Шкільний портал
П`ятниця, 19.04.2024, 17:13
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Програми [21]
Підручники та посібники [388]
Розробки уроків [1048]
Виховні заходи [250]
Реферати [0]
Презентації [88]
Інше [509]
Заявки [9]
Тестові завдання [2]
Відео [45]
Конкурс "Педагог-новатор" [3081]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3748
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Виховні заходи

Літературна кав`ярня «Інтелектуали слова». Для учнів 8-11 класів
[ · Скачати дистанційно (3 МБ) ] 12.11.2017, 18:19

 

Літературна кав`ярня «Інтелектуали слова». Для учнів 8-11 класів.

Автор: Суслова Вікторія Михайлівна, учитель української мови і літератури Хрестищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Красноградської райдержадміністрації Харківської області

 

Мета: залучити якнайбільше учнів до читання художньої літератури, пробуджувати національну самосвідомість; збагачувати свої знання творами письменників України; збагачувати словниковий запас; прищеплювати любов до книги та повагу до рідного слова, сприяти вихованню гідних громадян своєї Батьківщини.

Хід літературної кав`ярні

Звучить музика, фанфари святкові, декламатор оголошує  відкриття літературної кав`ярні

Ведучий 1. Шановні пані, панове, шановне панство, добродії!

У Хрестищенській загальноосвітній школі відкривається  літературна кав`ярня!

Ведучий 2. Добрий день! Ми раді Вас вітати в нашій затишній кав`ярні.

Ведучий 1. Тема нашого заходу присвячена українському поетичному слову.

Ведучий 2.

Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос — більш нічого.

А серце б’ється — ожива,

Як їх почує!..

Ведучий 1.

Страшні слова, коли вони мовчать,
коли вони зненацька причаїлись,
коли не знаєш, з чого їх почать,
бо всі слова були уже чиїмись.

Ведучий 2.

Слово, чому ти не твердая криця,
Що серед бою так гостро іскриться?
Чом ти не гострий, безжалісний меч,
Той, що здійма вражі голови з плеч?

Ти, моя щира, гартована мова,…

Слово, моя ти єдиная зброє,
Ми не повинні загинуть обоє!

(Звучить музика)

Ведучий 1. Літературна кав’ярня  розпочинається! А пройде вона у формі інтелектуально-розважальної гри. Проте, яка ж гра без учасників?

Ведучий 2. У конкурсах гри беруть участь 4 команди по шість учасників (5 гравців + капітан). Отже, давайте з ними познайомимось.

Ведучий 1. Команда «Дивограй» і капітан _______________________________. Привітаємо їх оплесками!

Ведучий 2. Команда «Мислителі» і капітан _______________________________. Привітаємо їх оплесками!

Ведучий 1. Кожна команда має свою групу підтримки серед присутніх гостей.

Тепер, після такого детального знайомства, розпочинаємо нашу гру, яка буде складатися із 8 конкурсів.

1. Розминка

2. Підбери   епітет

3. Коректор

4. Хто   швидше

5. Простіше простішого

6. Речовий доказ

7. У рідному краї й серце співає

8. Народ скаже – як зав`яже

 

Ведучий 2. Гра є гра, і як в кожній грі, є переможці і переможені. Тому рахувати бали команд буде журі у складі:

                     

Ведучий 1. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб атмосфера доброти, взаємопідтримки панувала у нашій кав`ярні. Сподіваємось, що Вам сподобається гра і вона залишить у ваших серцях приємні враження. Хай усім Вам щастить!

Ведучий 2. Першим конкурсом  гри  є «Розминка».

 Вам пропонується  10 бліц-питань, підготовлені для цього конкурсу. Уважно прослухайте запитання, а потім давайте правильну відповідь.

За кожну правильну відповідь учасник отримує максимальну оцінку –  1 бал.

Запрошуємо учасників команд приготуватися до конкурсу. Розпочинаємо:

( команди по черзі відповідають на запитання)

 

  1. Який твір Т.Шевченка був перекладений 140 мовами? (Заповіт)
  2. Як звати всіх членів сімейства Кайдашів? (Кайдашева сім’я).
  3. Скільки страв повинно бути за столом у Святий вечір? (Дванадцять).
  4. Автор слів Державного Гімну України.(П. Чубинський).
  5. Вигадане літературне ім’я письменника? (псевдонім)
  6. Невеличкий художній твір? (Мініатюра)
  7. Мистецтво писати чітким, рівним  почерком? (Каліграфія)
  8. Що стоїть посеред землі? (Літера «м»)
  9. Яке слово складається з семи літер Я? (Сім’я)
  10. Назвіть головного героя казки «Фарбований лис» та її автора. (Іван Франко, лис Микита)
  11. Назвіть роман і його автора (українського письменника), в якому деякі розділи мають заголовками такі прислів’я: “Сон у руку”, “Наука не йде до бука”, “Козак – не без щастя, дівка не без долі”. (Панас Мирний – “Хіба ревуть воли як ясла повні?”)
  12. Пісні, легенди, перекази, прислів’я, загадки одним словом (фольклор).
  13. Назвіть псевдонім  письменника – гумориста Павла  Михайловича Губенка. (Остап Вишня)
  14. Художній твір, написаний розмовною мовою. (Проза)
  15. Який псевдонім був у матері Лесі Українки? (Олена Пчілка)
  16. Величальні пісні, які співають 7 січня (колядки)
  17. Величальні  українські народні обрядові пісні, які виконуються 13 січня (щедрівки).
  18. Кого з письменників називають Каменярем? (І.Франко)
  19. Назвіть твори написані Лесею Українкою для дітей («Мамо, іде вже зима», «Вишеньки, черешеньки»)
  20. Де здобувала освіту Леся Українка (вдома).

 

Ведучий 1. Продовжуємо виявляти свої здібності. Оголошується конкурс «Підбери   епітет». Двоє учасників  команд по  черзі  називають образні означення до  слова «земля»,  виграє  той, хто  назве  останнім. Переможець отримує 5 балів.

Земля  - ( рідна,  близька,  дорога, багата, українська, щедра, квітуча,  пахуча, неозора,  свята. Плодюча, життєдайна,  запашна,  урожайна,  годувальниця,  тепла, весняна,  сонна,   чорна,  виснажена,  соковита ).

 

Ведучий 2. Оголошується Конкурс  «Коректор». Необхідно знайти  помилку  у словосполученні,  назвати правильне його звучання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  1. Терміново подзвони – терміново  зателефонуй;
  2. Нанести  удар – завдати удару;
  3. Трудівники  журналу – працівники  журналу;
  4. На протязі  тижня – протягом  тижня;
  5. Приймати  участь – брати участь;
  6. Відкрити двері– відчинити  двері;
  7. Дякую вас – дякую вам;
  8. Говорити на українській мові – говорити українською мовою;
  9. Відпустка по хворобі – відпустка через хворобу;
  10.  Виключення з правил – виняток з правила.

 

Ведучий 1. Конкурс «Хто швидше». Передати  одним   словом  значення фразеологічних  зворотів. Бал   отримує  команда,   яка   першою   відповість правильно.

  1. Кури   не  клюють – (багато ),
  2. ведмідь   на  вухо  наступив – (глухий),
  3. запахло  смаленим – (небезпечно), 
  4. вітер  у голові – (легковажний),
  5. сім  п’ятниць  на тиждень – (непостійний),
  6. з  одного   маху – (миттю),
  7. скорчитися  в три  погибелі – (згорбитися),
  8. слізьми  вмиватися – (плакати),
  9. ставити  на  карту – (ризикувати),
  10.  хоч  око  вийми – (темно), 

 

Ведучий 2. Часто в житті за першими ознаками ми можемо дуже швидко визначити про кого або про що йде мова. А чи впораються з цим завданням наші учасники ми зараз дізнаємося.

Отже, умови конкурсу «Простіше простішого».

Ми називатиму факти з життя певної видатної особистості. Є шість фактів, які вказують, хто саме ця людина.

Учасники кожної команди, що дають вірну відповідь після першої підказки, отримують 6 балів, після другої – 5, 3-ї –4 бали, 4-ї – 3 бали, 5-ї – 2 бали, 6-ї – 1 бал.

Розпочнемо:

І.

1. Її мати походила з давнього грецького роду.

2. Вона не навчалася у школі,бо тяжко хворіла.

3. Псевдонім їй придумала мати, яка теж працювала у цьому жанрі написання віршів.

4. З березня 1901 року у Мінську помер її коханий Сергій Мержинський.

5. Її перший вірш має назву „Надія”.

6. На основі фольклорних українських джерел нею написана драма - феєрія „Лісова пісня”.

(Л. Українка)

ІІ.

1. Він є сином коваля, якого шанували за природний розум та щиру вдачу.

2. Перший його вірш називався "Великдень" і був присвячений пам’яті батька, який помер у Великодню ніч.

3. Він навчався на філософському факультеті університету, який зараз носить його

    ім’я.

4. Його поезію покладено на музику і озвучено у виконанні В.Козловського.

5. Поет, прозаїк, автор праць з історії і теорії літератури, якого називають великим  

    Каменярем.

6. Свої враження дитячі висвітлює у творах «Лис Микита», «Фарбований лис», «Малий Мирон», «У кузні».

/І. Франко/

ІІІ.

  1. Народився на Черкащині в багатодітній родині козацького походження.
  2.  Малим шукав «залізні стовпи», що «підпирають» небо, і заблукав у полі. Чумаки, зустрівши хлопця, забрали його з собою.
  3. Любив малювати, завдяки цьому  мистецтву став вільним.
  4. Народився та помер в один  місяць, коли прилітають лелеки з теплих країв.
  5. Створив першу книгу знань та написав багато творів про життя кріпаків.
  6. Його ми знаємо як великого Кобзаря.

/Т. Шевченко/

ІІІІ.

  1. Він є автором соціально-побутових оповідань та повістей, у яких відображається тяжке життя українського народу ІІ половини ХІХ століття.
  2. Цей митець працював у Богуславському духовному училищі викладачем церковнослов’янської мови.
  3. Його перу належать комедії з міщанського побуту «На Кожум’яках», «Голодному й опеньки м’ясо».
  4.  Він народився в м. Стеблеві  Київської губернії Канівського повіту(нині – Черкаська область Корсунь-Шевченківський район).
  5. У одній із своїх повістей прозаїк змалював картину складних процесів, зумовлених реформою 1861 року .
  6. Одним із найбільш відомих його творів є соціально-побутова повість «Кайдашева сім’я» .

/ Іван Нечуй-Левицький /

 

Ведучий 1. Наступний конкурс –  «РЕЧОВИЙ ДОКАЗ»

Завдання конкурсу: відгадати, кому з героїв ця річ належить  і в якому творі про неї розповідається, хто автор твору. На обдумування 10 секунд.  Максимальна оцінка - 5 балів.

  1. Сопілка – Л.Українка «Лісова пісня»
  2. Груша, пояс – «Кайдашева сім’я», І.Нечуй-Левицький
  3. Сіль – «Климко» Г.Тютюнник.
  4. Булава – «Чорна рада» П.Куліш
  5. Рушниця – «Земля» О. Кобилянська
  6. Корали - Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

 

Ведучий 2. Наступний конкурс називається «У рідному краї й серце співає». Завдання. Впізнати пісню. Назвати автора. Команди по черзі прослуховують фонограми пісень, відгадують назви  пісень. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Фонограми пісень

1 «Засвіт встали козаченьки». Маруся Чурай
2 «Всякому місту звичай і права» Григорій Сковорода
3 «Пісня про рушник»А.Малишко
4 «Лебеді материнства» В.Симоненко
5. «Два кольори»Д Павличко
6. «Чого являєшся мені у сні»І. Франко

7. «Ой на горі та женці жнуть» Народна пісня

8. П. Тичина  «О, панно Інно»

 

Ведучий 1. Доторкнімось до неоціненної скарбниці народної творчості. Проведемо конкурс знавців приказок та прислів’їв «Народ скаже – як зав,яже» 

Ваше завдання: Команди по черзі обирають малюнок, уважно оглядають його і відтворюють прислів’я про мову. На обговорення 30 секунд.

Максимальна оцінка  - 2 бали

Слово не стріла, а глибоко ранить

Птицю пізнають по пір'ю , а людину по мові.

Добре слово і кішці приємне.

Слово – не горобець, вилетить – не  впіймаєш.

Гостре словечко коле сердечко.

Не кидай слова на вітер.

 

Ведучий 2. Наша гра у літературній кав`ярні  підійшла до завершення

Скільки  не співали б, а кінчати час.

Може, ще зіграєм, тільки в інший раз.

Хай промінці історії засяють над нами,

Рідну землю пізнавати будем разом з Вами!

 

Ведучий 1. Увага! Увага! Увага! Для підведення підсумків змагань надаємо слово журі.

(Оголошення результатів гри, нагородження команд).

 (Звучить музика  - фанфари нагородження переможців)

 

Нагороджується команда… за активну участь у грі…

Нагороджується команда… за І місце у грі…

 

Ведучий 2. Вітаємо переможців! Дякуємо командам за цікаву гру, журі за об’єктивне суддівство, а Вам, глядачі,  за щире ставлення до учасників гри та за підтримку.

Ведучий 1. Читаймо якомога більше і плекаймо рідне слово! До нових зустрічей!!!

 

 

 

 
 
 
Категорія: Виховні заходи | Додав: Ростислав | Теги: 8 клас, Література, Українська, 9 клас, 10 клас, 11 клас
Переглядів: 855 | Завантажень: 329 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024