Шкільний портал
Середа, 08.05.2024, 05:22
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3748
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Формування уміння вчитися як ключової компетентності через створення учнями ейдос-конспектів Досвід.
[ Викачати з сервера (173.2 Kb) ] 28.06.2017, 22:53

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 147

Назва матеріалу:

 

Формування уміння вчитися як ключової компетентності  через створення учнями ейдос-конспектів. Досвід.

Сутність досвіду.

Провідна авторська ідея: компетентнісний підхід в навчанні української літератури,  пов’язаний з особистісно орієнтованим та діяльнісним підходами до навчання, стосується надбань учня та може бути зреалізованим і перевіреним тільки у процесі виконання ним певного комплексу дій – створення освітнього продукту.

Міні-лекція

Ейдос-конспект – роздуми, породжені образністю тексту, що супроводжуються створенням власних образів на основі цитат твору.

Поєднуючи в собі опорний конспект (теоретичні знання), ілюстрації до твору та власні судження ейдос-конспект задіює логічне і образне мислення.

Ураховуючи мету уроку й очікувані результати, створення ейдос-конспекту може охоплювати як площину усього уроку, так і  використовуватися як спосіб інтеріоризації знань на рефлексивно-оцінювальному етапі уроку.

Створення ейдос-конспекту, на нашу думку, поглиблює процес навчання та є завершальним етапом таких інтерактивних методів критичного мислення, як дискусійне питання, «мозковий штурм», «карусель», «гронування», «ажурна пилка», «кейс-метод» та ін. На основі образного зображення учень розкриває свою позицію, розвиває навички аргументації, вчиться узагальнювати й робити висновки.

Провідна авторська ідея: У процесі створення ейдос-конспектів буде забезпечуватись не одна загальна освітня траєкторія для всіх учнів, що розрізняється обсягом засвоєння стандартів, але й індивідуальні траєкторії, що приводять учнів до створення особистісних освітніх продуктів, які відрізняються як обсягом, так і змістом. Навіть за умови опрацювання однакової інформації учні складають різні за формою і змістом ейдос-конспекти, оскільки засвоєні ними види діяльності й рівень їхнього розвитку відрізняються.

Результативність: учні почали краще засвоювати навчальний матеріал; створення ейдос-конспектів урізноманітнює урок, емоційно наснажує учителя й учня, дозволяє залучати до роботи школярів з усіма типами інтелекту. Після проведених майстер-класів до створення ейдос-конспектів із великим задоволенням долучаються й  інші учителі.

Внесок автора: До класифікації ейдос-конспектів (за А.-М. Богосвятською) додано власний тип – за формою представлення; змодельовано  урок  української літератури в 10 класі  за новелою Івана Франка «Сойчине крило» із використанням технології створення ейдос-конспекту(цей матеріал буде корисним учителю-словеснику, оскільки в жодному підручнику з української літератури для 10 кл.  немає критичного матеріалу щодо вивчення  цієї новели.

Ейдос-конспект – роздуми, породжені образністю тексту, що супроводжуються створенням власних образів на основі цитат твору.

Поєднуючи в собі опорний конспект (теоретичні знання), ілюстрації до твору та власні судження ейдос-конспект задіює логічне і образне мислення.

Ураховуючи мету уроку й очікувані результати, створення ейдос-конспекту може охоплювати як площину усього уроку, так і  використовуватися як спосіб інтеріоризації знань на рефлексивно-оцінювальному етапі уроку.

Створення ейдос-конспекту, на нашу думку, поглиблює процес навчання та є завершальним етапом таких інтерактивних методів критичного мислення, як дискусійне питання, «мозковий штурм», «карусель», «гронування», «ажурна пилка», «кейс-метод» та ін. На основі образного зображення учень розкриває свою позицію, розвиває навички аргументації, вчиться узагальнювати й робити висновки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 1047 | Завантажень: 43 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024