Шкільний портал
Субота, 27.04.2024, 07:00
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Програми [21]
Підручники та посібники [388]
Розробки уроків [1048]
Виховні заходи [250]
Реферати [0]
Презентації [88]
Інше [509]
Заявки [9]
Тестові завдання [2]
Відео [45]
Конкурс "Педагог-новатор" [3081]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3748
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Розробки уроків

Урок з української  мови за системою розвивального навчання Д.Б.Єльконіна-В.В.Давидова. 4 клас.   Тема. Орудний відмінок іменника.
[ Викачати з сервера (20.4 Kb) ] 12.12.2017, 18:03

Урок з української  мови за системою розвивального навчання Д.Б.Єльконіна-В.В.Давидова. 4 клас.  

Тема. Орудний відмінок іменника. Його значення.

Автор:  Льода Оксана Євгеніївна, вчитель Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Херсонської області

 

Мета: формування предметної компетентності (створити ситуацію необхідності дослідити особливості та значення орудного відмінка);

формування ключових компетентностей:

уміння учитися: розвивати вміння досліджувати орудний відмінок за складеним планом, робити висновки, аналізувати, порівнювати.

комунікативної: формувати навички діалогічного мовлення, збагачувати лексичний запас.

соціальної: формувати здатність учнів взаємодіяти з іншими учасниками навчальної діяльності.

загальнокультурної: формувати навички толерантної поведінки.

Обладнання:  сходинки знань, завдання для групової роботи, маркери,  сніжинки з домашнім завданням, смайлики настрою.

Тип уроку: рішення часткових задач.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

-Поверніться до гостей, привітайтеся.

2. Емоційне налаштування.

-Вітаю розумних, активних, толерантних з першим днем зими. Бажаю вам успіхів. Я вірю, що у нас з вами все отримається. Побажайте один одному чудової роботи.

-Покажіть свій настрій. (смайлики)

-Дякую за хороший настрій.

ІІ. Ситуація успіху.

-Над якою темою працюємо на уроках української мови? (Сходинки знань розташовані біля дошки ліворуч)(Працюємо над темою секрети відмінювання іменників)

-Секрети яких відмінків відкрили? (Називного, родового, давального, знахідного)

- Подивіться на дошку.

-Яке завдання я для вас підготувала?  (Перевірити орфограми, визначити відмінок у іменниках)

в_дмедикові не спиться

нам_те снігу

настала з_ма

-Як справилися?

ІІІ. Постановка задачі.

-Послухайте і доповніть почуте іменником.

Сиджу за…..(партою, столом, товаришем, деревом), подорожую…..(автобусом, велосипедом), задоволений…..(роботою, другом).

Учитель записує всі варіанти дітей на дошці.

-Що в іменниках спільного? (Запитання)

-Яке запитання? (ким чим)

-Від чого залежить відмінкове запитання? (Від залежного слова, яке стоїть біля іменника).

-Що знаєте про ці запитання? (Це запитання орудного  відмінка, слово - помічник орудую, непрямий відмінок, у реченні другорядний член речення)

ІV. Формулювання задачі.

-Про що хочете дізнатися? (за складеним планом відповідають)

-Я хочу…(дослідити чи вживається іменник в орудному відмінку з прийменником; які у нього закінчення; яке значення;)

V. Фіксація задачі.

-Зафіксуйте задачу уроку (Один учень фіксує на дошці)

-Я вас правильно зрозуміла, ви хочете дослідити значення орудного відмінка, з’ясувати чи поєднується з прийменником, які має закінчення.

VІ.  Розв’язання задачі в групі.

- Який наш наступний крок? (Наступний крок дослідити орудний відмінок)

- Що вам треба для роботи? (Матеріал)

-Як працюватимете? (обирають форму роботи діти, у групі)

Групова робота. Дослідити особливості орудного відмінка, чи вживається з прийменником, які має закінчення, яке його значення?

Різати ножем, писати ручкою, вийти перед світанком, віддав матері(пастка), працювати ночами

VІІ. Оформлення загального результату роботи.

Виступ груп. Міжгрупова дискусія.

Якщо дітям не вдасться виявити значення відмінка попросити їх задати змістове запитання. У результаті виявляється, що орудний відмінок іменника набуває значень часу та знаряддя праці.

-Давайте підсумуємо сказане.

-Орудний відмінок  ……

-У нас вийшов колективний продукт.

Додаткова інформація: орудний — споріднений зі словом «орудувати», найчастіше називає знаряддя дії (малювати олівцем, різати ножем).

Орудний відмінок поєднується з 23 прийменниками.

VІІІ. Відпрацювання способу.

-А хочете попрацювати з іменниками в орудному відмінку?

Визначте відмінок  іменника.

 Підійматися над лісом, зустрічатися з товаришем.             

-Як справилися?

ІХ. Підсумкова рефлексія.

-Покажіть виразом обличчя настрій.

-Яку задачу ставили на урок? ( Дослідити значення орудного відмінка, з’ясувати чи поєднується з прийменником, які має закінчення)

-Що дізналися про орудний відмінок? (Поєднується з прийменниками, має закінчення –ем, -ою, -ом,-ами, набуває значень часу та знаряддя праці)

-Кому і за що подякуєте за урок? (діти дякують один одному, оплески)

Домашнє завдання заховане за сніжинками. Діти самі обирають.

Домашнє завдання.

 Прочитай і відгадай загадки. Спиши, ставлячи іменники, що в дужках, в орудному відмінку однини.
1. (Зима) біле, (весна) чорне, літом зелене, восени стрижене. 2. Надворі (гора), а в хаті (вода). 3. Стоїть дід над (вода) та шелестить (борода). 4. Якою (коса) не можна косити?

Домашнє завдання.

 Напиши твір починаючи словами «Я орудний відмінок….у мене є…я можу» або «Сьогодні урок  української мови почався з… потім….»
 

 

 

 

Гра «Хто чим пишається?» Соловейко…..піснею, джерело….водицею, дівчина……косою, а я пишаюся вашим розумом,  активністю, чемністю, працелюбністю.

Дякую за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Ростислав | Теги: Урок, українська мова, сходинки знань, орудний відмінок, 4 клас, мовлення, Іменник, розробка, діалогічне
Переглядів: 711 | Завантажень: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024