Конкурс "Педагог-новатор 2018"
Конкурсний матеріал № 92
Номінація: "Кращий науково-методичний матеріал"
Назва матеріалу:
1-4 класи та гурток «Краєзнавці»(8-9 клас). Позакласна робота та уроки – екскурсії.
Екскурсія – це наочний процес пізнання навколишнього світу. Екскурсія, її матеріал, сам характер його подачі на аудиторію повинні вчити людину правильно мислити, аналізувати, приходити до певних висновків. Отже, екскурсійний метод – це такий метод, основою якого є наочність, обов’язкове поєднання показу, розповіді та руху.
Активізація цього виду діяльності пов'язана з пошуками освітніх технологій, які дозволяють подолати існуючий розрив між освітою і культурою. Ця тема особливо актуальна на етапі реформування нової української школи, так як у школяра будуть формуватися такі компетентності :
- уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
- Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
- Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
- Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва- Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
Отже, для формування вказаних компетентностей екскурсійна методика – вдале вирішення цих непростих задач.
|