Шкільний портал
Неділя, 16.06.2019, 07:31
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Програми [15]
Підручники та посібники [73]
Розробки уроків [399]
Виховні заходи [48]
Реферати [0]
Презентації [29]
Навчальне відео. [65]
Інше [103]
Заявки [9]
Тестові завдання [2]
Конкурс "Знай наших!" [0]
Натисніть, щоб переглянути матеріали конкурсу
Конкурс "Педагог-новатор" [509]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3075
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Виховні заходи

Година психолога «Великі невдачі і труднощі - це можливості і популярність великих людей», 9-12 клас (старші класи)
[ · Скачати дистанційно (3,5 МБ) ] 05.02.2017, 01:14

Година психолога «Великі невдачі і труднощі - це можливості і популярність великих людей», 9 -12 клас (старші класи).

 

Автор: Поліщук Олена Олександрівна, практичний психолог та соціальний педагог Ірпінської вечірньої загальноосвітньої школи ІІ – ІІІ ступенів Ірпінської міської ради Київської області

 

Успіх – це ще не крапка,невдача – це ще не кінець:

 єдине що має значення,- це мужність

продовжувати боротьбу.

Уінстон Черчілль

 


Мета: розкрити розуміння невдач та труднощів, як їх долати; розвивати правильне сприйманнята ставленнядо них;виховувати терпіння і любов до життєвих труднощів на прикладах Великих Людей.

 

План:

1. Організаційний момент.

2. Повідомлення теми та мети заняття.

3. Актуалізація знань.

4Основна частина:

     А) Інформаційне повідомлення «Долаючи труднощі.»

     Б) Разом вистоїмо: великі труднощі і невдачі та їх подолання (Історії життя Великих Людей.)

5. Взаємозв'язок та домашнє завдання.

6. Вправа на прощання «Аплодисменти».

 

Хід заняття:

1. Організаційний момент

Вправа «Струм»

Мета: розвивати навички групової взаємодії.

Учні сідають або встають в коло, беруться за руки та усмішкою вітають сусідів праворуч і ліворуч, передаючи «струм» доброзичливим стисканням рук один одному.

2. Повідомлення теми та мети заняття.

Сьогодні у нас з вами цікавий урок. Ми спробуємо разом дізнатись що ж таке невдачі та труднощі, як їх можна подолати та як їх долають успішні люди. Ми помандруємо в життя Великих Людей і спробуємо дізнатись через які труднощі їм довелося пройти, щоб досягти своїх висот.

3. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Мозковий штурм».

Давайте разом згадаємо що ж таке невдача? Що таке трудність?

 (Записуємо на дошці синоніми слів…)

Невдача: неуспіх,осічка, промах,невезіння, поразка…

Вдача: успіх,везіння,перемога…

Трудність: важкість,тягар, утруднення, складність,перешкода….

Легкість: просто, доступно…

 

Можна сказати, що невдача – це відсутність вдачі або успіху у чомусь…

Можна сказати, що трудність – це перешкода, яку важко подолати або де необхідно прикласти труд, зусилля для її розв’язання .

 А тепер заглибимось у внутрішній світ емоцій, щоб ці слова глибше відчути треба закрити очі.

Ваше завдання: уважно слухати кожне слово, відчувати та уявляти його.

Вправа №1

Тому, будь ласка, закрийте очі і відчуйте, які емоціїу вас викликають слова: невдача, неуспіх, осічка, промах, невезіння, поразка, трудність, важкість, тягар, утруднення, складність, перешкода, - запам’ятайте.

Вправа №2

А зараз відчуйте, які емоції викликають у вас слова: успіх, легкість, перемога, вдача, щасливий фінал, досягнення, щастя, - запам’ятайте.

Зворотній зв'язок:

Тепер поверніться до класу,відкрийте очі - прошу поділіться своїми емоціями,відчуттями, які у вас виникали у вправі №1 та вправі №2.

  • Що відчували?
  • Який висновок зробили?

Перемоги і успіхи, невдача і труднощі - це те, що постійно супроводжує кожного з насв процесі розвиткужиттєдіяльності. Важливо те, як ми навчимося сприймати свої життєві події та якими словами та емоційним змістом наповнимо їх. Все залежить від нашого особистого вибору. В чому ми всі і переконались.

4Основна частина:

А) Інформаційне повідомлення «Долаючи труднощі».

(фото Роберта Шуллера та його Кристалічної церкви додаються після бібліографії).

Зараз ми розглянемо один з кращих зразків зарубіжної літератури, присвяченої вмінню долати та сприймати проблеми і труднощі.

В кінці 80-х років в США величезною популярністю користувалася книга священика Роберта Шуллера "Toughtimesneverlast, buttoughpeopledo!", в перекладі «Важкі часи ніколи не останні, але роблять міцними людей». Книга присвячена аналізу проблем, від яких страждають багато людей, і містить практичні поради як справлятися з ними.

Автор книги, почавши свою діяльність буквально на порожньому місці, зумів швидко завоювати серця мільйонів американців, придбати високий офіційний пост і авторитет в коридорах влади США. За короткий час цей священик з Каліфорнії зібрав 20 мільйонів доларів пожертвувань, щоб втілити в життя свою мрію - збудувати церкву повністю зі скла.

 Зараз Кристалічна церква - одне з чудес світової архітектури.Це сама голівудська церква у світі і водночас найбільша споруда зі скла. Її назва– Кришталевий Собор (The Crystal Cathedral)

У книзі неодноразово доводиться на конкретних прикладах, що рішучість і завзятість допомагають знайти вихід з будь-яких критичних ситуацій.

"Великі люди, - стверджує Шуллер, - це такі ж звичайні люди, але з величезним запасом рішучості".

Що ж потрібно робити з проблемами і труднощами, щоб їх подолати? Дізнаймося практичних секретів Роберта Шуллера - світового експерта з вирішення проблем і труднощів.

 

Найголовніше - поставити цю проблему в потрібну перспективу, а для цього існують шість основних принципів.

1. Проблеми є у кожної живої істоти. Якщо ви вважаєте, що багатство вирішуєпроблеми, то це помилка. Відомо, наприклад, що більшість багатих людей втрачають право на особисте життя узв'язку з великою кількістю відвідувачів та послуг, які необхідно надати іншим. Так що наявність проблем - нормальний стан живої людини.

2. Будь-яка проблема так чи інакше вирішується з плином часу. Вічних проблем неіснує.Необхідно лише перетерпіти період невдач і не опускати руки.

3. У кожній проблемі є позитивні можливості (друга сторона тієї ж монети). Наприклад, робочі місця для лікарів існують тому, що люди хворіють.Що для однієї людини погано, для іншого - нова можливість.

4. Будь-яка проблема допомагає нам розвиватися і вдосконалюватися - в тій мірі, в якій її рішення вимагає творчого підходу (можливість багатогранно подивитись на ситуацію.)

5. Ми не можемо вибирати проблему, але ми можемо вибрати нашу відповідь і реакцію на неї. Одна справа сприймати випробовування як біль і як муку, зовсімінше - як випробування сили воли, розвиток стійкості, мужності, цілеспрямованості…

Невдачі дають тільки привід почати все знову і більш розумно.

Якщо ж на данний момент проблема нерозв'язна, то Р. Шуллер пропонує правила, дотримання яких дозволяє управляти нею.

Ці правила такі(учні читають по черзі,- Додаток №1)

 Б) Разом вистоїмо: великі труднощі і невдачі та їх подолання.

 Часом ми зупиняємося перед труднощами і перешкодами. Іноді нам здається, що все втрачено і все проти нас. Саме в цей час,зазвичай, настає переломний момент, коли потрібно зібрати свої сили та волю в кулак і йти вперед до кінця.

Просто взагалі уважно поспостерігайте за людьми, подивіться навколо себе! Ми часто побачимо, що люди на всі 100% рідко бувають щасливі і задоволені всім. У невдачах буднів, у відмовах інших ми знаходимо свою «тимчасову поразку». Після такого «опускаються руки» і ми зазвичай миримося з обставинами і живемо далі, але вже мудріше та свідоміше. Ми такожчасто схильні думати, що труднощі тільки у мене, іншим легше.

 А буває так, що ми бачимо - зовні успішна щаслива людина, але ми навіть не здогадуємось через що їй довелось пройти, щоб стати зіркою, відомою особою, мати якісне авто, або хоча б по-справжньому відчути щастя, а іноді просто мати гарний настрій… - це все потребувало зусиль і подолання певних труднощів. І не відомо, чи погодились би ми пройти те, що проходять ці особи, для того щоб це мати. Чи варто це взагалі тих зусиль? Просто подумайте про це. Томутруднощі відчувають всі без вийнятку, просто той, хто їх долає знаходить відповідний успіх, розкриває свої можливості…

В історії людства ще нікому не вдавалося все і відразу.Всі блага цивілізації не були винайдені раптово, в одну мить, а величезні прибутки не були зароблені в рожевих окулярах, лежачи на дивані.

Перед наступним завданням пограємо в гру.

Гра «Атоми – Молекули».

Мета: Зняти напругу учнів, активізувати клас, підняти настрій і сформувати 3(4) групи для подальшої роботи.

Ведучий пояснює: Згадаємо фізику: атом - це …(найменша частинка). У грі коженбудеатомом. Молекула складається з атомів, тому об'єднання в ланцюжок декількох гравців в грі називається молекулою. Ведучий вимовляє: «Атоми». Всі гравці починають хаотично пересуватися. Після слова «молекула по троє» гравці повинні з'єднатися в групи по три людини. Той, хто не зможе встати в трійки вибуває з гри. А ведучий продовжує змінювати кількість атомів в молекулах. Гру можна ускладнити: атоми повинні рухатися із закритими очима.

Всі хто в молекулі – залишаєтесь разом в групі.

Робота в групах

Вашій команді необхідно обрати лідера, інші помічники.

Придумати назву групи. Кожен лідер підходить до мене за завданням.

Завдання:

  1. Ознайомитись групою з відомими людьми, їх життям і вибрати двох осіб, про яких хотіли б розповісти класу. Обрати виступаючих від команди.
  2. Ознайомитись з висловами відомих людей про труднощі. Вибрати ті, які підходять до образу ваших знатних осіб (кожному з групи зачитати і пояснити по 1 вислову, можна - 2).
  3. При виступі можна доповнювати і допомагати один одному.
  4. На підготовку даю 10 хвилин, на виступ десь 6-7 хвилин.

 

Відомості про життяВеликих Людей, - (Додаток№2, фото видатних людей після бібліографії).

Вислови про труднощі, - (Додаток№3)

Наш час вийшов, команди готові?

Отже, ми зараз помандруємо в життяВеликих Людей і спробуємо дізнатись через які труднощі їм довелося пройти, щоб розкрити свої можливості і статиВеликими.

  • Нагадаю завдання для групи.
  • Яка група бажає перша виступити?

Виступи кожної групи.

Данні приклади в додатковий раз нагадують про те, що прагненнята зусилля людини, формуютьїїмайбутне. Пам'ятайте: ви можете подолати труднощі і неприємності, треба тільки бажання, завзятість, терпіння і час.

Для чого ми про все це говорили?

Так, для того, щоб показати, що в світі були і є такі дорогоцінні перли, які змінили і змінять його. Тобто особистості, які роблять цей світ цікавим, пізнавальним, барвистим своїми знахідками, творчістю ...Вони бачили світ своїми очима, їх розум був трохи іншим. Люди вставали у них на шляху, але все одно вони перемогли. Хоч зовні їх життєві події викликали б страх у більшості. Тому невідомо хто сидить і живе поруч з нами, тільки часу відомо: коли, де і за яких обставин можливості кожного проростуть і зацвітуть своїм надзвичайним ароматом творчості і таланту.

5.Взаємозв`язок:

  • Що для вас сьогодні було важливим почути?
  • Яке почуття всередині?

Домашне завдання: Згадати свої історії про подолання труднощів.

6.Вправа на прощання «Аплодисменти».

Мета: закріпити в учасників позитивні емоції від спілкування в групі.

Ми з вами сьогодні добре попрацювали, подякуємо один одному гучними оплесками та усмішкою.

Дякую за увагу. Бажаю успіхів та щастя.

 

 

У цьому вікні можна переглянути розробку та додатки до неї. 

 

 

Категорія: Виховні заходи | Додав: Ростислав | Теги: великі люди, труднощі, психолог, любов, терпіння, невдачі, ставлення
Переглядів: 765 | Завантажень: 69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2019