Конкурс "Педагог-новатор 2017"
Конкурсний матеріал № 96
Назва матеріалу:
Розробка уроку «Таблиці додавання та віднімання числа 4. Складання і розв’язування задач. Побудова відрізків» з математики у 1 класі.
Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання та віднімання числа 4, вправляти учнів у розв’язуванні прикладів та задач, вдосконалювати навички усної лічби, вміння будувати відрізки, розвивати життєво необхідні компетентності молодших школярів.
Обладнання: мультимедійний супровід, сигнальні картки, картки з індивідуальним завданням.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Психологічний настрій на урок.
Продзвенів уже дзвінок, всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаєм – працювати починаєм.
А настрій на якій хмаринці ви візьмете з собою в подорож?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у чарівний світ казок та у світ найулюбленішої науки – Математики. На уроці ми повинні бути старанними, вміти швидко і правильно обчислювати, допомагати одне одному та виконувати добрі справи. На уроці навчимося складати таблиці на додавання та віднімання числа 4, розв’язувати приклади та задачі, креслити відрізки.
- Діти, а ви любите казки? Які герої казок вам найбільше подобаються?
- А зараз я вам загадаю загадки, а ви уважно послухайте і відгадайте їх.
Він злий чоловік, робить зло весь свій вік.
Сам худющий, весь зігнутий, тільки кістки торохтять.
Скажіть, діти, як його звать? (Кощій Безсмертний)
Що за баба така,
В неї кістяна нога,
Довгий ніс, великі вуха.
Вона ніколи нікого не слуха. (Баба Яга)
Оце так дива, тільки в казці бува.
В небі дивний звір летить, і як піч вогнем пихтить. (Змій Горинович)
Одного разу Кощій Безсмертний вирішив порахувати свої багатства. Та рахував він дуже погано , бо не знав таблиць додавання та віднімання. Три рази перелічив свої скарби і всі три рази отримав різні результати. Дуже вже він розлютився. Тоді вирішив використати принцесу Математику. Але принцеса не погодилася і сказала йому: « Ні, не буду тобі допомагати. Якби ти попросив по доброму, я б тобі допомогла. А так – ні! Ще більше розлютився Кощій і велів Змію Гориновичу віднести Математику за сім морів та за сім островів і закрити її у в’язниці. Ми повинні звільнити її із полону. Ви готові?
ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
1.Усний рахунок.
А ось і перший острів на нашому шляху. Цей острів називається «Усний рахунок». Жителі цього острова дуже люблять рахувати. Вони хочуть знати і ваші обчислювальні навички.
У Ягусі 5 копійок і Горинич має 5.
Допоможемо, малята, гроші їм порахувать. 5+5=10
У Бабусі Ягусі живуть веселі гуси:
4 білих та 4 сірих. Скільки ж їх в бабусі? 4+4=8
По дорозі їжак біг. Ніс 10 яблук на пиріг.
Троє впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? 10-3=7
Від палацу Кощія до хатинки Баба Яги 10 кілометрів. Баба Яга вже пролетіла 4 кілометри. Скільки кілометрів їй залишилося ще пролетіти? 10-4=6(км)
10 8 7 6 назвіть найбільше число, назвіть найменше число, назвіть сусідів числа 6.(5 і 7)
2. Каліграфічна хвилинка.
Ось і наступний острів вже видніється. Він називається островом каліграфічного письма. Поки ми будемо підпливати до нього, покладіть свої зошити похило, візьміть ручки в руки, сядьте правильно. Жителі цього острова дуже гарно пишуть всі цифри. І ми постараємося написати всі цифри акуратно, правильно, охайно, каліграфічно.
Діти прописують цифри від 1 до 10 - 1раз, а далі – цифру 4 через клітинку до кінця рядочка.
3.Математичний диктант.
Попереду острів «Математичний диктант». Перш ніж почнемо писати, давайте згадаємо.
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Як знайти невідомий доданок? А тепер записуємо.
Робота в зошиті.
- Перший доданок 6, другий доданок 4. Запишіть суму цих чисел.
- Знайдіть суму чисел 4 і 4.
- Знайдіть різницю чисел 5 і 3.
- Число 2 збільшіть на 1.
- Число 4 зменшіть на 3.
Перевірка: 10 8 2 3 1
ІV. Вивчення нового матеріалу.
А зараз ми дібралися до острова Новинок. На цьому острові ми будемо з вами складати та запам’ятовувати таблиці + т а – числа 4( за таблицею на дошці).Запис у зошити.
Робота з підручником с.67 Завдання 1, 2
Молодці, діти! Ви вже подолали 4 острова і дібралися до острова Відпочинку.
V.Фізхвилинка
VІ. Закріплення отриманих знань
А тепер перед нами острів Задачний.
Задача 3.
- Про що задача?
- Що було у Маринки? Якої довжини була стрічка?
- Що зробила дівчинка? Скільки відрізала?
- Якщо вона відрізала, то стрічка ставала більша чи менша?
- Менше число ми шукаємо якою дією?
- Що від чого треба відняти?
- Як ми запишемо розв’язок?
- Що в дужках?
- Яку запишемо відповідь?
Острів «Геометричний»
Робота з геометричним матеріалом. Креслення відрізків.
Накреслити перший відрізок довжиною 9сантиметрів, а другий на 4 сантиметри коротший. Якої довжини буде другий відрізок?
Останній острів здолали. Принцеса Математика вільна. Вона нам дякує і запитує в яку ж країну вона потрапила? Щоб відповісти на це запитання нам треба розв’язати приклади.
1+4=5 к 2+4=6а 3+4=7з 4+4=8к 6-4=2о 5-4=1в 7-4=3у
КАЗКОВУ
V. Підсумок уроку
- А що ж допомогло нам перемогти злого Кощія та Бабу Ягу
- Що сподобалось вам?
- На якому острові було найлегше і найцікавіше?
- А на якому було важко?
- Задоволені роботою?
Гра «Відповідай чесно» (замість слова «так» плескаємо в долоні, «ні» - не плещуть.
- Я гарно працював на уроці.
- Мені сподобався урок.
- Я запам’ятав таблицю + і- числа 4.
- Я вмію розв’язувати задачі та приклади.
- Я вмію креслити відрізки.
Принцесу ми звільнили і я вам також дякую за роботу. Ви - молодці!
|