Шкільний портал
П`ятниця, 26.04.2024, 23:33
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3748
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Конспект уроку з української мови у  5 класі «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія. Узагальнення та   систематизація вивченого матеріалу»
[ Викачати з сервера (8.17 Mb) ] 28.06.2017, 22:45

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 133

Назва матеріалу:

Конспект уроку з української мови у  5 класі «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія. Узагальнення та   систематизація вивченого матеріалу».

Мета:   узагальнити та систематизувати знання з вивченої теми;

           удосконалювати вміння учнів робити звуковий аналіз слів, правильно вживати вивчені буквені й не буквені орфограми;

               збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до краси рідної мови, її багатства.

 Тип уроку:  узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

   Обладнання: відео-презентація.

В рідній мові своїй
Мусиш вивчити кожне слівце,
Доглядати його,
Як старий садівник деревце.
Щоб ніякий хробак
Не точив його ніжні листки

Щоб у чисті слова

Не в’їдалися зло остюки.

                                                                                                                                               Б. Чалий

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

    1. Організація класу

    Учитель повідомляє тему й мету уроку. Для проведення уроку учнів об’єднано в групи  по шість – сім чоловік , обрано капітанів команд. Записується в зошити число, тема уроку та норми оцінювання (за кожне правильне повністю виконання завдання 1 бали, за половину0,5 бали). Девіз гри: «Швидко й правильно!». Тобто перемога залежатиме від швидкості й правильності виконаних завдань. Завдання виконуються в зошитах. Оцінювання здійснюється самостійно за допомогою «Квітки успіху».

  1. Зачитування листа Фей.

Ми – феї Фонетика, Графіка, Орфографія, Орфоепія. Нам приємно, що ви цікавитеся життям нашого королівства. Напевно, ви вже знайомі з деякими мешканцями. Так, це Голосні і Приголосні, Апостроф, М`який знак, Апостроф, Спрощення, Подвоєння. Але всі ми зараз у небезпеці. Нас захопили мовні пірати. Єдина можливість звільнити нас – виконати їх умови.

 Допоможіть нам! Спробуйте виконати їхні завдання. Заздалегідь вам вдячні. До зустрічі!  Феї.

  1. Робота над вправами.
              1. Розгадування загадок (усно).

 

  • З [ к ] дерева захищає                 На неї птах сідає,   

           І на них вона завжди;                    Вона його гойдає.

    З [ н ] звірятко заховає,                    А коли [г] на [б] змінить

       Коли треба, від біди.                     Звірятком стане вмить.

  • На Далекому я Сході

    І завжди в морській воді;

    Коли [к] на [г] зміниш,

    Стану деревом тоді.

2.Виправ помилку (усно).

   1.Фонетика – це розділ мовознавства, що вивчає знаки     письма.

   2. В українській мові 6 голосних звуків і 37 приголосних.

   3. У слові Батьківщина 11 букв і 12 звуків.  

   4.Графіка – це розділ мовознавства, що вивчає звуки.

   5. Голосні звуки утворюються за допомогою шуму.

   6.Орфорграфія –це розділ мовознавства, що вивчає систему правил написання слів.

   7. Звуки мови – це те, що ми бачимо й пишемо.

   8. Орфоепія – це розділ мовознавства, що вивчає правила нормативної літературної вимови.

 

3.Визначення приголосних звуків (По одному учню від групи).

Запишіть слова, однією рискою підкресливши тверді приголосні, двома – мякі.

І група. Тінь, осінь,

ІІ група. День, синє,

ІІ група. Рясний, сяйво.

 

4.Відгадування загадок. (Усно) Поки учні працюють біля дошки.

  • Лінивому не розгадать ніколи,

кмітливому на відповідь – хвилина.

А буде наша загадка така:

три букви означають те, що й поле.

Додай знак мякшення – і вже тварина

з  родини оленів, струнка й прудка.

Що це таке?           (Лан - лань).

  • З [л] твердим – рудий, хвостатий,

        З  [л`] мяким – густий, листатий (Лис- ліс).

  • З [и] я плаваю у морі,

         З [і] ловлю мишей в коморі. (Кит - кіт).

5.Розподільне завдання.

Розподіліть слова, враховуючи, яке звукове значення мають я, ю, є.

Рація, сімя, людина боєць, звязок, комашня, майбутнє, дзюркіт,ячмінь, пісня, життя, земля, лялька, уряд, течія, ящірка, мільярд.

6.Лінгвістична задача. (Усно).

Один учень запропонував спростити алфавіт так, щоб у ньому залишилося  28 букв, тому що, на його думку, пять  літер зайві. Які букви він вважає  зайвими? Чи має рацію цей учень?

 

7. Дешифрувальник.

Користуючись цифровим позначенням літер в алфавіті, прочитайте слова.

І група. 6, 19, 23, 7, 20, 18, 11, 14.

ІІ група. 15, 1, 20, 19, 22, 18,11,14.         

ІІІ група.10, 24, 26, 3, 1, 16, 11, 14.

Чи зрозумілі вам значення слів. Погляньте у свої додаткові матеріали. Знайдіть тлумачення визначеного вами слова.

 

8.Відгадування загадок.

  • У траві лежить клубок,

         В ньому безліч голочок.    Їжак -  4б., 5 зв.

  • От скажіть, хто у садочку

         Так забарвив всі листочки?

         Хто це пензлем чарівним

         Гай зробив вмить золотим? Осінь – 5 б., 4 зв.

  • Чистить курточку, штанці,

          Чобітки і сапянці…

         Дуже працьовита тітка.

         Здогадались, хто це?    Щітка -5б, 6 зв.

9. Добери слівце.

Доберіть перевірні слова, щоб наголос падав на сумнівний голосний. Напишіть правильно пропущену  букву.

    Кр…ло –                  ш…рокий –

    з…рно –                   р…бро – 

    з…мля –                  гр…би –

    в…сокий –               в…сна –

    оз…ро –                   в…сло –

    ч…сло –                   д…сятий –

10.Фізкультхвилинка.

 

 

Хто ж там, хто вже так втомився,

 І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати 

 Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить                   (очі закриті долонями)

 

     Навіть вітер не шумить.               (присісти)

 

     Рано-вранці сонце встало            (відкрити очі, встати, підняти голови,

 

     Всіх промінням привітало.           піднятися на носки, руки підвести

 

                                                               угору, розвести в сторони, підвести

 

                                                               угору, помахати руками)

 

     Хмарка сонечко закрила

 

     Слізки срібні зронила.                         ( закрити обличчя руками)

 

     Ми ті слізки пошукаємо,

 

     У травичці позбираємо.                       (присідання)

Щойно прозвучала безсмертна музика відомого  польського композитора, автора багатьох музичних композицій для фортепіано - Фредеріка Шопена «Музика дощу».

 

11. Перевірні слова.(Усно)

 

Легкий –                                  пов’язка –

нігті –                                       підказка –

шибка –                                   бузковий –

боротьба –                              швидко –

допомогти –                            шубка –

косьба –                                   кігті –

 

12.Лнігвістична загадка.

Знайдіть слова, у яких допущені помилки; запишіть їх правильно.

Совісний, доблестний, якісний, злістний, областний, улестливий, перехрестний, виїзна, тиждня, пестливий, заздрісний, підїздний. 

 

13. «Четверте зайве»

1. Сталь.

2.Усміхаєшся.

3.Тітоньчин.

4.Балці.

5.Ослінчик.

6.Ольгчин.

 

14.Вправа з ключем.

Запишіть слова у дві колонки: з апострофом і без нього.

 Лук…ян, м…ята, роз…ятрений, м…ясом, пор…ядок, зв…язати, присв…ята, м…яч.

  Ключ. Підкресліть у кожному слові останню букву – про-

читайте назву одного з творів Т. Шевченка.  «Наймичка».

 

15.Цікаві загадки.(Усно).

 

   Яка річка складається із префікса і числівника? Прип̍ять

  

   Яке слово складається із семи однакових літер? Сім̍я.

 

16.Чарівні кола.(1 учень записує біля дошки)

 

 

17.Виконання тестових завдань. Самоперевірка.

 

  1. Підсумок уроку

Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

Запашну, як вишні гілка,

Гомінку, немов сопілка,

Мусим завжди я і ти

Рідну мову берегти.

        Дається короткий аналіз участі кожної групи, визначається переможець (команда, яка була найбільш активною протягом уроку).

      VДомашнє завдання

  4-6 балів. Виконати вправу 612

  7-9 балів. Виконати вправу 612 та фонетичний розбір 5 слів (за вибором).

  10-12 балів. Скласти  кросворд, ребус чи шараду за вивченим матеріалом.

 

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 2624 | Завантажень: 56 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024