Шкільний портал
Субота, 21.04.2018, 05:31
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Програми [14]
Підручники та посібники [33]
Розробки уроків [308]
Виховні заходи [24]
Реферати [0]
Презентації [24]
Навчальне відео. [65]
Інше [50]
Заявки [8]
Тестові завдання [1]
Конкурс "Знай наших!" [0]
Натисніть, щоб переглянути матеріали конкурсу
Конкурс "Педагог-новатор" [317]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3012
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Розробки уроків

Поширення   тексту  «Віночок»   з  використанням допоміжних  слів  ( прикметників). Урок розвитку зв’язного мовлення
[ Викачати з сервера (20.2Kb) ] 27.01.2018, 20:25

Поширення   тексту  «Віночок»   з  використанням допоміжних  слів  (прикметників). Урок розвитку зв’язного мовлення

Автор: Мартинюк Ганна Михайлівна, вчитель початкових класів НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, гімназія» №5 м. Славута Хмельницької області

Мета: Навчити  учнів  поширювати  текст  з  використанням  допоміжних  слів (прикметників)  для  побудови  зв’язного  висловлювання;  розвивати  мовлення,  мислення;  розширити  світогляд  учнів ,  виховувати  повагу  до  традицій  українського  народу;  розвивати  уяву  про традиції та звичаї українського народу, його символи та обереги.

Обладнання: тексти про вінок на кожну парту; зображення вінка; опорні слова, зображення квітів, які вплітали у вінок.


ХІД УРОКУ

І. Організація класу.
1.Привітання   класу  з гостями.


Добрий день,  у добрий час,радо ми вітаєм вас! (учні)

2.Привітання   вчителя    з гостями.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

 Сьогодні ми зробимо ще один крок

 В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності  

1.Діти ,  який  зараз  місяць ?

2.Охарактеризуйте, якй  місяць  квітень ? ( доповнюючи вислови  прикметниками.)

3. Якщо  місяць  квітень  славиться  квітами , то  ж  давайте  відгадаємо  загадки  про квіти.

4.Відгадування  загадок  (про  квіти),  добираючи  прикмтники  за  кольором.

Куди вітер занесе,
Приживеться там й цвіте.
Нескоримий дух у ній
Зветься квітка … (білий деревій)

Зеленшовком  і зимою, й літом в’ється,
Про життя та квітка знає і безсмертя.

 Цвітом оживить сумний  затінок,
У  лісочку  бавиться … (синійбарвінок)

Щоб складалась материнська доля,
Квітнуть навесні сади плодові.
Щоби дітки були гарні і міцні,
В цвіт увібрались… (рожевіяблуні)

Чудова   квіточка   така,
Чорними   брівками   морга…
(жовто-гарячі  чорнобривці)

Цвіте білим навесні, а на осінь китиці червоні,
Щоб була краса дівоча, була врода.
Незрівнянно   гарна, як наша країна,
Заплітають   в  оберіг… (червону калину)

Що би відданість була в любові
Є чар-зілля у дівочому вінкові.
Щоб душа і думка були чисті,
Зацвіта  гарненький , духмяний … (зелений любисток)

 

Ой у полі ростуть кошики,
Квіти ті неначе неба трошки.
Від лихої бережуть ворожки,
Квіти…(синьоокі волошки)


Наче крові краплі в полі,
Тих  хто воював за долю.
Квітка та печалі знак,
Символ   смутку…( червоний  мак)

Батька хату осява,
Струнка, байхова барва.
Щоб надія не в’яла,
Квітне роду берегиня …( рожева  мальва)

 

А ще  є  квітка  – довіра,
Вона  має сонце всередині.
В неї чисті, білі пелюсточки - свашки,
Про дівочу долю розповість … ( біла ромашка)

 

 Ту дівчину синьооку
Завжди стрінеш край потоку.
В неї ніжки вмиті в росах,
В неї небо сяє в косах.  ( голуба незабудка)

 

5. -Де  всі  ці  квіти  ростуть?

6.-А  чи  подобаються  вони  вам?

7.Проблемна ситуація (  фото  українки  без  вінка)

- Подивіться на україночку.

- Як ви вважаєте, чого не вистачає до її вбрання?

(Для  того  щоб  дізнатися  ,  саме  чого  не  вистачає  до її   вбрання  ,  відгадаємо  загадку.)
.Загадка

  1. У гаю, на лузі, в полі —
    Скільки там квіток!
    Ми нарвали їх доволі,
    Потім посідали в полі,
    Щоб сплести... (вінок).
  1. - Де  всі  ці  квіти  ми  можемо  разом  зустріти?

Фото  українки  у  вінку.

Вінок – невід’ємна частина українського жіночого національного костюма. Це не тільки прикраса, це – оберіг, «таємничий знахар душі».

А волошок, маку скільки

Материнка, сокирки,

І дзвіночки, і васильки –

Все нам добре на вінки .

8.Асоціативний кущ.

Подивіться на вінок.

- Навіщо віночок на голові  для  дівчини?  

Назвіть слова – асоціації до слова віночок. (прикраса, квіти, оберіг, стрічки).

ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів.

 Так  , як  ми  живемо  в  Украіні,  саме  текст  про  украінський  вінок  ви  будете  поширювати  за  допомогою  допоміжних  прикметників;
дізнаємося багато нового про обов’язковий елемент дівочого українського вбрання – вінок. Результатом спільної праці стане власне висловлювання про рослини , які  вплітали дівчата до вінків. 


ІV. Робота над новим матеріалом.

Український вінок – це теж рослинний символ нашої країни, це частина українського національного костюма.   Отож недарма кажуть, що плести вінок – то справжнє мистецтво.
3. Робота в парах.«Сплетемо вінок» картки.
Зараз ви попрацюєте в парах. Кожна пара на парті має зображення квітки, яку вплітають у вінок, із зворотного боку текст. Опрацюйте його. Познайомте нас із отриманою інформацією. Після відповіді ви свою квітку вплетете в наш віночок.
ДЕРЕВІЙ. Найпочесніше місце у вінку належало деревію. Ці дрібненькі квіточки здалеку нагадують велику квітку, яку в народі називають деревцем. Насіння цієї квітки вітер розносить далеко – далеко. Ця рослинка завжди цвіте. Вплітали дівчата цілі грона цих квіточок, бо у вінку деревій є символом нескореності.
БАРВІНОК. Особливе місце у вінку належить барвінку – символу життя і безсмертя людської душі. Взимку п’ють відвар з барвінку проти застуди, влітку барвінок прикрашає святковий хліб, хату. Барвінок у пошані весь рік.
ЛЮБИСТОК  І ВОЛОШКА. За легендою любисток і волошка, колись були птахами і вчили людей любити одне одного, бути щирими відвертими. А коли померли пташки, то проросли квітами, пахучими рослинами – любистком і волошкою. Ці квіти у віночку є символом людської відданості, уміння бути корисними.
Мак . Ніжна пелюстка маку несе в собі пам'ять роду і є символом печалі та туги. Дівчата, які вплітали у віночок мак , одночасно пов’язували до нього червону стрічку – символ магічності й печалі.
МАЛЬВА. Багаторічна рослина з високим стеблом і великими яскравими квітами. Символізує віру, надію, любов.
БЕЗСМЕРТНИК. Квіти безсмертника тамують головний біль, гоять виразки та рани. Безсмертник у вінку є символом здоров’я.
РОМАШКА. Наймолодша у вінку – ромашка. Її стали вплітати у вінок, коли переконалися, що вона не лише красива, але і сильна лікувальними властивостями рослина. Ромашка у вінку є символом добробуту та дівочої чистоти.
ХМІЛЬ. Перевивають віночок батіжком хмелю – символом гнучкості та розуму, що несе в собі значення розвитку, молодого буяння та любові.

ЧОРНОБРИВЦІ. Чорнобривці у віночок вплітали з першого вінка. Вважаючи, що квіти допомагають позбутися головного болю.

(На дошці сплетений вінок із  10   карток – квітів)

V.Робота над  поширенням  тексту  «Вінок»

  1. Читання  тексту  вчителем. 
  1. Діти,  чи  сподобався  вам  даний  текст?
  2. А  на  вашу  думку  ,  це  текст  простий  ,  чи  поширений?
  3. Чим  відрізняється  простий  текст  від  поширеного?
  4. Слів  якої  частини  мови  тут  використано  найменше  (  допомога  :  нещодавно  її  вивчили)
  5. А  для  чого  служать  прикметники?
  6. На  які   питання   вони  відповідають?

8.Робота  з  допоміжними  словами  ,  які  прикріплені  на  дошці,  і  віночок  ,  сплетений  учнями  класу.

Фізкультхвилинка

VІ. Поширення  тексту  « Віночок»  з  використанням  допоміжних  слів  (прикметників)

VІІ. Читання  першого  тексту  учнями. 

VІІІ. Підсумок уроку. 

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Ростислав | Теги: розробка, віночок, учні, прикметники, урок, зв’язне мовлення
Переглядів: 41 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz