоб переглянути матеріали конкурсу
Конкурс "Педагог-новатор" [317]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Чи сподобалось Вам КА ПЗНО?
Всього відповідей: 2474
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Розробки уроків

«Екоквест – ефективна інноваційна технологія навчання школярів на уроках біології та в позакласний час»
[ · Скачати дистанційно (46 КБ) ] 23.06.2016, 20:35

Матеріал № 108

Назва матеріалу: «Екоквест – ефективна інноваційна технологія навчання школярів на уроках біології та в позакласний час»

Cучасне молоде покоління живе в епоху бурхливого розвитку  не лише науки та техніки, але й негативних наслідків антропогенної діяльності. Саме тому людству необхідні висока екологічна культура та свідомість. Тож екологічне виховання учнівської молоді на сьогодні є вкрай актуальним.

        На сьогодні ефективними формами роботи з школярами на уроках біології, екології та в позакласний час є екоквести, еко-вікенди.

       Квест – це спортивно-орієнтувальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами. Сово «квест» має англійське походження і означає «гра-пригода». Екоквест передбачає використання таких методів як пошукова робота, ігрові методи, групова співпраця, практична робота. Впровадження екоквесту в навчально-виховний процес сприяє формуванню екологічної культури, безпечної поведінки в природі, здорового способу життя, які так необхідні учнівській молоді в умовах сьогодення.

          Суть екоквесту полягає у тому, що  всі  природничі дисципліни вдало поєднуються і дозволяє зробити пізнавальну діяльність учнів цікавою, підвищити їх рівень знань, вмінь та навичок.

          Використовуючи таку форму навчання учнівська молодь не тільки вивчає природу й багатства рідного краю, але й вчиться розуміти значення природи для людини, розвиває уміння бачити місцевість у цілому. Кожний екоквест – це можливість навчитися орієнтуватися на місцевості, спостерігати, порівнювати, бачити потрібні об’єкти, знаходити та установлювати взаємозв’язки різних організмів між собою та з умовами навколишнього середовища. Це формує в школярів конкретні уявлення про природні екологічні системи – біогеоценози, розвиваючи здібності до виявлення природних комплексів. Найбільш ефективним є включення в маршрут двох і більше біотопів.

         Екоквест розпочинається зі збору всіх учнів, ознайомлення з  правилами гри. Після цього учасники заходу об’єднуються у 4-5 команд. Кожна з них готує назву, девіз, емблему та плакат. Команди отримують

індивідуальні маршрутні листи, в яких чітко вказаний напрямок руху команд та топографічні карти. У листі чітко прописані назви кожної із зупинок на маршруті команди (пішохідний маршрут). Прибувши на будь-яку зупинку команда шикується, оголошує девіз та назву і лише після цього приступає до виконання завдань. Порушення правил передбачає накладення штрафних санкцій, що становить скорочення часу на виконання завдань вдвічі. Маршрут екоквесту в умовах передбачає проходження 10-14 зупинок. Слід зазначити, що вибір місця для зупинок відіграє важливу роль. На кожній  із них знаходяться завдання для команд, що містяться в окремих конвертах і розташовані на природних об’єктах (у кроні дерев, кущів, серед квітів та лікарських трав). Завершується захід тим, що команди повертають маршрутні листи членам журі, котрі підбивають підсумки гри.

       Організацію просвітницько-орієнтувального змагання для школярів я вбачаю в тому, щоби підбирати цікаві завдання, використовуючи при цьому елементи ігрові технології, використовувати кооперативне навчання. Слід навчити учнів самостійно мислити, розвивати навички міжособистісного спілкування під девізом «Один за всіх і всі за одного!».

      Екоквест «Знайди в рослині порятунок» передбачає розширення кругозору учнівської молоді щодо сучасних природоохоронних проблем, шляхів їх розв’язання, вихованню екологічно грамотної поведінки в природі.  Цей захід розрахований на учнів 6-11 класів і спрямований на розвиток ініціативи, творчої активності учнів, розширення й поглиблення знань з екології, біології, географії, формування інтелектуально  розвиненої особистості. Під час екоквесту можна відчути запах рослин, почути звуки лісу, розглянути грунт, помилуватися кольоровою гамою живого світу. Діти вільно спілкуються між собою, вчаться цінувати свій час, підвищують рівень сприйняття природного середовища. У  цьому організованому, цілеспрямованому процесі від учнів вимагається оволодіння знаннями практично з усіх природничих дисциплін. Таким чином, екоквест сприяє формуванню екологічного гуманізму (принципу правильного поводження в природі), адже кожен школяр сприймає себе частинкою природи тільки тоді, коли має тісний контакт з нею, спостерігає за явищами природи, долучаючи до роботи всі сенсорні системи власного організму.

      Ефективним є впровадження щорічного екоквесту «Молодь за збереження природних ресурсів Полтавщини». Така інтелектуально-динамічна гра сприяє  вирішенню екологічних проблем України, які хвилюють підростаюче покоління. До таких причин можна віднести проблеми засмічення вулиць, річок, криниць, узбіччя доріг, питання утилізації батарейок та пластикових посудин.

      Екоквест «Це сміття ускладнює нам життя» передбачає проходження учасниками маршруту з такими  зупинками як «Екодвір», «Екомайстерня», «Екокрос», «Еколабораторія». Учасники заходу вчаться зіставляти різні точки зору й самостійно обирати найдоцільніший підхід до завдання. Це сприяє формуванню компетентної особистості, яка здатна, керуючись набутими знаннями, приймати рішення в різних життєвих ситуаціях.

      Досить ефективними є екоквести, що присвячені енергоефективній побутовій техніці, вторинному використанню електротехнічних елементів. Вони залишають значний слід у свідомості й почуттях школярів, відтак мають велику навчально-пізнавальну та виховну цінність.

Щоб переглянути чи завантажити матеріали, перейдіть за посиланням:

https://yadi.sk/d/8fA-oK37skHRm

Категорія: Розробки уроків | Додав: Ростислав | Теги: конкурс, Екоквест, ЗНЗ, Педагог-новатор, Квест, спортивно-орієнтувальне змагання, Матеріал, ЗОШ, розробка, Вельбівська школа І-ІІ ст
Переглядів: 587 | Завантажень: 87 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2017