Шкільний портал
Четвер, 16.05.2024, 23:40
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файлівРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конкурс "Педагог-новатор" 2016 року [146]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор 2017 року [171]
Натисніть, щоб ознайомитись з матеріалами
Конкурс "Педагог-новатор" 2018 року [192]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [0]
Конкурс "Педагог-новатор" 2019 року [217]
Конкурс "Педагог-новатор" 2021 року [321]
Конкурс "Педагог-новатор" 2022 року [437]
2022 р. Зорепад педагогічної майстерності [288]
2022 р. Кращий науково-методичний матеріал [123]
2022 р. Кращий інтернет-ресурс [26]
Конкурс "Педагог-новатор" 2023 року [580]
2023 р. Зорепад педагогічної майстерності [388]
2023 р. Кращий науково-методичний матеріал [150]
2023 р. Кращий інтернет-ресурс [42]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 3752
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Конкурс "Педагог-новатор" » Конкурс "Педагог-новатор 2017 року

Проект. Збереження степових біотопів Кам'янсько-Дніпровського району.
[ · Скачати дистанційно (20 МБ) ] 27.06.2017, 21:36

Конкурс "Педагог-новатор 2017"

Конкурсний матеріал № 37

Назва матеріалу:

Проект. Збереження степових біотопів Кам'янсько-Дніпровського району.

Основні питання проекту

Ключове питання

Чи є шанс в українських стипів на існування в умовах антропогенного впливу?

Тематичні питання

1. Чому треба охороняти степи?

2. Які є наслідки впливу людини на степову зону?

3. Які ви можете запропонувати ефективні рецепти порятунку степу?

Змістові питання

1. Яке географічне положення степової зони України?

2. Які ландшафти переважають в степовій зоні?

3. Які рослинні угруповання переважають в степовій зоні?

4. Які види рослин нашого краю знаходяться під загрозою зникнення?

Стислий опис

В наші дні природний рослинний покрив відчуває на собі все збільшуючий вплив людської діяльності,все більше відступає під натиском цивілізації. Степ як географічна зона та Степ як екосистема більше не є синонімами. Степова зона України займає майже 40 % території держави, але більша її частина розорана. У деяких адміністративних районах частка ріллі перевищує 90%. Враховуючи площу забудови, доріг, лісосмуг і т.д., можна констатувати, що від степових просторів залишились жалюгідні крихти.

Саме тому з метою усвідомлення взаємозв'язків у природі та способів регулювання взаємодіїї людства з природою, виховання ціннісного ставлення до біорізноманіття степів, та практичних дій з охорони та збереження степової рослинності України учням було запропоновано навчальний проект "Збереження степових біотопів Кам'янсько-Дніпровського району".

Обєкт дослідження: ділянки степової рослинності за межами м.Кам`янка-Дніпровська.

Використання обєкту: вилучені землі з використання в сільському господарстві.

В ході роботи над проектом учнів було поділено на три групи, кожна з яких отримала окреме завдання:

  • вивчення видового складу і екологічного стану степових ділянок своєї місцевості.
  • спостереження за сезонними змінами степових ділянок своєї місцевості та оволодіння навичками визначення рослин за довідниками, картування, заповнення бланків геоботанічного опису степової рослинності.
  • проведення масових заходів з екологічної просвіти.

Протягом роботи над проектом учнями велися спостереження за сезонними змінами рослинних угруповань степів. Результом цієї діяльності стало створення міні-каталогу рідкісних та зникаючих рослин степової зони Кам’янсько-Дніпровського району та веб-сайту "Збережемо українські степи"

Навчальні предмети

географія, біологія, екологія рідного краю, інформатика

Класи

Проект розраховано на учнів 6-11 класів

Навчальні цілі та очікувані результати навчання

Навчальні цілі:

  • узагальнити, систематизувати та розширити знання учнів про степову зону України;
  • на основі творчого узагальнення показати особливості природної зони та взаємозв'язки природних компонентів;
  • вивчення біорізноманіття степової зоні рідного краю;
  • формувати пізнавальний інтерес учнів до рідної землі, виховувати любов і повагу до неї;
  • розвивати творчі задатки дітей;
  • формування важливої складової інформатичної компетентності учнів – ключових компетенцій, необхідних для впевненого та ефективного використання інформаційних технологій для розв’язання реальних життєвих задач; розвиток логічного мислення, вміння розв’язувати практичні задачі різних рівнів складності, вміння планувати свою діяльність, вміння успішно взаємодіяти та творчо працювати у складі групи;

Знання:

  • які підзони виділяються в зоні степів? За якими ознаками?;
  • до яких умов існування пристосовані рослини степової зони;
  • які види зникаючих рослин розповсюджені на степових ділянках приміської територіїї м. Кам'янка-Дніпровська;
  • які основні чинники впливають на зменшення ділянок степової зони;
  • яке природокористування називається раціональним.

Очікувані результати:

Формуються й відпрацьовуються:

  • навички знаходження, систематизації, класифікації, аналізу інформації;
  • навички публічного виступу (ораторське мистецтво);
  • уміння представити інформацію в доступному, естетичному вигляді;
  • уміння виражати свої думки, доводити свої ідеї;
  • уміння працювати в групі, у команді;
  • уміння працювати самостійно, робити вибір, приймати рішення.


Діяльність учнів

Механізм реалізації. План дій.

Зміст дій

Термін

Відповідальний

Формулювання теми, організація робочих груп, планування роботи

Вересень 2015

РибальченкоО.С.

Школьна В.В.

Дослідницька робота: ознайомлення з ландшафтом біля школи; вивчення біорізноманіття видів степової рослинності; спостереження за сезонними змінами степових ділянок своєї місцевості та оволодіння навичками визначення рослин за довідниками, картування, заповнення бланків геоботанічного опису степової рослинності.

квітень-вересень 2016

Школьна В.В.

РибальченкоО.С.

Оформлення результатів роботи

жовтень, 2016

Бєльська О.В.

 

У ході підготовки до проектної діяльності були створені 3 підгрупи, кожна з яких виконувала певні завдання.

  • Перша підгрупа – дослідники - працювала з довідковою літературою, в мережі Інтернет: вивчала довідники, енциклопедії, відеоматеріали, про степову зону Кам'янсько-Дніпровського району. Дослідники вийшли в степ на «польові» роботи, де ознайомилися із структурою, видовим і сортовим різноманіттям рослин нашого ландшафту. З метою ознайомлення із сезонними змінами цілинних степових ділянок приміської території дослідницька група учнів спостерігала за рослинами протягом року. Результати своїх спостережень діти оформили у вигляді карток еколого-морфологічного опису трав’янистих рослин та заповнення бланків геоботанічного опису типової рослинності.
  • Друга підгрупа школярів – практики - займалася опитування учнів, учителів, батьків щодо проблеми збереження степової зони приміської території.Члени підгрупи розробили міні каталог зникаючих та рідкісних рослин степової зони Кам'янсько-Дніпровського району.
  • Третя підгрупа – дизайнери – оформили проект: підготували добірку фотографій; займалися комп’ютерною обробкою знайденої інформації; упорядкували зібраний матеріал і створили мультимедійну презентацію та веб-сайт, де використали матеріали всіх учасників робочої групи.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту

вересень 2015 року - жовтень 2016 року

Вхідні знання та навички

Учні повинні знати:

  • що таке ландшафт, природна зона, степ;
  • складові частини ПТК;
  • що таке ендеміки, релікти;
  • фактори ландшафтоутворення;
  • класифікація ландшафтів;
  • природоохоронні території;

Учні повинні вміти:

  • працювати у групі;
  • встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, оцінювати свої дії та дії своїх товаришів;
  • вдосконалювати уміння аналізувати отриману інформацію, робити висновки;
  • вдосконалювати навички роботи в програмах PowerPoint, Publisher, Word, Excel, Windows Media Video;
  • вдосконалювати навички пошуку інформації в мережі Інтернет.'
  • створювати учнівські презентації, публікації, веб-сайт;
  • працювати з соціальними веб-сервісами Інтернет.

Матеріали та ресурси

Результати діяльності

  • Презентація (Папка Учнівські презентації)
  • Публікація (Папка Публікація)

Каталог рідкісних та зникаючих рослин степової зони Кам'янсько-Дніпровського району

  • Веб-сайт

Збереження степових біотопів Кам'янсько-Дніпровського району

  • Фотоколлаж, створений за допомогою сервісів мережі Інтернет Фотоколлаж 1

Фотоколлаж 2

  • Картки еколого-морфологічного опису рослин (Файл Картка еколого-морфологічного опису)

Фотоальбом

  • Вивчення видового складу і екологічного стану степових ділянок своєї місцевості, оформлення гербаріїв.

Фотоальбом

  • Спостереження за сезонними змінами степових ділянок своєї місцевості та оволодіння навичками визначення рослин за довідниками, картування, заповнення бланків геоботанічного опису степової рослинності.

Фотоальбом

  • Проведення масових заходів з екологічної просвіти

Фотоальбом

Фотоальбом "Рослини степової зони"

Методичні матеріали

Презентації вчителя (Папка Презентації вчителя)

Бланк геоботанічного опису степової рослинності (Файл Бланк)

План еколого-морфологічного опису трав’янистих рослин (Файл План еколого-морфологічного опису)

Природоохоронне виховання учнів (Файл Схема)

Дидактичні матеріали

Кросворд "Степова зона України"

Вхідне тестування

Вихідне тестування

Літературний квест (Файл Літературний квест)

Оцінювання знань та вмінь учнів (Папка Критерії оцінювання)

 

Звіт

 

 

Категорія: Конкурс "Педагог-новатор 2017 року | Додав: Ростислав
Переглядів: 877 | Завантажень: 304 | Рейтинг: 4.3/7
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © 2024