Шкільний портал
П`ятниця, 19.04.2024, 03:22
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Програми [21]
Підручники та посібники [388]
Розробки уроків [1048]
Виховні заходи [250]
Реферати [0]
Презентації [88]
Інше [509]
Заявки [9]
Тестові завдання [2]
Відео [45]
Конкурс "Педагог-новатор" [3081]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Чи подобаються Вам наші конкурси
Всього відповідей: 632
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Виховні заходи

Виховний захід – урок «Життєві цінності. У чому смисл життя?» 8-9 класи
[ · Скачати дистанційно (31 КБ) ] 05.02.2017, 01:42

 

Виховний захід – урок  

«Життєві цінності. У чому смисл життя?» 8-9 класи
 

Автор: Поліщук Олена Олександрівна, практичний психолог та соціальний педагог Ірпінської вечірньої загальноосвітньої школи ІІ – ІІІ ступенів Ірпінської міської ради Київської області

 

Мета:

  1. Визначити та поглибити розуміння учнями поняття «Все в твоїх руках».
  2. Розширити уявлення поняття «Цінність» та «Життєві цінності» та їх зв’язку з сенсом життя.
  3. Розвивати вміння визначати головне у міркуваннях з приводу впливу наявних у людини життєвих цінностей на формування її життєвих орієнтирів та гідного життя.
  4. Виховувати повагу  та любов до себе, своїх цінностей, власного життя.

План:

  1. Організаційний момент
  2.  Повідомлення теми та мети заняття.
  3. Актуалізація опорних знань - Притча «Все в твоїх руках»і ….
  4. Основна частина:

               А) Цінності, життєві цінності і сенс життя.

               Б) Робота в групах: «Наші життєві цінності».

               В) Мистецтво жити гідно зі смислом.

  1. Висновки та зворотній зв’язок.

 

Хід заняття:

1. Організаційний момент

Добрий день, рада кожного з вас бачити. Зараз привітаймо один одного потиском рук…

2. Повідомлення теми та мети заняття.

3. Актуалізація опорних знань - Притча «Все в твоїх руках» і ….

Послухаємо уважно притчу і подумаємо що відповів майстер,його відповідь – назва притчі.

Давним-давно в старовинному місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здатний з них одного разу задумався: «А чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді»?Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика і сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки, і учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:

Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?

Він міцно тримав метелика у зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.

Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:«Все в твоїх руках».

Обговорення:

  • Для чого майстер так відповів учню?
  • Чому майстер навіть не подивився на руки учня?
  • А чи все в наших руках?....

Так діти,  в певної точки зору все в наших руках, і сенс життя також в наших руках. Тільки важливо знати яким змістом життя наповнювати, щоб воно було корисним і щасливим.

Сенс життя тим багатше і тим багатогранніше, чим більше сенс дій людини виходить за межі її власних дрібних і корисливих інтересів, за межі повсякденної боротьби за виживання, заради самоствердження. Таке значення неможливо нав'язати ззовні.  Це результат глибокого і щирого внутрішнього переконання і, перш за все, усвідомленого вибору свого життєвого шляху і призначення.

Наскільки людина створює свою власну систему цінностей, свій світогляд, свою картину світу і сенс життя ми і дізнаємось сьогодні.

4. Основна частина:

А) Цінності, життєві цінності і сенс життя.

Ми з вами зараз спробуємо зрозуміти, що найголовніше потрібно знати людині, щоб виховувати себе. Що характерно для відповідальної, вільної особистості, яка з будь-яких ситуацій здатна вийти гідно, має свій світогляд …любить своє життя. Поговоримо і подумаємо про це.

Як ви вважаєте, що таке цінність?

Філософське вчення про цінності і їх природу називається аксіологією (від грецького – Axios -цінність і logos- вчення). Існує багато визначень щодо цінності,а ми відзначимо лише деякі з них:

• Цінність - це цілі, які стоять перед людиною, значимість тих чи інших факторів для особистості;

• Цінність – це поняття, яке вказує на культурне, суспільне й особистісне значення (значимість) явищ і фактів дійсності;

• Цінність - це норма, яка має певну значимість для соціального суб'єкта…

Отже, враховуючи ваші думки та визначення словників, як ви думаєте: наскільки важливі цінності для людини в житті ?

Спробуємо дізнатись які ж цінності важливі у нашому особистому житті.

 

Б) Робота в групах: «Наші життєві цінності».

Дітей об’єднуємо у групи…. по творчому і капітанам групи завдання даємо:

Завдання 1

  • Напишіть всі відомі вам життєві цінності людини. (5 хвилин).
  • Розподіліть на категорії (духовні, матеріальні). (3-5 хвилин).
  • Виберіте з них ті, які хотіли б застосовувати в житті (поясніть чим вони значимі для вас).
  • Оберіть  з усіх цінностей найголовніші  1-3  і поясніть чому.

Наприклад: сім'я, здоров'я, краса, доброта, талант, життя, здатність, батьківщина, робота, довіра, гроші, кар'єра, розкіш, професія, престиж, рідні, активна життєва позиція, обізнаність, компетентність, справедливість, милосердя і т.д.

Завдання 2

  • Кожна група отримує вислови, які треба пояснити.
  • Назвати, яку цінність вони описують.
  • Чи важлива вона у житті?

1 група:

  1. Без дружби ніяке спілкування не має цінності;
  2. Друзі пізнаються в біді;
  3. Старий друг краще нових двох;
  4. З другом веселіше при удачі, легше в біді;
  5. Ні одного друга - шукай, а знайшов - бережи.

 

2 група:

  1. Любові всі роки покірні;
  2. Всьому початок - любов ...;
  3. Любіть в житті тільки один раз: се є закон природи і рада розуму;
  4. Любов завжди залишиться зерном і центром, на який навивається вся поетична нитка.

 

3 група:

  1. Щастя - це хороший настрій, добробут, гармонія, симетрія і незворушність;
  2. Не ганяється за щастям: воно завжди знаходиться в тобі самому;
  3. Коли ти щасливий сам,
  4. Щастям поділися з іншим!

 

4 група:

  1. За добро добром і платять;
  2. Справжня доброта полягає в доброзичливому ставленні до людей;
  3. Доброта без розуму порожня;
  4. Добра людина в добрі живе повік;
  5. Щоб оцінити доброту в людині, треба мати деяку частку цієї якості і в самому собі.

 

Висновки...

Як ми бачимо  суть одна, життєві цінності формують, те заради чого живе кожен з нас  - сенс життя кожного з нас.

 

В) Мистецтво жити гідно зі смислом.

Мистецтво жити гідно зі смислом – це вміння правильно вибирати життєві орієнтири і життєві цінності.

Зараз, в групах, ви вибирали, при виборі сумнівалися, радилися, боялися помилитися… ... Любі мої, а життя – це завжди вибір. В житті завжди доводиться робити вибір за який саме ми несемо відповідальність.

Зараз я хочу згадати  одну притчу. Послухайте притчу про те, як дідусь вчив свого онука жити і робити правильний  вибір.

Послухайте  одну цікаву просту притчу:«Що таке життя»і подумайте, що відповів дідусь.

 

Притча «Що таке життя».

Старий дідусь пояснює маленькому онукові, що таке життя.

ДІДУСЬ: «Чи бачиш, життя – це постійна боротьба всередині тебе двох вовків. Один вовк уособлює собою страх, ненависть, зло, неприязнь, брехню, жадобу...

А другий вовк уособлює любов, повага, доброту, радість, щирість, правду… ».

ОНУК: «А який же вовк зрештою перемагає?».

  • Як думаєте що відповів дідусь своєму онукові?

ДІДУСЬ: «Той, якого ти годуєш ...».

  • Чому?
  • Що означає боротьба двох вовків?
  • Що означає годувати свого вовка?...

Послухайте  ще одну цікаву  притчу і подумайте чому вона нас вчить?

Притча «Життя - це ...»

Якийсь молодий чоловік йшов по брудній дорозі і раптом побачив у бруді золоту монетку. Він нахилився і підібрав її. Пішов далі в пошуку інших монет. І дійсно, вони іноді траплялися йому під ногами. Так пройшло все його життя. Коли він помирав, його, глибокого старого, запитали, що ж таке життя. Він відповів: «Життя – це брудна дорога, на якій трапляються іноді золоті монети».

 

Обговорення:

  • Чому вчить нас ця притча?
  • Чому саме таке визначення життя дав старець?
  • Чому прожив життя саме так?
  • Чи був у нього вибір?
  • Як могло бути інакше?

 

Життя - це благо, дар, який дається людині лише одного разу. І від неї залежить, яким змістом наповнить вона своє життя.

А доречі, не секрет, що життя складається з прожитих років, місяців,тижнів,днів,годин,хвилин… - і саме від нас, нашого вибору залежить чим саме заповнимо ми цей свій життєвий час.

 

Згадаю рядки з одного цікавого вірша С. Маршака доречні на цю тему:

Мы знаем: время растяжимо. Оно зависит от того,

Какого рода содержимым Вы наполняете его.

 

5. Висновки та зворотній зв’язок.

Бажаю вам виховувати в собі такі життєві цінності, які характерні для відповідальної, вільної особистості; яка з будь-яких ситуацій здатна вийти гідно, жити гідно та любити власне життя, цінуючи його !!!

Живіть з усвідомленими життєвими цінностями, щоб життя було сповнене щастя.

УСПІХІВ І ЩАСТЯ !!!

 

 

 

 

 

 

Категорія: Виховні заходи | Додав: Ростислав | Теги: життя, психолог, смисл, цінність, Сенс, повага, Любов, все в твоїх руках, Майстер, орієнтир
Переглядів: 3302 | Завантажень: 414 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024